p.o.v Helia
Ik probeer een spreuk uit te voeren maar het lukt me niet. 'Waarom lukt die stomme spreuk niet' schreeuw ik kwaad.
Ik vuur een vuurbal op de oefenpop af. Die vliegt meteen in de brand. Ik glijd langs de muur naar beneden en sluit mijn ogen. Ik hoor gefladder van vleugels en open mijn ogen. Alline komt binnenvliegen met een emmer water. Die gooit ze over de pop heen. Daarna gaat ze op mijn opgetrokken knie zitten.
Ik zucht diep. 'Waarom lukt het me niet Alline' vraag ik.
Ze beweegt haar hoofd één keer van links naar rechts. 'Dus jij kunt me ook niet helpen' vraag ik.
Abdias komt binnenlopen. 'Prinses' zegt hij, 'waarom ruik ik verbrand hout?'
Ik gebaar naar de smeulende oefenpop. 'De spreuk lukte niet' vraagt hij.
Ik knik, 'klopt.'
'Laat mij u helpen' zegt hij, 'als u uw zus wil bevrijden moet die spreuk goed gaan. Het is namelijk een schild die de demonen tegenhoud.'
Ik zucht en kijk Alline aan. Ze vliegt naar een andere pop toe en gaat op zijn hoofd zitten. Ik sta op en probeer de spreuk nog eens. 'Ik weet al wat u fout doet prinses' zegt Abdias glimlachend, 'u legt de klemtoon verkeerd.'
Hij doet de spreuk nog eens voor. Ik zeg hem langzaam na. Als hij knikt probeer ik hem snel en deze keer lukt de spreuk wel. Ik lach. 'Mooi, nu kan ik ze verslaan en mijn broer en zusje redden!'
'Nog niet prinses, heb geduld.'
'Waarom kunnen we gewoon niet aanvallen?!'
'Prinses heb...'
'Hou nou eens op met dat geduld! Dat heb ik niet! Nooit gehad!'
'Prinses u moet begrijpen dat...'
'Dat ik eerst alles moet leren voordat het goed kan gaan!'
'Dat ook maar prinses....'
'Maar wat?!'
'We weten niet waar ze zijn' zegt hij nu boos.
Ik blijf even stil en zeg dan: 'Hoe bedoel je dat?!'
'We weten niet waar ze zich schuilhouden? Niemand kan voor ons spioneren daar.'
Ik frons en knik langzaam. Dan herriner ik me iets. 'wacht even' zeg ik, 'ik kan... ik kan een soort mens maken toch?'
'Dat is mogelijk ja' zegt Abdias, 'maar het vergt veel van uw energie.'
'Dat geeft toch niet? Ik wil mijn zusje daar weghalen! En wel snel.'
'Ik zal overleggen met hogemeester Kratos. Hij weet meer van uw krachten dan ik prinses.'
Ik knik. Maar ik vanbinnen ben ik woest. Waarom mag ik mijn zusje niet redden! Na het eten zeg ik dat ik moe ben van alle spreuken en daarom wil ik gaan slapen. Ze gaan akkoord en wensen me goede nacht. Maar ik ga niet naar mijn kamer. Ik ga naar de oefenzaal en pak het boek uit de kast. Ik lees het goed door en ga staan. Alline komt binnenvliegen en vliegt meteen weer weg. 'O fuck' sis ik.
Ik sluit de deur en doe die op slot. Daarna ga ik weer staan bij het boek. Ik spreek de spreuk uit en dan komen Abdias en Kratos binnenrennen. 'Prinses wat heeft u gedaan' roept Abdias kwaad.
Ik wankel en meteen zijn ze bij me. Kratos ontfermt zich over mij en laat me op de grond zitten. Abdias pakt het boek en slaat die dicht. Ik verlies langzaam et bewustzijn.
JE LEEST
twin Girls
FantasyOoit zal het gebeuren De duistere krachten zullen gaan speuren Een tweeling word geboren De twee uitverkorenen Beide zo verschillend Maar beide welwillend Klaar om de kwaden te bestrijden Niemand kan hen inwijden Ze zullen nieuwe krachten en vrien...