•nine

2.2K 230 25
                                    

Sepnjang malam aku terfikir tentang Danbi. Bila difikirkan balik, memang aku banyak buat hal. Tapi depan dia SAHAJA. Kenapa aku buat macam tu? Sejak kejadian dia angkat baju tu. Kitorang macam Makin rapat. Tapi baru aje dua hari selepas kejadian itu berlaku.

Aku.. Suka dia ke?

"Eh, sunbae!"

Kedengaran seorang perempuan menjerit sunbae dari belakang. Tapi aku mana kenal dengan junior aku. Heh, dasar anti-sosial.

"Hoi sunbae ni! Saya panggil buat badak aje." ok, aku lupa budak ni. Dari kelas yang aku pinjam penyapu tu. Apatah nama dia..

Yebi?
Yeri?
Hyerin?

Entahlah. Macam penting.

"Nak apa?" tanya aku dingin. Malas nak layan sebenarnya. "Ish.. Tegur pun tak boleh." dia mencebik. Pikir comel? Aku cepuk mulut tu baru tahu.

"Yerin!" Ah.. Nama dia Yerin. Salah seorang kawannya datang berlari mendapatkannya. "Eo? Abang hensem!" Eunbi? Dia kenal dengan budak pelik ni? "Kau kenal dia, Eunha?" Tanya Yerin hairan.

"Mana tak kenalnya. Boyfriend kakak aku ni." ok, kembang sebentar. "Uiyoo.. Sunbae ada gelpren.." Yerin mengusik aku sambil sikunya tidak lekang menyiku lengan kanan aku.

"Hoi Kim Taehyung!"

Minah mana pulak panggil aku ni?? (◎_◎;)

Aku memandang ke belakang melihat siapa yang memanghil aku. Gayeon rupanya.

Dia berjalan menghentak-hentak kaki dia bagaikan dia marah. Aku tak tahu kenapa, tapi dia menarik telinga aku. "Ini kerja kau eh? Berfoya dengan pompuan lain. Kawan adik dia pulak tu!" ini salah faham! ಥ ಥ

"Ampun! Ampun! Aku sembang je ngan Yerin ni." terang aku menahan kepedihan. Barulah dia melepaskan cubitan dia. Tapi cara yang kasar. "Oh ye, Eunha.. Mana kakak kau?" Gayeon menanya Eunbi. "Danbi? Entah. Aku naik dengan Hoseok tadi. Tak naik sama-sama dengan Danbi." terang Eunbi dengan muka blur.

Danbi tak datang ke? Kenapa? Dia sakit ke? Kalau ye, macam mana? Kenapa?

"Dia sakit ke?" Gayeon pula tanya apa yang aku baru nak tanya. "Taklah. Pagi tadi dia okay je menyanyi dalam toilet." Eunbi menggeleng kepalanya.

Habis.. Kenapa dia takde?

"Hmm.. Takpelah. Aku gi dulu. Tak nak lambat." Gayeon mula menapak pergi dari situ sambil melambai. "Aku pun nak pergi. Bye." aku pula yang menuju ke kelas. "Bye!" ucap Eunbi keriangan. Comel sama macam kakak dia. Tapi kakak dia garang. Jual mahal.

Situasi Danbi

Danbi

Aku dalam tandas menyanyi sambil membersihkan diri.

"Plkjhgfdsa, ijnuhbg, oneul buteo urineun~ mnbvcxz, wseftgyhuj, oneul buteo urineun~"

"Oii! Aku pergi dulu dengan oppa tau! Kau naiklah bas!" jerit Eunbi dari luar. "Ha.. Yelah! Jalan elok-elok!" aku sibuk dengan mandian aku dalam tandas. Bath bomb baru kot. Hehehehe..

Air panas ni buatkan aku ngantuk lah.. Kalau aku tidut kejap ok, kan? Awal lagi ni. Baru 6:55. Mataku dilelapkan untuk memulakan tiduran aku. Dan lama-kelamaan aku hanyut.

Ya Tuhan!! Lama sangat ke aku tidur?! Dah dekat pukul lapan siot! Bengap Danbi! Kau bengap!

Dengan cepat aku mencapai tuala yang berdekatan. Baju dipakai tanpa memilih. Rambut basah yang selalunya dikeringkan dengan hair dryer aku pakai lap sekali aje dengan tuala.

Selesai menyarung pakaian, aku berlari selaju yang boleh ke bus stop yang berdekatan rumah aku. Aduh.. Bas dah nak bertolak. Dengan kuasa Milo yang aku minum setiap hari, aku memecut laju supaya dapat mengejar bas itu. Tepi bas itu aku ketuk-ketuk.

"Ahjussi!! Tunggu!!" sakit anak tekak aku menjerot meminta perhatian pemandu itu. Nasib baik dia sedar akan kehadiran aku. "Komawo ahjussi.." aku menunduk hormat beberapa kali pada ahjussi itu.

Pengawas yang menjaga pagar sedang menutup pagar utama itu. Tindakan terdesak aku ialah mencampak kasut melepas pagar. Berjaya.

"Jinyoung! Kasut aku dah masuk! Aku sempat!" aku menjerit dari jarak beberapa meter daripada pagar itu. "Kasut kau. Bukan kau." dia kembali menolak pagar itu. Bangsatlah kau Jinyoung. Entah berapa kali dah aku memecut laju. Memang tinggal sikit aje sehingga pagar itu tutup sepenuhnya.

"Mian Jinyoung. Bukan kali ni." dengan badan yang kurus, aku dapat melepasi pagar itu Dengan selamat. Jinyoung di situ hanya pandang aku speechless."heol.."

Aku membuka pintu kelas 5-4. "Sorry sir! I overslept!" memandangkan sekarang masa English, aku speaking sikit. "Yea.. But where's your blazer and your tie? And why are you wearing pants, not skirt?" aku terkejut. Kepala aku terus tertunduk melihat pakaian aku. Hanya kemeja. Dan tiada blazer. Pastu pakai seluar Hoseok. Dengan takde tie sekali.

Satu kelas mentertawakan aku. Muka aku jadi merah akibat malu. Mulut aku terkumat-kamit menyumpah diri sendiri. Danbi, kenapa kau terlebih bengap!

Ok, chapter ni kekurangan Taebi moments. I'm sorry bae. So sorry. 🙏

[🌹] tshirt °taehyungWhere stories live. Discover now