Bayki konağı.. meşhur bayki konağı. Kaderimde bu eve gelin pardon kuma gelmekte varmış.
Konağa adım attığımda beni neyin beklediğini bilmiyordum. Bahçede baya kişi toplanmış davul zurna eşliğinde halay çekiliyordu. Sahi neyin kutlaması bu ?1 değil iki değil tam 3 hayat maaf oluyordu. Kutlanılacak birşeymiydi bu,? Diyarbakırda evet. Töre de evet. Aç gözlü kana ah a susamış aşirete evet.
Gelin masasına oturdum yanıma mirhan ağa da oturdu. Göz ucuyla bakıyordum. Çok ciddi duruyordu. Bakışları sert ve keskindi.
Yanıma bir kadın yaklaştı 25-26 yaşlarında yanıma oturdu " ben melek mirhan ağa nın kız kardeşi hoş geldin yenge " demişti. Ellerimden tutmuş çok içten bir gülücükle bana bakıyordu. Bende elimden geldiğince sesimi yumuşak ve gülen bir şekilde çıkararak " hoş buldum seni ve tanıştığıma sevindim melek" diyebilmiştim. " yenge geriliyorsun yüzünü göremessemde sesinden anlaşılıyor bi 20 dakıka sonra gelip alıcam seni odana çıkarmak için anam öyle söyledi." Başımı sallayabilmiştim tamam anlamında.Nitekim zamanı gelip melek beni almıştı. Vir odanın önüne geldiğimizde " melek burası yenge" demişti. Göz ucuyla baktığımda çaprazımdaki odadan bir çift gözün kapı ağzından görünmeme çabası ile bana baktığını göreviliyordum.
Kim olduğunu tahmin ettiğim için kendimi hemen odaya attım. Oda çok güzeldi. Benim odamdan baya büyüktü. Koskocaman deri kaplı beyaz bir yatak aynı malzemeden koskoca bir elbise dolabı, makyaj aynası küçük çift kişilk koltuk. Banyosuda benim odamdaki gibi odanın içindeydi.
Evet bu oda benim evim olacaktı bariz belli idi. Düşüncelerden kurtulmama kapının açılması sebep olmuştu. İçeri çok güzel 50 yaşlarında bir kadın gelmişti. Kayınvalidem olduğunu anlamıştım. " hoş geldin kızım. Dilerim bu konağa huzur getirirsin, hasret kaldığımız çocuk sesini sen bize hediye edersin." Başım önümde hiç birşey diyememiştim. " kolay olmayacak buke hiç kolaz olmayacak ama alışacaksın. Kendini sevdireceksin, sen doğru olursan herkes tarafından saygı sevgi görürsün. Kocanın gönlünü hoş tut ağzına acı söz gelmesin he mi kızım" demiş ve odadan çıkmıştı. Yatakta oturmuş put kesmiştim. Hayatım bitmiş herşey ama herşey kötü olacaktı biliyordum. Nasıl mutlu olurum birdaha ne zaman katıla katıla gülebilirdim bilmiyordum. Herşey güzel olacak diyemiyordum. Aklımda deli sorular...
Evlendiğim adamın tipini bile görememiştim duvağımdan aslında çokta umrumda değildi. Aşırı gerginlik ve korkudan ne düşüneceğimi bilmiyordum hepsi bu.Ailem... annem şimdi eminimki ağlıyordur mutfakta abilerim sinirden köpürmüş şekilde avluda tur atıp sövüyorlardır hele hamit abim. Babam..:) o o çalışma odasındadır. Muhtemelen bir tütün sarmış gözyaşlarını akıtıyordur. Kimse kimseyi görmüyordur eminim.
Beni düşüncelerimden koparan kapının açılması olmuştı. o adam . Mirhan ağa. Kocam..Sert bir şekilde kapıyı kapatmıştı. Olduğum yerde sıçramıştım. O hala kapının önünde durmuş bana bakmıyor kapıya kafasını dayamıştı.
"Neden neden geldin " demişti çağresiz bir ses tonu ile. Cevap vermemiştim. Böyle birşey beklemiyordum. Korkuyordum hemde öyle böyle değil. Ellerim tir tir titriyordu.
Kafasını bir hışımla kaldırıp kolumdan çektiği gibi dikti beni ayağa. Bakamıyordum ona bakamıyordum. "Neden diyorum allahın cezası söylesene, erkek mi yoktu neden kabul ettin neden veryansın etmedin konuşsana kadın konuş" diye iki kolumdan tutup sarsmıştı beni.
Neye uğradığımı şaşırdım. Bocaladım. "B b b ben " diyebilmiştim.
"Ne sen , söylesene hoşuna mı gitti ağa kızısın para içinde gelmedin neden kendine reva gördün karıma bana neden ?"" ben babamın şerefi için, ben onun lafı düşmesin ona saygısızlık etmemek için kendimi kurban verdim anlıyormusun beni. Çok mu kolay oldu sanıyorsun. Ben 2 gündür ne haldeyim biliyormusun sen. Ben daha 18 yaşındayım 18. Ben intihar ettim kendimi öldürdüm bugün ailem için hatta senin için sen baba ol diye kendimi feda ettim babam baban aşiret beni feda etti sen ne konuşuyorsun ne istiyorsum" diye bağırıp titriye titriye oturmuştum yatağın üstüne. Karşımdaki adam put kesmişti. Konuşmadı.
" intihar ? Öldün? " demişti sinirli bi ses tonu ile
"Evet öldüm anladın mı " diye bağırmıştım yine." o zaman bu geceyi unutma diri diri gömeceğim seni bu yatağa"...
Hmm :) bu bölümde bu kadardı beğeni ve yorumlarınız benim içi çok önemli umarım beğenirsiniz ya hikayemi inanın kendim okumadım. Bana anlatılanı ve kendi hayal gücümü kullanıyorum. İnşallah güzel olur :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
◇♡ Kördüğüm ♧♤
General FictionZine Beritan . Beritan aşiretinin namsalmış güzellikteki yegane incisi. Töreye kurban edilmiştir. Mirhan Bayki . Bayki aşiretinin ağası. Adaletli ve merhametli olduğu kadar sert ve katı olarak bilinir. Dilber Bayki. Mirhan baykinin resmi nikahlı eşi...