23 • Kalau

2.8K 346 5
                                    

Jimin tahu ke tak yang Taehyung pindah?

Waktu dekat kelas lepas rehat, aku tak boleh nak fokus dengan apa yang cikgu ajar dekat depan.

Time balik pula, aku pergi ke blok Jimin. Pergi kelas dia, tapi aku tak nampak dia. Jungkook cakap dia dah balik. Tapi aku rasa lain macam. Aku tengok macam Jungkook tengah tipu aku.

Bila aku mesej dia, dia tak balas. Lepas tu, bila aku call, dia tak jawab.

23 mesej.

15 kali aku call dia.

Dan sekarang ni, aku tengah merajuk dengan Jimin. Mungkin perangai aku tunjuk macam aku tak kisah, tapi hati aku kisah. Kisah tentang Jimin. Dia okay tak? Dia sedih ke?

Rimaslah macam ni! Rambut aku habis serabut teruk sebab tangan aku ni gatal sangat nak kusutkan rambut.

"Nunna." Aku dengar suara Jungshin memanggil aku disebalik pintu bilikku.

"Wae?" Soalku malas. Kepala dilentokkan di atas meja belajar menghadap ke kanan.

"Jimin hyung datang."

Terus tegak kepala aku. Mata aku terkebil-kebil, macam tak percaya yang Jimin akan datang. Tapi bila diingatkan balik layanan teruk dia dekat aku, aku baringkan balik kepalaku macam tadi.

"Cakap dengan dia, nunna tak nak jumpa dia."

Lepas aku cakap macam tu, aku tak dengar bunyi apa-apa dari luar bilik. Aku pandang jam dinding.

Baru sejam aku duduk dekat dalam bilik sejak aku balik sekolah. Tapi, perut aku dah lapar. Sakit...

Tak boleh jadi ni. Aku bangun dari kerusi yang aku duduk dan aku berjalan keluar dari bilik menuju tempat yang menyimpan segala khazanah untuk mengisi perut.

Baru je setapak aku melangkah keluar dari bilik, aku dapat dengar bunyi bising datang daripada ruang tamu. Aku berjalan berjengket-jengket turun ke bawah. Bila dah sampai bawah, aku intai dari sebalik dinding yang memisahkan ruang tamu dengan tangga.

Cuba teka siapa?

Hahaha..

Aku fikir dia dah balik.

Rupanya belum.

Aku kekalkan muka tak ada perasaan aku sebelum berjalan ke dapur. Nak pergi dapur, terpaksa melintasi ruang tamu.

Bila aku berjalan lalu dekat ruang tamu, diorang still bercakap macam tak nampak aku.

Wei!!

Please Notice me!!

Sampai aku dah berjalan masuk ke dapur, Jimin masih lagi tak tegur aku ataupun pandang aku.

Ni yang buat aku nak marah lagi ni. Hish!  Ger-

"Biane.."

Aku diam sambil tu cuba lepaskan tangan dia yang tengah peluk pinggang aku.

"Jimin.. lepaskan.. " Kataku dengan nada yang kurang marah.

"Maafkan Jimin dulu." Dia makin ketatkan pelukan dia dekat pinggang aku.

"Lepas. Nanti orang nampak."

"Maafkan Jimin dulu.. "

"Lepaskan."

"Tak nak.. "

"Peluk-peluk dalam biliklah. Beritahu omma nanti."

Laju Jimin mengalihkan tangan dia daripada melekat terus dekat pinggang aku. Kan aku dah cakap!

Aku buat-buat tak tahu dan tak nampak yang Jungshin ada dekat dapur. Aku buka pintu peti sejuk, sekotak aiskrim coklat aku ambil bersama dua sudu. Sebelum tu, sempat aku tarik tangan Jimin pergi bilik aku.

°•°•°•°•°

Muka Jimin yang tengah seronok makan aiskrim coklat aku jeling. Dia makan nak dekat suku tanpa pelawa aku yang tengah pandang dia macam nak telan.

Bila dia suap sekali lagi satu sudu aiskrim coklat tu, mata dia pandang aku. Dengan sudu yang masih di mulut. Dia nampak comel.

Okey, jangan senyum Shinhae. Jangan.

"Tak nak makan?"

Aku geleng kepala.

"Ok." Jimin mengangguk dan menyambung kembali suapannya. Jangan mencarut Shinhae. Sabar. Aku cuba tenangkan diri aku yang dah dah tak berapa nak tenangkan.

Tangan aku rampas sudu dekat tangan dia dan aku suap masuk dalam mulut aku sisa aiskrim dekat sudu dia dan letak tepi. Mangkuk aiskrim coklat aku tutup dan letak tepi bersebelahan aku.

"Ok dengar sini Park Jimin." Aku tegakkan badan aku pandang muka tak ada perasaan dia.

Dia angguk.

"Kenapa kau datang sini?"

Dia pandang muka aku lama. "Ohh..." Dia tepuk dahi dia dan ketawa kecil.

Dahi aku berkerut. Dah kenapa tiba-tiba dia ketawa?

"Aku ingat nak ajak kau dating esok."

Sebab tu je.. Aku mengeluh perlahan. "Kau tak tahu ke Tae nak pindah?"

Dia angguk. "Aku tahu. Kenapa?"

"Kau tak sedih?"

Dia geleng kepala dia. "Buat apa?"

Buat apa? Dia boleh tanya buat apa? "Dia kan adik angkat kau. Tak kan kau tak rasa sedih pun."

Aku tengok Jimin bangun dan mara ke tilam aku sebelum menjatuhkan badan dia di atas tilamku.

Amboi.. Banyak comel dia. Dia fikir tilam aku apa? Tempat singgah-singgah.

Aku bangun dan datang dekat dia yang tengah baring dekat tilam aku. "Jimin, aku tanya."

"Dah banyak kali dia pindah. Sampaikan aku dah lali dengan semua tu. Mula-mula aku nangis, lagi-lagi time aku masih kecil."

Dia tatap mata aku lembut. "Lainlah kalau aku berpisah dengan kau"

"Setiap hari mesti aku akan teringatkan kau." Ucap Jimin lembut. Tak lama lepas tu, dia ketawa tiba-tiba.

Okay, sebenarnya. Hati aku rasa something waktu dia cakap macam tu. Hati aku rasa takut. Dengan ketawa tiba-tiba dia tu macam tengah sembunyikan sesuatu dari aku.

"Meh sini." Dia tarik tangan aku dan jatuhkan aku perlahan atas tilam. Aku berbaring di sebelah dia sebelum aku dapat rasakan tangan dia memeluk pinggang aku.

"He-"

"Bagilah aku peluk kau." Tangannya makin mengeratkan pelukan dekat pinggang aku. Aku pula hanya senyap. Masih memikirkan lagi ayat Jimin.

Kalau benda tu berlaku, aku tak tahu hidup aku yang akan datang macam mana.

Hyeyouuu
Vote& comment

Thank you

☑ Beware with him⇨p.j.mWhere stories live. Discover now