3

385 12 0
                                    

Het is een week later. Een week vol ellende. Het is vrijdagavond, de avond waarop ik kan beginnen met me ontspannen, maar ik heb het verkeerd.

Ik lig op mijn buik op mijn bed. Ik ben een boek aan het lezen, en na een kort klopje komt Niall binnen. Een beetje nerveus gaat hij op mijn bed zitten. "Wat lees je?" vraagt hij. Ik haal mijn schouders op. "Wat is er?" vraag ik. Hij kijkt naar zijn handen.

"Ik moet je wat vertellen." Ik sluit het boek, draai me om, en ga in kleermakerszit zitten. "Ga verder," zeg ik. Niall zucht diep. "Ik ga op tour," zegt hij. Hij gaat op tour. "Oké. Dat... zat er aan te komen ja," zeg ik luchtig. Hij kijkt me aan. "Je vind het niet erg?" vraagt hij verbaasd.

Ik sluit mijn ogen, proberend mijn tranen tegen te houden. "Ik vind het verschrikkelijk," zeg ik met een lachje. Een lachje dat ik niet meen. Niall trekt me tegen zich aan.

"Wat is er de laatste tijd met je aan de hand, Ciaar?" vraagt hij. Een vraag die hij de laatste week veel gevraagd heeft. Ik denk aan alles. Het word me te veel, en tranen beginnen te rollen. Ik begin langzamerhand te snikken. Steeds harder en harder.

Niall wrijft over mijn rug. "Sssssh," sust hij. Na een tijdje kom ik weer op adem en begin ik met vertellen. Van begin tot nu. Hoe Yara opmerkingen begon te maken, over hoe het steeds erger werd, en ze mensen tegen me neer zette, hoe ze me niet mentaal, maar ook fysiek pijn begon te doen, hoe ik aan de wonden op mijn gezicht kom, hoe ik elke dag naar de hel word gepest.

Als ik klaar ben knuffelt Niall me. Lang en stevig. Iets wat ik echt even nodig had.

"Waarom zei je niks?" vraagt hij schor. "Ik durfde niet," zeg ik, en begin weer te huilen.

's Avonds vertel ik ook alles aan mama. Ze begint te huilen en knuffelt me. "Och kindje toch," huilt ze.

"Ik wil niet meer naar school, echt niet," zeg ik. Twijfelend kijkt ze me aan. "Je zal wel moeten," zegt ze. Ik zucht teleurgesteld.

"Ik heb een idee!" roept Niall opeens uit het niets. Vragend kijk ik hem aan. "Wat nou als ze mee gaat op tour!" roept hij enthousiast. Mijn humeur klaart een beetje op, en smekend kijk ik mijn moeder aan.

"Ik weet het niet hoor," zegt ze. "Mag het wel van het management?" vraagt ze. Niall haalt zijn schouders op. "Ik kan het altijd vragen. Een nee heb je, een ja kan je krijgen."

Kort hoofdstuk.

Sister of...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu