•twenty two

1.9K 190 17
                                    

Secara mengejut Taehyung datang ke arah aku. Dia mengambil tempat di depan aku. Dan entah kenapa dia mencebik.

"Kenapa ni?" aku soal dengan nada kerisauan. Dia menongkat dagu dan mendekatkan mukanya dengan muka aku. "Kenapa awak ni macam tak layan saya sangat?" dia tanya dengan muka masih mencebik.

"Tae.." ucapku lembut. "Ya?" dia menjawab manja. "Nanti lepas sekolah jom date." kataku. Dia tampak ceria selepas mendengar ajakan aku. "Nak nak." dia mengangguk kepalanya laju.

Aku jalan berpegangan tangan bersama Taehyung yang dari tadi tersenyum. Aku memandang ke belakang dan nampak Yerin mengintip kami. Aku benar-benar rasa bersalah padanya. Dia nampak sedih dan sengsara tika aku dan Taehyung bersama. Sesungguhnya aku manusi yang kejam kalau aku biarkan sahaja.

"Nak pergi mana ni?" tanya Taehyung tiba-tiba. "Just jalan-jalan sekitar shopping mall. Boleh?" cadang aku. Cliche nya kalau nak pergi Sungai Han. Cam takde tempat lain.

"Arasseo. Kaja." dia menarik tangan aku. Jarinya memenuhi ruang antara jari-jari aku. Aku tersenyum kelat.

"Tae! Main tipu tadi!" Aku memukul-mukul bahu Taehyung. "Eh, dah kalah tu, kalah lah." Dia mentertawakan aku. Bana kau. Aku taekwondo kau baru tahu.

"Nak merajuk. Jangan Cari kita." Aku papar muka marah aku padanya lalu jalan keluar kawasan arked itu. "Alah.. Janganlah macam ni. Saya belanja awak sate nak?" OK, dia tahu kalau nak pujuk pompuan kena bagi makanan.

"OK ok... Jom makan." Aku pusing balik menghadapnya. "Kalau makan laju aje." Dia mencuit hidung aku. Aku pula hanya mencebik manja.

Setibanya di restoran pilihan Taehyung, kami mengambil tempat duduk. "Ok, pasangan yang comel ni.. Nak makan apa ye?" kata pelayan perempuan itu dengan mesranya.

"Saya nak sate ayam 10 batang and sate daging 10 batang." kata Taehyung sambil tersenyum. "Ok.. And drinks?" tanya pelayan itu lagi. "Saya nak ice lemon tea." pesanan aku dicatat oleh pelayan itu. "Dua ice lemon tea." tambah Taehyung lagi. "Nae.. Please wait to be served." pelayan itu pergi meninggalkan meja kami.

Mata aku tertumpu pada Taehyung. Kalau dia tahulah aku nak mintak berpisah lepas ni..

Selesai makan dan berjalan-jalan, aku dan Taehyung pergi ke rumahnya. Aku yang minta nak pergi situ. Nasib baiklah dia anak tunggal dan ibu bapanya sedang bekerja oversea.

"Masuklah, Danbi." sebagai tuan rumah, Taehyung mempelawa akh masuk. "Thank you." ucapku dengan senyuman yang manis.

"Tae, saya ada sesuatu nak bagitau awak ni." aku duduk di atas sofa di ruang tamu. "Oh, ok." dia mengambil tempat di sebelah aku.

"Saya ada hadiah untuk awak." aku membuka beg sekolah aku. Sebuah kotak kecil siap bereben dikeluarkan daripada beg itu. "Apa ni?" dia menyambut kotak itu. Kotak berwarna merah dan bereben biru itu diperhatinya. "Bukalah."

Reben kotak itu dibuka rapi. Lalu penutupnya diangkat dan diletakkan di tepi. Key chain yang mempunyai huruf 'D' dikeluarkan daripada kotak kecil itu. "Keychain? Wah! Cantiknya!" puji Taehyung pada keychain itu.
"Cantikkan. Ini supaya awak akan ingat saya. Dan takkan lupakan saya ketika saya jauh." sewaktu aku berkata begitu, senyuman Taehyung perlahan-lahan pudar. "Maksud awak?" katanya keliru.

"Saya nak berpisah." kataku straight to the point. "Danbi.."

"I'm serious. Saya nak berpisah." Aku ulang sekali lagi. "T-tapi kenapa?" air mata mula bergenang pada matanya. "Omma dengan appa saya marah sebab saya ada hubungan. Walaupun kita bukannya nak kahwin pun, mereka cakap mereka tak restui hubungan kami." bohong aku. Aku cuma tak boleh tengok orang derita sedangkan aku gembira.

Taehyung memegang tangan aku. "Saya boleh buat mereka suka saya.." ucapnya terdesak. Tangannya aku tepis secara kasar. "No, Tae. We can't." aku tetap dengan pendirian aku.

"Tapi saya tak boleh berpisah." dia menyerang bibir aku. Agak kasar. Aku boleh rasa air matanya mengalir di atas pipi aku. Aku pun tak nak. Tapi aku just tak suka tengok Yerin menderita. Walaupun aku sendiri tak berapa rapat dengannya. Rasa bersalah tetap bermaharajalela dalam diri.

[!] 13+

Tangan Taehyung kini merayap pada baju aku. Butang baju sekolah aku dibuka satu persatu. Aku menyedari perbuatannya, terus menahan tangannya.

"Taehyung.. Ini salah." kataku agak ketakutan. "Tak. Apa yang salah ialah saya dan awak berpisah." katanya dengan nada suara yang agak kasar.

Taehyung menyambung perbuatannya. Sehinggakan aku hanyut dengan layanannya. Aku rasa nak lagi. Aku hanya membiarlan dia berbiat sedemikian. Aku hanya melayannya.

Ok, this chap is so boring. Aku takde idea sehh.. And aku tak sanggup nak sambung yang atas tu. So korang pandai-pandai fikir apa diorang buat lepas tu. But dor sure, they did it.

[🌹] tshirt °taehyungWhere stories live. Discover now