p.o.v Helia
Ik lig te woelen. Ik wil uit bed maar dat hebben ze me verboden! Ik mag niet te veel doen anders kan het gif zich vermeerderen. En dan kan ik mijn gave kwijt raken. En dat wil ik niet!
Ik ga rechtop zitten en stap toch uit het bed. De koude tegels op de vloer voelen goed aan op mijn hete voeten. Heerlijk dit. Ik ga op de grond liggen en val zo in slaap.
Wanneer ik de volgende ochtend wakker word staan Kratos en Abdias over me heen gebogen.
'Goedemorgen' zeg ik glimlachend.
'Wat houden we nou gezegd prinses' vraagt Abdias.
Ik sta op en ga weer op het bed zitten. 'Ik had het warm' zeg ik, 'en zo sliep ik ten minste wel goed.'
'Maar prinses we hadden gezegd...' zegt Abdias.
'Het geeft niet Abdias' stopt Kratos hem, 'het helpt als ze het warm heeft. Haar gave wil worden gebruikt dus moet ze koelte opzoeken.'
'Ha' zeg ik tevreden.
Abdias zucht, 'goed dan. Maar u kunt ook de deken van uwzelf aftrappen.'
Ik zucht diep. 'Is ook mogelijk ja' zeg ik, 'maar ik wilde even lopen.'
Nu is het de beurt van Abdias om te zuchten. 'Ik haal het ontbijt wel' zegt hij, 'geef jij haar het drankje Kratos?'
'Natuurlijk' zegt Kratos.
Abdias loopt weg. Kratos loopt weer naar de kast en haalt het flesje er weer uit. Hij pakt een lepel en loopt naar me toe. Hij gaat op de rand zitten en doet weer wat op de lepel. Die geeft hij voorzichtig aan me. Ik knijp mijn neus dicht en stop de lepel in mijn mond. Maar meteen als ik mijn vingers van mijn neus haal is de smaak nog erger. Ik betrek mijn gezicht en schud mijn hoofd. 'Nee dat werkt absoluut niet' mompel ik.
Hij grinnikt en pakt het flesje en de lepel weer en stopt het flesje weer in de kast. De lepel wast hij af en legt er daarna bij. Abdias komt terug met ontbijt. Ik eet het op. 'Goed' zegt Abdias, 'vandaag blijven we ook bij u. We kunnen u nog niet laten oefenen maar we kunnen u wel alvast wat oefeningen aan u laten zien.'
Ik knik en ze geven me wat rollen papyrus. Ik bekijk de beschreven oefeningen en vraag hoe ik dat precies moet doen. Ze doen het voor ook al gebeurt er bij hen niets.
De hele dag lang houden ze me gezelschap. Maar alsnog verveel ik me. Ik hoop dat ik gewoon korter dan een week in bed moet blijven. Dat zou ik echt heel erg fijn vinden!
JE LEEST
twin Girls
FantasyOoit zal het gebeuren De duistere krachten zullen gaan speuren Een tweeling word geboren De twee uitverkorenen Beide zo verschillend Maar beide welwillend Klaar om de kwaden te bestrijden Niemand kan hen inwijden Ze zullen nieuwe krachten en vrien...