* 26 *

184 14 20
                                    

p.o.v Helia

Ik ijsbeer door mijn kamer. Ik kan er niet tegen om te wachten! Maar Abdias en Kratos willen niet dat ik nog een aanval doen in de onderwereld.

Ik sta stil en kijk naar de tobbe met water. Misschien kan ik nu al contact opnemen met Iona. Hoe boos zullen ze zijn als ik het doe? Abdias zal woedend zijn. Maar dat is hij iedere keer als ik iets doe zonder zijn medeweten of toestemming. Dus het zal geen verschil maken.

Abdias komt mijn kamer in. 'Uwe hoogheid' zegt hij, 'probeer wat te slapen.'

'Heb ik geprobeerd' zeg ik, 'is me niet gelukt. Echt waar Abdias, als het me zou lukken dan was ik ook heel erg blij geweest.'

'Wat zit u dwars?'

'Ik wil gewoon mijn zusje redden. En natuurlijk mijn broer!'

'Prinses de tijd is daar nog niet voor gekomen. Wij willen hen ook echt zo snel mogelijk redden. Damianos heeft veel listige trucjes waarmee hij Selena kan ompraten maar de tijd om ze te redden zal echt heel erg snel komen!'

Ik knik en ga op mijn bed zitten. 'Goede nacht prinses' zegt Abdias, 'morgen praten we verder.'

Ik knik en ga liggen. Hij sluit de deur en ik wacht een half uur tot ik niets meer hoor. Dan sta ik op. Ik loop naar de tob en vul die met water. Ik spreek de spreuk uit en stop mijn gezicht weer in het water. Ik sta weer in het weiland. Iona staat weer voor me. Ze maakt een reverence. 'Prinses' zegt ze.

'Goedenavond' zeg ik glimlachend, 'ben je al bij mijn zusje?'

'De Duistere heerser wil dat ik haar ga dienen samen met een ander meisje wat dat al doet.'

Ik knik, 'kun je me vertellen hoe je bij de onderwereld komt?'

'Natuurlijk. Volg gewoon de hoofdweg tot een grot waar boven de ingang iets gekerfd staat. Daar moet je naar binnen en een paar demonen brengen je waarschijnlijk naar de cel dan.'

'Dank je' zeg ik, 'dan zie ik je zo meteen. Ik ga naar de onderwereld toe.'

Ze knikt, 'tot zo uwe majesteit.'

Ik sluit mijn ogen en haal mijn gezicht uit het water. Ik droog hem snel af en pak een stukje papyrus. Ik schrijf er iets op.

"Beste Abdias en Kratos, ik kon niet langer wachten en ben naar de onderwereld gegaan. Ik zal snel terugkeren met mijn broer en zusje. Tot snel, Helia."

Ik leg het stukje papyrus op mijn kussen en sluip naar de deuren die naar buiten leiden en gris onderweg nog een mantel mee. Ik ga gewoon naar de onderwereld toe. Nu meteen!

twin GirlsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu