* 29 *

178 14 6
                                    

p.o.v Selena

Ik zit nog steeds op de stoel. Hades is al de hele tijd aan het werk. Er word geklopt. 'Binnen' bromt hij.

Er komt een demon binnen. 'Sire' zegt hij, 'krachten zijn afgepakt. Het meisje is in de cel gegooid bij de kroonprins. Twee demonen houden hen in de gaten. Als ze wakker is, moeten we haar dan naar de troonzaal brengen?'

Hades knikt. 'Ja, doe dat.'

De demon buigt en gaat weg. Ik kijk hem na en daarna kijk ik weer naar Hades. 'Wat gaat u met ons doen' vraag ik zacht.

Hij kijkt me aan. 'Op Jason en Helia ga ik een marionetsspreuk uitspreken. Jij gehoorzaamt zo wel aan mij. Jullie blijven bij mij in de buurt en Jason zal het koningschap aan mij geven.'

'Wat gebeurt er dan met het land?'

'De zwarte mist zal zich meer verspreiden en ik ben koning.'

'En wat gebeurt er als u sterft? Er moet dan een troonopvolger zijn.'

Hij grijnst, 'dat weet ik nichtje. Ik zal binnenkort een vrouw kiezen.'

'Wie?'

'Je zal het binnenkort horen' zegt hij terwijl hij opstaat, 'maar nu ga je met me mee naar de cellen. Ik ben benieuwd of je zusje al wakker is.'

Ik sta op en loop achter hem aan naar beneden. Als we bij de cel komen zit Iona naast Helia. Jason zit aan de andere kant. Hij  kijkt naar ons en staat op. 'Wat heb je gedaan met haar' vraagt hij kwaad.

'Alleen haar gave maar afgepakt.'

'Alleen wat?! Geef ze terug! Nu!'

'Nee neefje, dat zal helaas niet gaan.'

'Waarom niet?! U gooit gewoon de pot kapot en het gaat weer naar haar toe. Zo simpel is het!'

Hades grinnikt. 'Maar ik wil haar krachten niet teruggeven. Ze heeft ze niet nodig wanneer ik de marionetsspreuk over haar uitspreek. Net als jij neef.'

Helia haalt opeens heel diep adem. Ze schiet rechtop. 'Helia' zegt Jason.

Hij rent naar haar toe. 'Gaat het' vraagt hij.

'Jason' vraagt Helia zacht.

Hij knikt, 'ja.'

'Helia' zeg ik zacht.

Ze kijkt naar mij, 'Selena!'

Ze springt op maar wankelt en valt bijna. Jason houd haar staande samen met Iona. 'Helia waarom bleef je niet bij Abdias' vraag ik.

'Ik wilde jullie hier wegkrijgen! Dan konden we Damianos met zijn drieën verslaan!'

'Damianos' vraag ik verbaasd.

'Oftewel Hades' zegt Jason, 'onze grootouders gaven hem de naam Damianos, maar daar voelde hij zich niet zo prettig bij. Niet oom?'

'Inderdaad' zegt Hades, 'dus als je wil dat ik Selena geen pijn doe nichtje en neefje, zou ik het bij Hades houden.'

Hij trekt me iets naar zich toe. Jason en Helia rennen naar de tralies. 'Laat haar met rust' sissen ze.

Hades grinnikt en knipt in zijn vingers. Opeens is hij weg. Ik kijk om me heen. Opeens staat hij met drie demonen in de cel. Iedere demon pakt één persoon beet. Hades opent de cel en pakt mij beet. Ze trekken ons mee naar de troonzaal. Hades duwt me op mijn knieën naast de troon. De demonen houden Jason, Helia en Iona vast. 'Zo' zegt Hades grijnzend, 'tijd voor de spreuken.'

twin GirlsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu