"Awak, saya nak pergi tandas kejap. Awak pergilah kantin dulu." arah Taehyung kepada Danbi. Danbi sekadar menganggukkan kepalanya.
Tanpa Taehyung, Danbi berjalan ke arah kantin. Di sana, dia nampak satu susuk tubuh yang dikenalinya. "Tu.. Yerin, kan?"
Danbi mendekati Yerin perlahan-lahan. "Yerin?" dia menegurnya. Yerin mengangkat mukanya. "Eo, sunbae..." dia bangun berdiri. "Kenapa sorang? Mana Eunbi?" biasanya Yerin akan bersama adiknya. Tapi kenapa dia sorang aje? "Ani.. Keunyang.. Nak duduk sorang."
Yerin
Kenapalah susah sangat nak lupakan Taehyung tu. Bukan dia sorang je lelaki dalam sekolah ni. Sedarlah Yerin, kau bukannya Danbi. Taehyung takkan pandang kau. Dia dan Danbi kan dah get back seminggu.
"Yerin?" tiba-tiba seseorang menegur aku. Aku mengangkat kepala aku. "Eo.. Sunbae." aku berdiri kerana tak nak menjadi biadab. Walaupun terlubuk sedikit rasa benci, Danbi tetap sunbae aku. "Kenapa sorang? Mana Eunbi?" dia memandang sekeliling.
"Ani.. Keunyang.. Nak duduk sorang." kata aku perlahan. "Oh.. Duduklah." dia mengangguk kepalanya lalu mempelawa aku duduk.
"Kalau tak keberatan, boleh tak sunbae nak tanya?" soal Danbi tiba-tiba. "Tanya apa?" soalan dibalas dengan soalan. "Yerin.. Suka Taehyung, ke?" ok, macam mana dia tahu? Dahi aku berkerut. Setahu aku, aku tak beritahu sesiapa mahupun Eunha, kawan baik aku.
"Yalah tu. Tak jawab pun." seolah Danbi kenal sangat dengan aku. "Sunbae.. Benci Yerin ke?" kataku tergagap-gagap. "Ani.. Sunbae pergi dulu. Annyeong." dia menepuk bahuku lalu melambaikan tangannya. Aku menghela nafas lega.
Danbi
Aku dah agak. Dia suka Taehyung. Aku rasa.. Bersalah. Seakan aku merampas Taehyung dan menghalang impiannya. Sudahlah dia tu kawan baik adik aku. Patut ke aku give up on Taehyung?
"Babe! Awak nak pergi mana?" Taehyung menjerit nama aku. "Tak laparlah. Nak balik kelas." bohong aku dan melangkah laju ke arah kelas.
•
"Tae, awak balik dulu? Saya ada hal sikit." aku menepuk bahu Taehyung lalu terus berlari ke taman belakang sekolah.
"Danbi! Gidaryeo!" Taehyung meminta aku tunggu. Well, hell nah. "Ani. Jangan tunggu. Bye!" tanpa ada rasa hendak menoleh ke belakang, aku meneruskan perjalanan.
"Haish.. Macam pelik je."
Akhirnya aku tiba di taman itu. Bukan apa, sebagai pengerusi jelab pencinta alam aku kenalah jaga taman ni.
"Momo, apa patut aku buat eh?" seseorang bercakap dengan kucing peliharaan taman ini. Yup, nama kucing tu Momo.
Aku menoleh ke belakang dan mendapati yang pelajar itu ialah Yerin. Kenapa aku selalu terserempak dengan dia, eh?
"Aku suka orang yang dah berpunya. Aku rasa nak tikam aje girlfriend dia. Tapi tak boleh. Dia kakak kawan baik aku. Lagipun aku hormat dia. Dia seorang senior yang hebat." Yerin membelai bulu lembut milik Momo.
"Tapi Momo. Aku rasa aku betul-betul sukakan Taehyung tulah. Aku dah cuba nak suka kat orang lain. Tapi langsung tak menjadi. Aku cintakan dia." luah Yerin pada kucing yang Bukan boleh membantu pun. Dia mengeluh. Aku nampak setitis air mata jatuh membasahi pipi Yerin.
"Aku sakit tengok dia bermanja dengan Taehyung. Aku tak suka tengok diorang bermesra. Aku nak Taehyung pandang aku macam mana dia pandang Danbi. Sejujurnya, aku benci Danbi! Aku yang suka Taehyung dulu. Kalau tak sebab dia angkat baju dia tu, mesti Taehyung tak sukakan dia!" kali ni luahan dia menjadi melepaskan geram. Sehinggakan Momo lari.
"Ya Tuhan.. Apa aku dah buat?" Danbi, kau dah buat orang menderitalah bodoh! Kenapa kau terkejar-kejar Taehyung sedangkan ada orang lain meletakkan harapan?!
"Kau bodoh! Die in hell, Danbi!" aku mengetuk kepala sendiri.
Aku patut berpisah dengan Taehyung.
––—–—
Ok, korang jangan nak marah-marah, eh? Mula-mula ingat nak buat Danbi dengan Taehyung berbaik, and then kahwin. Tapi cam bosan aje. Cepat sangat nak habis. So I changed the plot. Uish, jangan marah!
YOU ARE READING
[🌹] tshirt °taehyung
Fanfic+aku dah kata, lelaki ni tak boleh dipercayai. Baru nampak badan aku sikit dia dah horny.