p.o.v Selena
Een week verstrijkt en ik en Jason zijn heel hecht geworden. Hades komt af en toe langs om te vragen of ik het al weet. En iedere keer geef ik hetzelfde antwoord. Maar vandaag staat hij opeens met twee demonen voor de cel. Jason staat op en loopt naar de tralies. 'Ga je opeens meewerken neefje' vraagt Hades.
'Zodat u haar geen pijn doet als ik weg ben.'
'We zullen zien. Ik hou haar wel even gezelschap terwijl de jongens jou even helpen.'
Jason rolt met zijn ogen en kijkt om naar mij. Ik kauw op mijn lip. Hij gaat op zijn hurken voor me zitten. 'Niet bang zijn' zegt hij, 'ik ben snel weer terug.'
Ik knik. Hij loopt weg tussen de demonen in. Hades kijkt ze na. Daarna kijkt hij naar mij. 'Hallo Selena' zegt hij grijnzend.
'Hoi' zeg ik zacht.
Hij loopt naar me toe en gaat tegenover me op de grond zitten. 'Wat gaan ze precies met hem doen?'
'Wil je dat in detail horen of globaal? Want in detail is het niet heel erg fijn.'
'Globaal alstublieft.'
'Ze pakken zijn krachten af. Of degene die ik daarvoor heb aangesteld.'
'Doet dat heel veel pijn?'
'Verschrikkelijk veel pijn. De meeste meisjes of vrouwen vallen flauw. Ik denk niet dat jij het ook zal redden. Daarom doe je er goed aan om me niet tegen te werken.'
Ik knik zacht. 'En waarom blijft u hier?'
'Het is een kans om alleen met jou te zijn, en dankzij je broer krijg ik die niet vaak.'
'Waarom wilt u precies met mij alleen zijn?'
'Ik heb wat vragen aan je.'
'Die zijn precies?'
'Hoe lang heb je die ketting?'
'Ik kreeg hem op mijn verjaardag.'
'Hoe was je leven in de andere wereld?'
'Goed, ik... ehm... ik had twee broertjes en een zusje.'
'Mmh. Je kunt lezen en schrijven neem ik aan?'
'Ja, ik vind lezen heel erg leuk zelfs. Mag ik u wat vragen?'
'Ja, vertel?'
'Dit is een soort Griekse oudheid Dimensie, zijn er dan ook goden?'
'Ja, je hebt Zeus, Hera, Hades, Po...'
'Seidon' zeg ik zacht.
'Je kent ze?'
Ik knik, 'ik... dat vind ik best interessant.'
Hij knikt, 'welke ken je nog meer?'
'Ehm... Mars, Hestia, Athene, Hermes, Artemis, Apollo... en verder kan ik er even niet opkomen.'
Hij knikt en vraagt: 'En hoe weet je dat?'
'We leerden het op school. Niet alleen van de grieken. Maar ook de Romeinen, de Egyptenaren en...'
Ik kan mijn zin niet afmaken want Jason word de cel ingegooid. Ik spring op en ren naar hem toe. 'Jason' zeg ik zacht.
Hades staat op en zegt: 'Ik zie jullie later wel' zegt hij.
Hij verdwijnt weer. Ik draai Jason op zijn rug en leg zijn hoofd op mijn schoot. 'Jason' zeg ik zacht.
'Rustig kleine' mompelt hij, 'ik ben oké. Ik moet even bijkomen.'
'Kan ik dit niet stoppen?'
'Nee zusje, dat lukt helaas niet. Kun je iets voor me doen?'
'Wat?'
'Laat me lachen.'
'Waarmee in vredesnaam?! Ik ben totaal niet grappig!'
'Je kent geen grapjes?'
'Nou... niet echt.... ik... het is gewoon... Goed dan. Waarom kan Kees niet zwemmmen?'
'Geen idee, vertel.'
'Kees is een steen.'
Hij grinnikt en kijkt me aan. 'Geen zorgen' zegt hij, 'ik moet alleen wat slapen en dan is alles weer goed.'
JE LEEST
twin Girls
FantasyOoit zal het gebeuren De duistere krachten zullen gaan speuren Een tweeling word geboren De twee uitverkorenen Beide zo verschillend Maar beide welwillend Klaar om de kwaden te bestrijden Niemand kan hen inwijden Ze zullen nieuwe krachten en vrien...