p.o.v Helia
Na een week mag ik eindelijk weer het bed uit. Het eerste wat ik doe is mezelf wassen en omkleden aangezien ik niet te veel mocht bewegen mocht ik dus ook dat niet doen!
Als ik de kamer weer inloop ligt er een witte jurk op het bed met aan de randen van alles een oranje kleur. Ik doe de jurk aan. De bovenkant loopt naar mijn linkerschouder. Daar zit hij vast met een gouden spelt. Om mijn middel zit een gouden lint. De onderkant van de rok is oranje gekleurd. En dat word langzaam lichter als je meer naar het midden gaat. Een paar centimeter voor de gouden band is de jurk wit. Ik loop de kamer uit en kom in een grote ruimte. Er staan wat banken. Kratos en Abdias zitten erop. Zodra ze mij zien springen ze op. 'Uwe hoogheid' zeggen ze met een buiging.
Ik ga op de bank zitten en vraag: 'En nu gaan jullie me trainen?'
'Ja prinses' zegt Abdias, 'eerst de spreuken. Die zijn het moeilijkste.'
Ik knik en de rest van de dag doen we spreuken. Daarna krijg ik les in prinsessengedrag. Abdias laat me rond lopen met een boek op mijn hoofd. Hij laat me spreken als een prinses. Hij vind niet dat ik een egoïstisch meisje mag worden dus vind hij het niet leuk als ik wij zeg over mezelf.
's Avonds eten we met zijn drieën. Ook hier letten ze op mijn gedrag. Na een tijdje vraag ik: 'Waarom zijn alleen jullie hier nog eigenlijk?'
'De Duistere heerser heeft veel in demonen veranderd' zegt Abdias triest, 'en de rest laat hij als slaven werken.'
'En wie heeft er eigenlijk allemaal gaven?'
'Wij allemaal' zegt Kratos, ' aan de Duistere heerser pakt ze af. Alleen bij de koninklijke familie groeit het terug. Bij de rest moet het terug worden gegeven.'
'Hoe geef je het terug?'
'De Duistere heerser houd de gaves in potten. Gooi die stuk en alles gaat naar de rechtmatige eigenaar.'
'Als vanzelf?'
'Dat is correct' zegt Abdias, 'als vanzelf.'
'Gaat hij Selena's gave afpakken?'
'Dat kan hij niet' zegt Abdias, 'zij heeft haar gave nog niet. Dan heeft het geen enkele zin.'
'En mijn gave kan hij wel afpakken?'
'Ja, maar dat zullen we niet toelaten!'
Na het eten ga ik terug naar mijn kamer. Ik ga op het bed liggen en kijk door het open raam naar buiten.
Ik vraag me af wat Selena nu doet? Zal zij ook wakker liggen? Of slaapt ze? Heeft ze onze broer al ontmoet? Of is hij zelf ook dood?
Ik heb zoveel vragen die onbeantwoord zullen blijven!
JE LEEST
twin Girls
FantasyOoit zal het gebeuren De duistere krachten zullen gaan speuren Een tweeling word geboren De twee uitverkorenen Beide zo verschillend Maar beide welwillend Klaar om de kwaden te bestrijden Niemand kan hen inwijden Ze zullen nieuwe krachten en vrien...