p.o.v Helia
Ik word de volgende ochtend vroeg wakker.Ik sta op en rek me uit. Ik kijk even naar buiten. De lucht is helder en de zon schijnt volop. Ik kleed me snel om en sluip mijn kamer uit. Langs de kamer van Abdias. Kratos slaapt aan de andere kant naast me en daar hoef ik niet langs om naar de trainingszaal te komen. Het boek waar de spreuken in staan ligt op tafel. Als ik nu ga oefenen met mijn gave zullen ze boos worden dus kan ik maar beter iets meer over de spreuken lezen.
Ik open het boek bij de pagina over de "mensen" die ik kan maken. Ik ga op de grond zitten met mijn rug tegen de bank en met mijn benen in kleermakerszit. Alline gaat op de leuning zitten en houd me goed in de gaten. 'Ik doe niets Alline' zeg ik, 'dat beloof ik.'
Alline blijft me aanstaren. Ik schud mijn hoofd en kijk weer naar de bladzijde. Er staat hier dat ik contact kan opnemen met Iona. Maar dan heb ik een tob met water nodig. En ik heb geen idee waar die staat. 'Prinses' hoor ik iemand achter me zeggen.
Ik kijk om en zie Abdias staan. 'Goedemorgen' zeg ik.
'Wat doet u' vraagt hij.
'Ik lees, is dat ook verboden?'
'U leest?'
'Ja, toch Alline?'
Alline maakt een piepend geluid. 'Mmh' zegt Abdias, 'goed dan prinses. Maar wat leest u precies?'
'Over het wezen wat ik gemaakt heb. Ik blijk contact met haar op te kunnen nemen.'
'Ja, dat waren we al van plan majesteit. Ze moet in de buurt komen van uw zusje en haar hierheen brengen.'
'Wie is eigenlijk de oudste van ons twee?'
'Dat wisten alleen jullie ouders. Daarom weten wij het niet.'
'En wat als Jason sterft?'
'Dan regeren jullie het land samen.'
'En als we ruzie krijgen?'
'Uw broer zal niet sterven. Dat is niet beschreven in de profetie.'
'En dat Selena word ontvoerd wel?'
'Ook niet, nou... een soort van. Er is iets beschreven dat de prinsessen, u en uw zus dus, zullen worden gescheiden hier. Maar wie er werd ontvoerd of door wie is niet gezegd.'
Ik knik. Kratos komt binnenlopen. 'Ontbijt' vraagt hij.
we knikken. Hij loopt weg en we ontbijten in stilte. Niet omdat ze boos op me zijn maar omdat ik in gedachten verzonken ben. Wat in hemelsnaam staat er nog meer in die profetie?! na een tijdje zeg ik: 'Waar is die profetie?'
Kratos verslikt zich bijna en begint te hoesten. Abdias legt zijn mes neer. 'Het spijt me prinses' zegt hij, 'dat kan ik u niet laten zien.'
Kratos is ondertussen gestopt met hoesten. 'Je vertelde het haar' roept hij, 'je zei dat we dat juist niet moesten doen anders werd ze nieuwsgierig!'
'Weet ik Kratos, het ging per ongeluk.'
'Waarom kan je het me niet laten zien' vraag ik.
'Het is bij de Duistere heerser' zegt Abdias, 'hij heeft het al jaren bij zich. Ik weet maar een klein deel.'
'Een klein deel?'
'Ja, tot nu toe wist ik alles. De toekomst voor mij is een probleem.'
'Kan Iona het niet stelen voor ons?'
'Dat is een mogelijkheid' zegt Kratos, 'maar ook dit kost energie prinses. U moet nu nog even rust houden. Anders kunt u dagen, weken of maanden blijven slapen.'
Ik knik, 'en wanneer kan ik het dan wel proberen?'
'Overmorgen.'
'Daar houd ik je aan' zeg ik grijnzend.
Hij grinnikt, 'dat is goed prinses.'
JE LEEST
twin Girls
FantasyOoit zal het gebeuren De duistere krachten zullen gaan speuren Een tweeling word geboren De twee uitverkorenen Beide zo verschillend Maar beide welwillend Klaar om de kwaden te bestrijden Niemand kan hen inwijden Ze zullen nieuwe krachten en vrien...