"Tak, Mr.Jo.. Saya dah pergi. Tapi saya tertinggal purse. Jadi saya nak ambik. Dia tu hah! Langsung tak keluar. Tengok tu! Baju pun belum tukar. Masih dalam baju seragam sekolah!" Aku memberi alasan yang boleh dikatakan munasabah.
"Macam-macam lah awak berdua ni. Nasib baik saya baik hati, saya tak report pada pengetua yang awak ponteng kelas." Kata-kata cikgu tadi dah buat aku menghembuskan nafas lega. "--Tapi awak tetap kena denda. Selepas acara di dewan, kemaskan dewan tu." Bahabi kau Mr.Jo.
"Tapi cikgu.. Saya bukannya--" "Jung Danbi!" Kuaja Kali kedua. Aku belum habis cakap lah gila. "Nae, saya faham." Mr.Jo, kalau lepas kahwin cikgu mandul, saya nak bagitau yang saya yang doakan cikgu jadi macam tu.
Aku menunggu Mr.Jo keluar lalu aku tengking Taehyung. "Hoi Taenuk! Kau asal tak defense diri kau?!"
Dia, sekali lagi dengan muka tak bersalah cakap dengan kuang hajanya "Cikgu tak sayang aku. Cikgu sayang kau. Takde guna kalau aku bagi alasan." Alasan tak boleh pakai. Kalau cikgu aku sumpah takleh buat anak, kau aku sumpah anak kau berbulu lebat dan badan keras. Like a gorilla.
#abepentagonhencem
#yeooneismine•
Loceng terakhir menandakan tamatnya waktu sekolah. Tapi bukan bagi aku dan Taehyung. Dipaksa membersihkan dewan. Cam bahabi aje.
"Kau balik dulu. Aku kena kemas dewan." Terang aku kepada Gayeon. "Asal? Kau kena denda dengan Mr.Jo ke?" Tanya Gayeon. Sebelum menjawab, aku mengeluh berat. "Kau tak cover untuk aku, kan?" Aku Tanya dia balik. "Uh... Minhee! Jom balik! Danbi takleh balik lagi." Dia tiba-tiba tukar topik dan berkari ke arah Minhee. Sial kau Gayeon.
Semua pelajar Sekolah Tinggi Hanseong telah pun menapak keluar dari sekolah. Aku dan Taehyung bersama-sama pergi ke arah dewan. Rasa-rasa Ada tak mimpi yang lagi buruk daripada ni? Pelajar top 10 dalam kelas dan pelajar tempat terakhir mengemas dewan. Aku sumpah orang yang buat a acara ni jadi katak berlidah pendek. Dah jadi kayak, pasty lidah pendek. Tak boleh makan lalat. Ah, padan muka.
Kami berdua pun sampai ke dewan. Muka yang tadi bermasam bertukar pahit. "Banyaknya kerusi! Bersepahnya!" Rahang aku jatuh melihat keadaan dewan itu. "Kalau tak nak stay lama-lama, baik start sekarang." Kata Taehyung selamba jalan melepasi aku.
Penyapu aku ambil daripada hujung dewan yang disediakan mak cik cleaner selepas mengetahui yang kitorang akan uruskan dewan. Di situ terdapat satu kertas daripada Mr.Jo.
Hai anak murid cikgu yang rajin! Ni dia arahan diberi mak cik cleaner kesayangan kita
1-susun kerusi dan lwtakkan dekat stor belakang dewan.
2-lepas susun, sapu lantai bagi bersih dan suci.
3- mop lantai. Jangan guna mesin besar tu. Dah rosak.
4- disebabkan korang dua aje, pastu pakai kop, mungkin ambil mass yang lama. Bagitau parents. Jangan salahkan cikgu.
Inilah dia perkara-perkara yang kitorang kena buat. Perkara yang sepatutnya dibuat oleh mak cik cleaner berlima. Bukan kami berdua. "OK, Taehyung. Let's do this!" Aku konon nak naikkan semangat. "Kau Bebel apa? Aku dah start pun." Bunyi kerusi disusun bergemang pads telinga aku. Dia dah start rupanya.
•
Dekat 30 minit jugak kitorang susun kerusi berlambak ni. Atau mungkin lebih. Akhirnya barisan terakhir sahaja yang tinggal. "Danbi.." Tiba-tiba Taehyung panggil aku. "Hmm?" Aku tengah sibuk, malas nak layan dia. "Duduk diam." Dia mendekatkan dirinya dengan aku. Dia betul-betul berada di belakang aku. Sangat rapat.
"Kejap aje.." Bisiknya pada telinga aku. Jantung aku berdegup dengan laju tahap maksimum. Belum pernah lagi aku rasa macam ni.
Dia menyentuh skirt aku. Aku tak tahu apa dia buat sebenarnya. Dia Cuba nak rogol aku ke? "Skirt kau tergulung ke atas." Sekali lagi dia bisik pada aku.
(Faham tak? Tak faham Tanya)
Aku boleh rasa pipi aku menjadi panas. "Jangan excited sangat. Nanti first night bukan skirt aje buka, semua pun buka." OK, dia ni dah puas hidup ke apa? "Kim Taehyung kau byuntae tahap apa Sial?!"
Maybe aku update buku ni hari-hari? Entahlah. Kalau tak busy lah. Sekarang kan cuti? Tak banyaklah busy nya kan? Oh well, bye! Goodnight !
YOU ARE READING
[🌹] tshirt °taehyung
Fanfiction+aku dah kata, lelaki ni tak boleh dipercayai. Baru nampak badan aku sikit dia dah horny.