* 5 *

301 25 9
                                    

p.o.v Helia

We lopen achter Abdias aan door het bos. 'Waar gaan we heen' vraag ik voor de zoveelste keer.

'Zoals ik al eerder zei prinses, u merkt het als we er zijn. Tot die tijd moeten we niet teveel aandacht trekken. De demonen hebben een goed gehoor.'

'Demonen' vraagt Selena.

'Ja, ze werken voor de Duistere heerser.'

'Wie is hij precies' vraag ik.

'Dat weet ik niet. Iedereen die hem zag werd gedood of gevangen genomen. Inclusief jullie ouders. Alleen Jason heeft het overleefd zover wij weten.'

'Jason' vraagt Selena.

'Jullie broer, kroonprins van Iepoc.'

'Hoe gedragen we ons eigenlijk als prinses' vraagt Selena.

'U best goed, uw zusje daarin tegen is iets te nieuwsgierig.'

'Wat als de Duistere heerser ons kan verslaan' zeg ik geërgerd, 'wat gaat hij dan met ons doen?'

'Niets, hij zal jullie niet verslaan. Met mijn trainingen en die van de hoge meester zullen jullie sterker worden dan iedereen.'

'Waar is de hoge meester' vraag ik.

'Bij de plek waar we nu naartoe gaan.'

'Waar gaan we nou precies heen' vraag ik weer.

Hij staat stil en draait zich om. 'Prinses' zeg ik, 'het is van groot belang dat ik zoiets niet hardop zeg.'

'Waarom niet?'

'Demonen kunnen...'

'Demonen! Demonen! Ik heb nog geen enkel wezen op persoon hier gezien!'

Opeens word ik omver geduwd. Net als Selena. Er vliegt een groot, zwart wezen over ons heen. Het heeft grote vleugels en felrode ogen. Abdias begint te murmelen en er ontstaat in zijn handen een paarse bol. 'Ren' zegt hij tegen ons terwijl hij het vliegende wezen aanvalt met de bol.

Selena en ik sprinten weg. Geen idee welke kant op maar we horen al snel meerdere vleugels. 'Waarheen' roept Selena.

'Ik heb geen idee! Het is ook mijn eerste keer!'

Opeens zijn we omringt door zwarte mist. 'Ik zie niets meer' fluistert Selena zacht.

Ik hoor in haar stem dat ze bang is. Ik pak haar handen en trek haar naar me toe. We omhelzen elkaar. Dan opeens trekt de zwarte mist weg. Er staan allemaal wezens om ons heen die er net zo uitzien als het wezen wat ons aanviel. Bijna allemaal hebben ze wel gruwelijk grote littekens op hun borst. 'Wat nu' vraagt Selena zacht.

Ik haal mijn schouders op. We horen een valse, denderende lach die door het hele bos gaat. Opeens staat er een man tussen twee vreemde wezens. 'Ah de twee verloren prinsessen zijn weer terug' zegt hij grijnzend.

'Wie bent u' vraag ik.

'Ik heb velen namen. Maar de meesten noemen mij de Duistere heerser.'

Ik voel Selena een beetje ineen krimpen. 'Luister even' zegt hij, 'ik zou het heel fijn vinden dat ik de verloren prinsessen apart kan zien van elkaar. Nu om precies te zijn.'

Selena laat me voorzichtig los. Ik trek haar dichter tegen me aan. 'Nooit van mijn leven' sis ik.

'Ah de koppigste van de twee dus.'

'Blijf bij ze weg' roept Abdias van achter ons.

Hij springt tussen twee vreemde beesten door en staat bij ons. Hij kijkt kwaad naar de man. 'Ah Abdias' zegt hij grijnzend, 'hoe gaat het met je?'

'Ze zullen je verslaan. Dan is iedereen weer vrij.'

De man lacht en knipt in zijn vingers. De beesten vliegen naar ons toe. Selena en ik worden van elkaar los getrokken en we worden meegetrokken. 'Nee' roept Selena, 'Helia! Help me!'

Ik probeer los te komen en opeens heb ik vuur in mijn handen. Ik druk het op de arm van het monster. Hij gromt en laat me los. Ik ren naar Selena toe maar die word losgelaten. De beesten vliegen naar me toe en ik word weer heel boos waardoor ik weer vuur in mijn handen heb. Ik bevecht de beesten door ze aan te raken met mijn vuur handen. Ik zie nog net dat de man Selena beetpakt en iets doet bij haar nek. Ze valt levenloos in zijn armen. Hij lacht vals en is opeens weg.

Ik word door één van de beesten tegen de grond geduwd. Hij slaat me en ik raak het bewustzijn kwijt. Het laatste wat ik hoor is Abdias die zegt: 'Blijf erbij Helia, het komt goed.'

twin GirlsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu