p.o.v Helia
Ik adem diep in en open mijn ogen. Ik ga een beetje rechtop zitten. Er zit een jong meisje aan het voeteneinde. Ze kijkt me glimlachend aan. 'Goedemorgen meesteres' zegt ze.
Ik frons, 'meesteres?'
Ze knikt, 'u maakte mij.'
Abdias komt binnen. 'Prinses' roept hij, 'wat had ik gezegd?!'
'Ik mocht het niet doen maar...'
'Maar?! Prinses het is levensgevaarlijk!'
Kratos komt binnen. 'Rustig maar Abdias' zegt hij, 'ze is wakker. En ze heeft goed werk verricht.'
Ik grinnik. Abdias kijkt me dodelijk aan. Ik ga meer rechtop zitten. 'Niet te veel doen prinses' zegt Kratos, 'u moet rust houden.'
'En zij' vraag ik.
'Het meisje kunnen we inderdaad naar de onderwereld sturen ja. Hij zal niets merken.'
Het meisje staat op, 'wanneer stuurt u me meesteres?'
'Wow wacht even' zeg ik, 'heb je een naam?'
'Nee meesteres.'
'Oké, ten eerste stop met me meesteres noemen. Ten tweede geef ik je een naam.'
'Dank u wel meesteres.'
Ik denk even na. 'Noem een Griekse naam' zeg ik tegen Kratos.
'Iona.'
Ik knik en kijk naar het meisje. 'Je heet vanaf nu Iona' zeg ik glimlachend.
Ze knikt en glimlacht. Ik kijk naar Kratos en Abdias, 'en hoe brengen we haar daar?'
'Ze moet door het bos gaan zwerven. De demonen zoeken daar al een lange tijd.'
Ik knik, 'maar nu nog even niet.'
'Zoals u wil prinses' zegt Kratos, 'ik ga wat te eten voor u halen.'
Ik knik en hij loopt de kamer uit. 'Heeft zij nu ook gaven' vraag ik.
'Bijna dezelfde als u' zegt Abdias, 'die van u zijn alleen wel tien keer zo sterk. Ze mag haar krachten niet laten zien trouwens. Dat geeft argwaan bij de Duistere heerser.'
Ik knik en kijk Iona aan. 'Je mag aan niemand vertellen dat ik je gemaakt heb' zeg ik, 'maar als je een meisje die Selena heet vind is het niet erg.'
Ze knikt, 'ik zal niets zeggen meesteres. Mijn mond zit op slot.'
Ik glimlach. Ze glimlacht terug. Ik krijg eten van Kratos. Daarna mag ik meteen weer het bed uit. We brengen het meisje naar het bos. Ze is totaal niet bang en bijna de hele tijd lacht ze naar me. Ze wil dicht bij mij zijn en niet bij de rest. We brengen haar naar een soort dorp. Daar laten we haar achter.
Wij gaan weer snel terug. Meteen krijg ik een preek van Abdias. Kratos blijft gewoon zitten. Ik knik en zeg dat het spijt me en dat ik het niet meer zal doen. Voor straf stuurt hij me vroeg naar bed.
In principe vind ik dat niet erg. Ik ben best moe. Ik val al snel weer in slaap.
JE LEEST
twin Girls
FantasyOoit zal het gebeuren De duistere krachten zullen gaan speuren Een tweeling word geboren De twee uitverkorenen Beide zo verschillend Maar beide welwillend Klaar om de kwaden te bestrijden Niemand kan hen inwijden Ze zullen nieuwe krachten en vrien...