"Jimin.." Jerit aku dari jauh sambil kaki aku berlari mendekati dia. Selamat hari ni aku tak ada mood nak pakai high heel, kalau aku pakai hari ni, ada yang aku jatuh nanti.
Cuba teka? Hari ni aku dan Jimin ponteng sekolah lagi. Yay! Tapi yang 'lagi' tu aku sorang je. Mula-mula omma tak benarkan, tapi bila aku pujuk rayu dekat dia. Baru dia bagi.
Aku peluk dia bila dia pusing ke belakang, cari aku. "Biane sebab lambat." Aku dongakkan kepala pandang dia. Tangan aku still peluk pinggang dia.
Jimin tersenyum kecil, lepastu dia berdehem kejap dan mempamerkan muka serius. "Selalunya kalau kau lambat datang sekolah, kau kena apa?"
Dahi aku berkerut. Satu, sebab apa pasal tiba-tiba tanya soalan macam tu. Kedua, aku tengah fikir apa yang budak-budak sekolah macam Jimin selalu kena kalau datang lambat.
"Kena ambik nama?"
Dia gelengkan kepala dia.
"Kena denda?"
"Good girl. So, sekarang ni aku nak denda kau."
Aku lepaskan pautan tangan aku dekat pinggang . Lambat lima minit pun nak kena denda bagai.
"Lambat lima minit je."
Aku buat muka comel. Mana tahu kalau dia tergoda ke? Tak adalah aku kena denda.
"Lima minit tetap dikira lambat."
Aku mengeluh kasar. Sejak bila dia jadi guru disiplin ni.
"Apa dia?" Soalku kasar.
"Belanja aku."
Aku berkira-kira kejap. Berapa banyak duit dalam purse aku. Tak adalah banyak sangat.
"Jangan yang mahal-mahal. Nanti tak cukup duit aku nak balik naik bas."
"Tak mahal pun."
"Apa dia?"
Bibir dia dah tersenyum lebar sampai mata dia jadi makin sepet. "Belanja aku satu kiss."
Mata aku terbuntang. Dekat tempat awam pun boleh minta benda macam tu. Byuntae.
"Tak nak ah." Aku peluk tubuhku.
"Cepatlah. Just one. Kalau tak nak kat lip, dekat pipi pun boleh." Dia lekapkan kedua-dua tapak tangan dia, lepas tu dia dekatkan muka aku dengan dia.
Aku cuba tahan gelak sebelum mengangguk kecil. Okay, nak satu kiss kan. Aku senyum jahat.
"Tutup mata dulu." Aku beri arahan.
"Tak nak. Nanti kau tak kiss aku." Dia masih lagi tak tutup mata dia.
"Cepatlah. Kau nak kiss ke tak nak?" Aku ugut dia.
Dia muncungkan bibir dia untuk beberapa saat tanda protes sebelum tutup mata.
Okay, control. Jangan gelak. Fuh..
Aku rapatkan jari telunjukku dan jari tengah sebelum dilekapkan ke bibir aku. Kemudian aku lekapkan pula di pipi Jimin.
"Dah."
Jariku dibawa jauh dari pipi dia.
Dia buka mati dengan dahi dia yang berkerut. "Macam tak rasa je."
"Kau kiss ke tak ni?" Sambung Jimin.
Aku anggukkan kepala dan berjalan jauh dari dia dengan ceria. Tak, aku tak kiss kau pun.
Ahahaha.. Ketawa jahat dalam hati.
"Kau tak kiss aku kan?!" Jerit Jimin dari jauh.
"Lalalalalala." Aku tutup telinga aku guna tangan. Konon tak nak dengar.
YOU ARE READING
☑ Beware with him⇨p.j.m
FanficBerhati-hati dengan dia, Sebab dia boleh buat hidup kau huru hara. Once you are addicted, He'll never let you go, Because you're meant to be His target