•eight

2.1K 246 2
                                    

Taehyung

"Kau ni kenapa Tae?" soal Jimin tidak berpuas hati. Nasib baik tadi sekadar praktis bukan shoot betul-betul. Aku nak main sikit dah kena marah. "Sowon cakap masuk cara hero masuk. Aku masuklah macam Power Puff Girl."

Sowon menggeleng kepalanya. "Saya cakap hero tu hero macam dalam drama atau novel. The main character. Nak selamatkan heroin." terang Sowon pertahankan diri. Aku sekadar mengangguk tanda faham.

"Oh.. Macam tu ye?" jari telunjuk aku diletakkan di dagu konon berfikir. "Jomlah start balik." cadang aku. "Tak boleh kakak aku dah nak sampai. Aku nak balik." Kata Minhee kecewa.

"Aku pun dah kena balik. Sorry. Bye." semua pun nak balik Ni kenapa? "Mian. Omma dah sampai. Annyeong." sowon berlari anak ke pagar. "Kalau semua pun nak balik, jom balik Gayeon." semua nak tinggalkan aku. Sampai hati.ಥ⌣ಥ

Kalau diorang nak balik, aku pun nak baliklah. Aku segera mengikut Danbi dan Gayeon naik bas. Peliknya. Semalam bukan aku denhan Danbi balik jalan kaki ke?

"Kau tak pelik ke?" tiba-tiba Gayeon menanya Danbi. Ok, mungkin benda ni biadab. But I'm eavesdropping them.

"Pelik apa?" soalan dibalas dengan soalan. Danbi mengerutkan dahinya tanda bingung. "Ani.. Taehyung tu semacam aje aku tengok." ok, dah mention nama aku, makin khusyuk aku mendengar. "Semacam? Dia tu kan memang pelik. Dengan byuntae dia tu. Moga suami aku bukan camtu." ceh, mengutuk aku aje kerja.

"Bukan pelik cam tu. Maksud aku, pelik tu depan kau aje. Mana ada depan orang lain." terang Gayeon supaya lebih difahami Danbi. Tapi Danbi yang blur tahap menggunug tanya balik, "maksud kau?"

Muka fed up Gayeon ditayang. "Kau ni bengap betullah. Time exam je tak."

"Eh, baguslah tu. Pandai pada perkara yang perlu aje." manusia bongkak akan sengsara guys. Jangan contohi Danbi.

"Sudahlah. Jom singgah kedai Pak Jebat. Beli aiskrim ke.." Gayeon memeluk tangan Danbi dan meng-dragnya ke kedai Pak Jebat. Dan aku berhenti mengekori mereka berdua.

"Maksud aku.. Pelik tu depan kau aje. Mana ada depan orang lain."

Kata-kata Gayeon tadi terngiang dalam fikiran aku.

Aku.. Macam tu ke? Tak perasan pula.

Meh, short update. K, bye.

[🌹] tshirt °taehyungWhere stories live. Discover now