"Omma, kenapa bukan Yoobi kat atas pokok krismas ni?" tanya Yoobi sedikit merajuk. "Kenapa pulak Yoobi nak duduk atas pokok?" Danbi mengerutkan dahi.
"Omma cakap Yoobi bintang hati omma. Jadi Yoobilah yang kena duduk atas pokok. Bukan bintang tipu tu." terang Yoobi lalu menyilanglan tangan pada dada.
"Yoobi.. Yoobi mana boleh duduk atas pokok. Nanti kena kejutan letrik." kata Taehyung lalu menggoyangkan sedikit badan Yoobi seakan-akan terkena kejutan elektrik.
"Hahahahha.. Gelilah appa." Yoobi ketawa kegelian. "Yoobi, dah buat ke hadiah krismas untuk appa dan omma?" tanya Eunbi yang baru datang dari dapur. "Hah! Immo dah ingatkan baru Yoobi ingat. Kejap eh, omma appa." Yoobi berlari ke atas.
"Korang dah setahun kahwin. Tak nak bagi adik kat Yoobi ke?" soalan Eunbi tadi menyebabkan Danbi tersembur kopi cappuccino nya.
"Mende tadi?" Danbi berpura-pura tidak dengar. "Adik untuk Yoobi. Tak nak?" ulang Eunbi. "Bukan tak nak. Tapi Yoobi asyik nak tidur dengan kitorang. Tak boleh nak buat. Kan sayang?" kata Taehyung dengan perangai menggedik.
"Banyaklah Tae. Tak nak. Yoobi sorang pun dah cukup." Danbi kembali menghirup kopi panasnya.
"Omma! Present omma dah ada. Tapi nanti baru buka. Masih awal lagi."
Ting tong~
"Biar aku buka." Eunbi bangun dari duduknya. Dedaun pintu itu dibuka bagi tetamu masuk.
"Hai Tae, Danbi! Merry Christmas!" Minhee, Gayoon dan Jimin menjerit serentak. Tak lupa juga, Sowon.
"Eh, Sowon! Lama tak jumpa kau!" Danbi berlari ke arah Sowon lalu menghadiahkan satu pelukan kepadanya. "Kenapa tak bagitau awal-awal? Boleh aku beli hadiah kau." katanya lagi.
"Takpelah. Aku balik tiga hari je. Lusa aku pergi Paris balik."
"Ah.. Mari semua duduk, jemput makan cookies, minum kopi." Danbi sebagai tuan rumah mempelawa mereka.
"Urmmm.." seseorang berada di muka pintu. Semua yang di dalam memandangnya.
"Yerin!" Eunbi seorang sahaja yang teruja melihat sahabatnya. "Oh... Hai Yerin." sapa Danbi kekok.
"Kenapa kau kat sini? Takde sape jemput kau." kata Taehyung. Danbi dengan laju menyiku perut Taehyung. Lalu dia berbisik, "tak baiklah."
"Apa? Korang reunite, aku tak boleh? Sebenci-benci korang kat dia, dia kawan aku." Eunbi memihak pada Yerin. "Eunha, aku tak lama pun lah kat sini." bisik Yerin pada Eunha. "Hah? Kenapa pulak?" ujar Eunbi tidak berpuas hati.
"Danbi sunbae, jom cakap." kata Yerin kepada Danbi.
"Oh, arasseo." Danbi menganggukkan kepala lalu keluar dari rumah bersama Yerin.
•
"Yerin sihat? Lama dah sunbae tak jumpa Yerin." kata Danbi mesra. Tetapi jawapan Yerin hanyalah menggeleng. "Yerin tak sihat? Kenapa?"
"Saya ada kanser perut, sunbae. Tahap empat dah. Sebab tulah saya datang. Saya nak mintak maaf kat sunbae. Saya tahu yang sunbae cuba nak bagi Taehyung sunbae kat saya. Memanglah saya suka Taehyung. Tapi saya tak nak jadi penghalang hubungan sunbae dengan dia. Saya rasa macam orang jahat. Readers pun benci saya , tahu? Jadi, sebelum saya pergi, saya nak mintak maaf kat sunbae sebab putuskan hubungan sunbae dengan Taehyung sunbae . Jangan bagitau Eunbi pasal ni. Annyeong. Makan makanan sedap, hidup bahagia. Yerin pergi sekarang. Merry Christmas." terang Yerin panjang lebar.
"Oh ye, lupa. Nah, hadiah hari natal sunbae." Yerin menghulur sebuah kotak bersaiz sederhana kepadanya.
"T-shirt sukan sekolah?"
•
Majlis sambutan krismas tadi akhirnya tamat. Taehyung, Yoobi dan Danbi berbaring di ruang tamu.
"Omma, appa.. Dah bukak semua hadiah kan? Hadiah Yoobi pulak." Yoobi menghulurkan kotak berbalut pembalut bertemakan krismas dengan reben hijau dihulurkan.
"Apa agaknya hadiah ni, ya?" soal Taehyung teruja. Hadiah itu dikoyak rakus dek tak sabar untuk melihat isi kandungannya. Mata Danbi terbeliak melihat hadiah pemberian Yoobi.
"B-baju baby?"
"Omma, appa.. Yoobi nak adik." kata Yoobi yang inoshen tu. "Danbi.." panggil Taehyung manja.
"Haish, Yoobi tidur dengan immo. Malam ni omma dengan appa tidur tempat lain."
"Ok."
"Yeay! Sayang awak!" Taehyung memeluk leher Danbi.
-ɛռɖ-
Tu dia.. Fanfic T-shirt kita. Kah kah kah kah... Sungguh hambar dan cliche.
Ok, whatever.. Special thanks to hakak Wan aka bunktan- kita for this idea. Juga kak LattaeKim. It was an honour to use your ideas.
Ni first time aku buat happy ending siaa.. Waduh, apa yini? Cheesy sungguh. Boleh buat pizza.
Okk, stop this nonsense.
I cadang nak buat Q&A lah, lepas habis citer ni.. Tapi entahlah. Nak ke tak nak, eh? I mean like Q&A dengan characters I mean.
Ok, tuje. Thank you for supporting this ff. Thank you for the positive comments. Kalau yang tak jawab comment tu Bukan sombong, tapi tak tahu nak jawab apa.
And lastly, please do read my new book, chess ›› hoseok.
Mohon baca~
I love you all. Bye.
YOU ARE READING
[🌹] tshirt °taehyung
Fanfiction+aku dah kata, lelaki ni tak boleh dipercayai. Baru nampak badan aku sikit dia dah horny.