* 21 *

200 16 0
                                    

p.o.v Selena

Ik word de volgende ochtend wakker gemaakt door Ophelie. 'Goedemorgen uwe hoogheid' zegt ze glimlachend.

Ik glimlach en rek me uit. 'Goedemorgen' zeg ik terwijl ik rechtop ga zitten.

Ik nies drie keer. 'Oeh prinses' zegt ze, 'gezondheid.'

'Dank je' zeg ik glimlachend. 

Ze legt voorzichtig haar hand op mijn voorhoofd. 'U bent nogal warm prinses' zegt ze, 'ik denk dat u griep heeft.'

'Griep? Hoe kan dat nou weer?'

'Als u uw krachten net heeft gekregen is uw afweersysteem wat zwakker.'

'Kan het ook zijn dat ik ziek ben geworden omdat mijn oom me in het water gooide.'

Ze knik, 'dat is goed mogelijk.'

Er word geklopt. 'Binnen' zeg ik.

Hades komt binnen. 'Goedemorgen nichtje' zegt hij.

'Goedemorgen' zeg ik met een kleine glimlach.

'Kom je ontbijten?'

'Ehm... volgens'

Ik nies nog eens en zeg daarna: 'Volgens Ophelie kan ik griep hebben.'

Hij loopt naar me toe en legt zijn hand op mijn voorhoofd. 'Je bent inderdaad wel warm' zegt hij terwijl hij zijn hand weghaalt. 'Blijf jij vandaag maar in bed.'

Hij kijkt Ophelie aan. 'Jij zorgt voor haar.'

'Ja Sire' zegt Ophelie met een reverence.

Hij kijkt mij aan en zegt: 'Ik kom vanavond nog even bij je kijken.'

Ik knik, 'tot vanavond.'

Hij loopt weg. Ik kijk Ophelie aan. 'Zal ik ontbijt halen?'

'Doe maar wat fruit, dat valt niet zo zwaar.'

Ze knikt en loopt weg. Ik val in slaap.Na een tijdje word ik wakker en op het nachtkastje staat een bakje met allerlei soorten fruit. Ik eet wat op en daarna val ik weer in slaap. Na een tijdje word ik wakker doordat iemand met zijn hand door mijn haar gaat. Ik open mijn ogen en kijk Hades aan. 'Oh je bent wakker' zegt hij zodra hij het opmerkt, 'het was niet mijn bedoeling om je wakker te maken.'

Ik ga rechtop zitten, 'het geeft niet. Als ik nu ga slapen dan slaap ik vannacht niet.' 

'Zeker waar.'

Hij kijkt naar het schaaltje met fruit. 'Heb je gegeten?'

Ik knik, 'een klein beetje.'

'Mmh, ik wil je iets geven.'

Ik kijk hem vragend aan. 'Het is een drankje waardoor je je iets beter gaat voelen' zegt hij terwijl hij opstaat, 'is dat goed?'

Ik knik. Hij loopt weg en komt later terug met een lepel en een flesje met een kurk erop. Hij legt de lepel neer en trekt de kurk van het flesje. Daarna giet hij wat op de lepel. Hij kijkt mij aan. 'Je kan je hierna wat slaperig voelen' zegt hij, 'maar dat helpt het middel juist.'

Ik knik en hij laat me het drankje drinken. En inderdaad, daarna voel ik me heel erg slaperig. Ik ga weer snel liggen. 'Slaap zacht nichtje' hoor ik hem nog fluisteren voordat ik in een diepe slaap val.

twin GirlsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu