•forteen

2K 211 5
                                    

Aku meletakkan duit dalam coffee vending machine. Butang 'Cappuccino' ditekan. Kopi murah pun jadilah. Siap aje kopi aku, badan aku ditundukkan sedikit untuk mengambil kopi itu. Dan apabila aku berdiri semula, seseorang memeluk aku daripada belakang.

"Awak minum apa tu?" mulalah tu lepas dah kapel ni, bersaya-awak. Mengada betul. "Cappuccino. Nak sikit?" tapi sebelum tu, biar aku minum dulu sikit.

"Nak." dia mengucup bibir aku sekilas. Aku memukul bahu dia. "Kita kat sekolah lah." dia mencebik. Ah, merajuk.. Merajuk. "Biarlah. Kalau bukan kat sekolah mana lagi nak bermanja dengan awak."

"Dahlah. Nak berdiri kat sini je ke? Takmo duduk?"

"Ok ok.. Jom duduk." Taehyung menarik tangan aku ke tempat duduk yang kosong.

Ting~

Satu mesej datang masuk telefon aku.

Agagagayeon

Woii, kau kat mane?

Sori babe, aku rehat
dengan Taehyung

-,-.. Yelah

"Awak nak makan apa? Biar saya belikan." kata Taehyung mesra. "Ermm.. Takpe ke? Tak menyusahkan?" dia ketawa kecil. "Kalau untuk awak mestilah tak." aish.. Kenapa dia ni baik sangat? Buat aku makin rasa bersalah. 

"Kalau macam tu, saya nak sandwich tuna." dia senyum dan menjawab, "ok."

Betul ke apa yang aku buat ni?

Sekarang dah habis waktu sekolah. Tapi aku masih di atas rooftop. Apa yang patut aku buat dengan Taehyung? Kalau aku tipu, dia akan sakit. Kalau aku beritahu perkara sebenar, dia akan sakit. Macam mana ni?

Tiba-tiba pintu masuk rooftop itu terbuka. Jung Yerin. Kawan Eunbi.

"Eo? Danbi sunbae?" dia tanya. "Emm... Annyeong Yerin. Lama tak jumpa." kata aku menegurnya. "Bukan saya yang tak jumpa sunbae. Sunbae yang tak pernah nak tegur saya." ok, betul dia cakap. Aku sombong. Hik hok.

"Sunbae nampak macam ada masalah. Kalau tak keberatan, sunbae cerita ajelah." pada mulanya aku teragak-agak. Aku mana rapat sangat dia ni. Tapi dia sorang je yang ada kat sini. Apa salahnya.

Aku menghembus nafas sebelum menceritakan masalah aku. "Yerin kenal tak Kim Taehyung?" dia mengangguk. "Sekarang ni sunbae dengan dia ada hubungan. Tapi hubungan ni hanya satu pihak aje yang menyukai. Satu lagi tak." muka dia agak blur.

"Taehyung sunbae tak suka sunbae ke?" katanya bingung. "Tak. Sunbae yang tak suka Taehyung." aku menggeleng kepala aku. Lalu dia mengangguk. "Kalau macam tu, ada baiknya sunbae cakap dengan Taehyung sunbae. Kalau lama-lama disimpan, dia akan lebih terluka." sejak bila junior jadi lagi matang dari aku?

"Nanti.. Sunbae cakaplah." aku mengeluh. It's better to hurt with a truth than comfort with lies. "Sunbae, Yerin kena balik dah. Bye." dia melambaikan tangannya padaku. "Ok.. Bye.." entahlah dia dengar ke tidak. Aku cakap perlahan aje.

Kelas belum bermula. Aku menungu kehadiran Taehyung. Memang aku patut beritahu dia cepat, kan?

"Awak~"  kata Taehyung manja. Dah sampai dah dia ni.. Aku duduk menghadapnya. "Taehyung-ah.. Saya ada benda nak cakap ni."

"Emm.. Cakaplah." dia menongkat dagu dia. Ok, agak comel. Aku belum cair ok.

"Saya.." dia mengerdipkan matanya beberapa kali. "Sayang awak.." niat untuk memberitahu perkara sebenar dibatalkan.

Boleh jadi gila aku dengan kau ni, Tae.

Sesungguhnya sekolah lambat lagi. Kenapa aku dah beli baju? (〜 ̄△ ̄)〜

[🌹] tshirt °taehyungWhere stories live. Discover now