Untuk apa aku buat semua ni kalau hati aku tak nak. Dah lebih dari tiga hari Jimin tak tegur aku macam sebelum ni. Sejak dari hari tu, hari di mana Taehyung menjadi namchin aku. Kalau kami terserempak, dia pandang aku lama tanpa reaksi. Tak ada perasaan. Hanya pandang aku tanpa menegur aku.
"Shinhae.. Hujung minggu ni jom keluar date?" Taehyung membaringkan sisi mukanya di atas meja sambil matanya memandangku.
Dan semestinya dengan sebuah senyuman yang tak pernah lekang dari bibir dia.
"Hujung minggu ni? Ermm.. "
Bibir bawahku digigit perlahan. Aku tak nak pergi, sebab aku malas. Tapi bila teringat balik apa yang Jimin cakap pada aku tempoh hari, hati aku berbolak-balik.
'Tolong jaga hati Taehyung.'
Aku mengeluh perlahan, hanya aku yang tahu.
"Ok."
"Yes!" Dia berdiri dari tempat duduknya dan menjerit kegembiraan. Aku cuma tersenyum hambar dengan mata yang masih memerhati kelakuan Taehyung.
"Gumawo Shinhae."
Dahi aku dirapati sebelum bibirnya mendarat pada dahiku. Benda yang selalu dia buat kalau dia tengah terover happy. Masa mula-mula tu, waktu aku terima dia jadi namchin aku. Time Jimin ada, dia kiss dahi aku.
Dan time tu juga aku nampak Jimin pergi dengan sebuah linangan air mata. Aku tak nak cakap diri aku syok sendiri. Tapi bila nampak air mata Jimin, aku tahu yang dia ada perasaan dekat aku.
Ke aku yang perasan?
Kalau dia suka aku, kenapa dia tak pernah nak beritahu aku ataupun sebenarnya dia ego. Ke dia nak jaga hati Taehyung.
Argh!! Serabutnya.
"Shinhae.."
"Ah, nae." Aku pandang muka Taehyung yang dah macam terlampau risau.
"Kenapa dengan Shinhae? You look stress."
Aku senyum pada dia dan menggelengkan kepala. "Tak ada apa-apa. Cuma penat sikit je."
"Nak Tae picitkan ke?"
Aku menggeleng perlahan.
"Kalau ada apa-apa masalah bagitau Tae. Kalau Tae boleh tolong, Tae akan cuba."
Aku cuma tersenyum hambar. Boleh ke Tae tolong aku kalau dia tahu apa permintaan aku. Aku tak rasa dia mampu buat.
°•°•°•°•°
"Nunna!" Aku toleh ke belakang. Pandang suara yang memanggil aku. Aku pandang Jungshin yang sedang berlari ke arahku dengan kerutan di dahi.
"Wei, kau ponteng sekolah ke? Macam mana kau boleh ada dekat sini. Jalan ke sekolah kau kan dekat sana." Aku dah start naik angin. Omma dengan appa penat-penat cari duit nak anak dia belajar, boleh pula dia ponteng sekolah eh.
Dia berhenti dekat depan aku dan terbongkok mencari oksigen. Aku tunggu dia stabilkan pernafasan dia.
"Omma dengan appa masuk hospital." Dia pandang aku dengan mata sembap dia. Mesti suka tidur lambat.
Nak kelentong aku lah. Apa yang dia dapat kalau dia tipu aku. Selalu sangat nak tipu aku, kalau dulu boleh lah. Sekarang ni aku dah besarlah. Dah matang.
"Kau jangan main-mainlah." Aku teruskan perjalanan ke depan. Nak balik rumah.
"Aku tak tipulah bongok. Cepatlah."
Aku berhenti berjalan. Aku cuba memahami apa yang dikatakan oleh Jungshin.
Omma dengan appa masuk hospital? Aku gelengkan kepala aku beberapa kali dengan perlahan.
Hidung aku dah start rasa sakit, tapi tak sesakit hati aku. Pandangan aku mula kabur. Aku tahu aku nak nangis.
Aniya.. Dia tipu, jangan percaya. Baru pagi tadi aku nampak omma senyum dekat aku. Baru pagi tadi aku nampak appa tengah baca surat khabar.
Dia bohong.
Aku pusing belakang dan pandang Jungshin dengan geram. "Kau fikir aku bodoh ke nak percaya dekat kau!" Aku mengetap gigi aku kuat. Air mata yang aku tahan daripada tadi, jatuh mengalir dengan perlahan.
Aku tak percaya. Jangan percaya.
"Aku tak tipulah. Jom pergi hospital." Dia datang dekat aku dan tangan aku diraih. Dia cuba menarik aku, tapi aku tak bergerak. Aku yang mengeraskan badan aku sendiri. Aku tak nak pergi.
"Wae Jungshin? Kenapa dengan Shinhae?" Suara tu, suara yang aku rindukan. Betulkan dia, perlahan-lahan aku toleh ke kanan. Betul, dia Jimin.
Aku pandang Jimin yang tengah berjalan ke sini dengan air mata tengah mengalir deras di pipi aku.
"Hyung.."
"Jimin.." Perlahan aku sebut nama dia. Jimin datang dekat aku dan berhenti betul-betul depan aku.
"Kenapa dengan kau ni? Jangan nangislah." Tangan dia nak lap air mata aku dekat pipi tapi dia tarik balik.
Pabo!
Aku pandang dia dengan geram. Tangan aku yang dipegang Jungshin aku tarik sebelum aku peluk Jimin dengan erat. Aku menangis sambil mulutku tak berhenti-henti sebut omma dengan appa. Aku sembamkan muka aku dekat dada dia.
Bila aku rasa tangan dia tengah usap belakang badan aku. Aku jadi lega. Rasa macam beban masalah hilang. Tapi air mata aku masih lagi mengalir di pipi.
Dua minit aku menangis sambil dipeluk Jimin. Dan dua minit tu jugalah, Jimin tak berhenti memujuk aku.
Biarlah orang nak cakap aku mengada-ngada, aku tak kisah. Dengan Jimin je aku jadi macam ni. Depan Jimin je aku berani untuk menangis. Aku tak pernah menangis dekat depan adik-adik aku. Tapi bila depan Jimin, aku rasa macam nak luahkan segalanya dekat dia.
Dengan Jimin aku jadi lemah.
Hanya pada Jimin.
Hyeyouu
Vote& commentThank you
YOU ARE READING
☑ Beware with him⇨p.j.m
FanfictionBerhati-hati dengan dia, Sebab dia boleh buat hidup kau huru hara. Once you are addicted, He'll never let you go, Because you're meant to be His target