"OK, semua keluar daripada kelas. Kelas PE akan bermula. Tukar baju dekat bilik persalinan." Arah Mr.Jo dengan suara lantangnya. Tak payah letak tanda seru. Dia cakap macam biasa pun, Jeju Island pun boleh dengar sekali. Kalau jerit? Sampai China.
So, kitorang jadi pelajar baik yang mendengar Kata cikgu. Heh, nak muntah rainbow cenni. Aku bersama-sama Gayeon menuju bilik persalinan. Bukan nak bersalin. Nak tukar baju. Jangan salah faham.
"Kalau aku cakap aku period, agak-agak Mr.Jo tu caye tak?" Randomly soalan itu keluar dari mulut Gayeon. "Kau masih ingat Minhee?" Aku Tanya semula dia. "Weyh, jangan dimention perkara tu." Kata Gayeon menggeleng-geleng kepalanya.
Hong Minhee, icon pelajar perempuan period. Masa tu dia betul-betul period. Tapi Mr.Jo tak caye. Dia diminta lari keliling Padang 25 Kali dalam keadaan period. Masa tu aku nak aje cepuk muka Mr.Jo. Mentang-mentang muka handsome.
Well, mari lupakan perkara yang lepas. Takmo diulang-ulang Kay?
•"Gayeon, nampak purse aku tak?" Tanya aku kerisauan mencari-cari dompet yang disikan dengan duit. "Entah. Mungkin kat kelas?" Jawab Gayeon selamba.
Aduh.. Dahlah lepas ni rehat. Kau ingat aku sanggup daripada Padang nak ke kelas pastu turun semula ke kafeteria? Lepas tu tak turun berat. Aku lagi sanggup share towel lelaki lepas Mandi main bola.
Mungkin?
OK, nasib baik bilik persalinan dekat ngan kelas. So, aku buat keputusan nak ambik purse aku dari dalam kelas. Sebelum pergi, Gayeon menahan aku.
"Kau nak pergi mana?" Tanya Gayeon buntu. "Pergi mana lagi? Balik kelasla." Well, Isn't it obvious? "Kau hilang akal? Nanti kena tangkap camne?" Gayeon risaukan aku. "Kau cover lah untuk aku. Kau kan member aku." Aku acah aegyo sekejap.
Tampa berpusing ke belakang, aku berlari ke kelas mendapatkan apa yang tiada.
•
Entah kenapa pintu tertutup. Mana Ada orang sini. Semua turun GI Padang, kan?
"Mana dia dompet tu?" Aku cakap sorang-sorang. Aku tak gila, k. Aku tak gila.
Aku meneroka beg sekolah aku. Dah keluarkan semua barang, masih tak jumpa. Dan Mata aku mendarat pada pocket bag aku yang terletak di sisi beg itu. Kat situ rupanya. Penat aje keluarkan barang. Mata Ada, guna elok-elok, Danbi.
Dompet milik aku diletakkan dalam pocket belakang. Aku mengangkat baju aku yang agak labuh supaya kerja aku lebih senang.
"Jung Danbi." OK, suara Siapa tu? Sekolah ni Ada hantu ke? Selang beberapa saat, aku sambung balik perbuatan yang tergantung tadi.
"Angkatlah lagi. Cabut terus pun takpe." Aku terkejut mendengar kata-kata itu. Laju aku pandang belakang dan terselahlah muka Kim Taehyung yang acah innocent.
"YA TUHAN JAUHKANLAH AKU DARI ANASIR-ANASIR YANG JAHAT!!" Kata aku dalam keadaan terkejut. Bahabi kau Taehyung. "Hoi! Dah berapa tahun kau kat situ? Kau stalk aku eh?!" Aku terpekik-pekik memarahi dia.
"Mata Ada, guna elok-elok, Danbi." Kuasa telepati apa dia Ada ni? "Kau jangan sampai aku report kau kat cikgu.." Ugut aku konon boleh selesaikan masalah.
"Kau yang bagi free show kat aku. Apa salah aku?" Sekali lagi, dia tayang muka innocent dia. Tapi muka tu tak kekal lama. Sebab--
"Kim Taehyung, Jung Danbi! Apa awak berdua buat sini?! Kenapa tak turun padang?!" Tu diaa. Orang Amerika dah bangun dari nyenyaknya. Credits to Mr.Jo.
This book wasn't actually the first option. Sebenarnya daripada ideas bunktan- , ayye nak buat Typo. Tapi Ada orang ambik. Nak buat Pencil Box, tapi ubah dikiran. So third option is this. And I kinda like it.
Thank you bunktan- and taetaefanfan kerana mengizinkan saya untuk menggunakan idea awak. I'll participate your competition. Seems fun.
YOU ARE READING
[🌹] tshirt °taehyung
Fanfiction+aku dah kata, lelaki ni tak boleh dipercayai. Baru nampak badan aku sikit dia dah horny.