Danbi
"Urghhh!!" aku merengus kasar dalam kelas. "Hoi, kau dah kenapa? Tiba-tiba je." Kata Gayeon menyampah dengan tabiat aku. Aku hanya membalas dengan jelingan.
"Kau.... Suka Taehyung, eh? I mean, for real." Gayeon tiba-tiba menukar topik. "Apa kau ni? Tiba-tiba je. Buang tabiat ke apa? Hahaha.." aku ketawa janggal. Dia pula memberi muka you-kidding-me-dude?. Nampak sangat yang Gayeon dah begitu arif dengan perangai aku. Aku mengeluh.
"Macam mana kau tahu?" tanyaku. "Ceh, kau waktu nak jawab soalan tu... Nampak sangat kau suka dia." huwaa.. Inilah function 5 tahun persahabatan. Dia benar-benar arif tentang aku. "Ye.. Aku suka dia." kalau dah obvious, tak boleh bersembunyi lagi.
"Kalau centu, kau tak boleh ego. Kau kena campak ego kau bagi longkang. Arasseo?" dia menepuk-nepuk bau aku. Sekali lagi, keluhan dilepaskan daripada bibir. Serabutlah aku macam ni. Bangs aku disepahkan sikit.
•
No one
Waktu sekolah akhirnya tamat dan peljar mula mengkosongkan kelas masing-masing. Taehyung menunggang basikalnya keluar kawasan sekolah sambil earphone tidak lekang daripada telinga. Sibuk melayan lagu, dia tidak perasan bahawa seorang anak gadis berjalan di hadapannya.
Basikal Taehyung makin mrndekati gadis itu. Sehinggalah..
Skreeeett
Kemeja yang dipakai gadis itu terkoyak akibat terkena handle Taehyung. Gadis itu hilang imbangan dan menarik sekali Taehyung supaya jatuh bersamanya.
"Aduh..." nasibnya malang ditimpa Taehyung dan juga basikal. "Yah! Kau buta ke apa, bodoh?"
Taehyung terkesima. Dichop buta dan bodoh sekali gus. "Eh, sebab kaulah aku jatuh kau tahu?" Taehyung memandang perempuan itu lalu mendapati bahawa perempuan yang dilanggarnya itu ialah Danbi. Danbi juga menyedari perkara yang sama.
Lalu siput pun berlari, cengkerik berbunyi, gagak membuang taik.
• • • • • 🐦"Puhahahahahaha!!!" mereka berdua berkemungkinan hilang akal, tiba-tiba bergelak ketawa. "Hing.. Tae, baju saya koyak!" kata Danbi manja sambil ketawa. "Bukan baju awak pun, baju Hoseok." Taehyung juga ikut serta gelak. Lalu Taehyung bangun dari posisinya dan membantu Danbi.
"Aigoo, apa saya nak buat? Baju dah terkoyak. I feel exposed!" rungut Danbi yang tidak redha dengan keadaannya. "Hish.. Dah dah la tu merungut. Comel sangat. Nanti orang lain nampak, rembat awak dari saya." ah, mulalah nak berlovey dovey. Aku nyampah nak tulis ni.
"Taehyung-ah.." Kata Danbi dengan kaki kanannya ke belakang dan digerakkan sikit. "Mianhae.. Saya bersalah. Saya dah tipu awak. Tapi sekarang saya pun dah suka awak." Taehyung tersenyum mendengar Kata-kata Danbi. "Aigoo.. Saya pun tak sanggup nak marah kat awak lama-lama. Comel sangat." Dia mencubit kedua belah pipi gebunya.
"Awak nak balik dengan saya?" Danbi menggeleng. "Nak naik bas aje. Naik basikal lambat." Danbi mula menyambung perjalannya ke bus stop. "Oii." dia memandang ke belakang semula. "Baju awak tu masih koyak." bibir Taehyung dimuncungkan ke arah baju Danbi. "Aish..." hati Danbi mula menyumpah-nyumpah Taehyung.
Taehyung menanggalkan blazernya dan diikatkan di sekeliling pinggang Danbi buat menutupi bahagian yang terkoyak. Muka Danbi mula memerah. "Comel." Taehyung mencuit hidungnya.
Dan pada itu, Yerin memerhati dari sebalik pokok. Rambutnya ditiup sendiri atau boleh dikatakan, dia mengeluh. "Takpelah. Si Wen Junhui budak baru tu pun handsome." Yerin cuba memujuk diri sendiri.
To be very honest, nak muntah aku menaip sweet scene diora g tuh.
YOU ARE READING
[🌹] tshirt °taehyung
Fanfic+aku dah kata, lelaki ni tak boleh dipercayai. Baru nampak badan aku sikit dia dah horny.