11 tahun kemudian
"Appa!!" Jerit seorang kanak-kanak perempuan berumur lima tahun. Gembira hatinya apabila melihat ayahnya datang ke hari sukan sekolah. Laju dia berlari mendapatkan ayahnya yang masih lagi lengkap berpakaian kemeja.
Orang yang dipanggil appa segera melutut dan mendepakan tangan, ingin menyambut puterinya ke dalam pelukan. Dia tersenyum lebar sehingga matanya kelihatan benar-benar sepet.
"Aigoo anak appa.." Tubuh anak kecil itu dipeluk erat. Dibawa anak perempuannya dalam dukungan sebelum berjalan masuk ke dalam khemah yang disediakan untuk tetamu.
"Omma mana?" Soal lelaki itu sambil pipi anaknya menjadi sasaran bibirnya. Berkali-kali sehingga anaknya sedikit geli dan malu.
"Appa.. " Rungutnya, tangan kecilnya menolak wajah ayahnya yang begitu dekat dengan mukanya. Segan bila diperlakukan sebegitu. Sesekali matanya melihat sekeliling, mencari orang yang menjadi kawan pertamanya dan dalam masa yang sama orang yang sering membuat dia tersenyum.
"Nak bermanja dengan Jihae pun tak boleh. Tak nak kawan macam ni, merajuk dengan Jihae." Cebik appanya. Matanya melilau, mencari orang yang menjadi suri hatinya sejak 11 tahun lalu. Terus tersenyum bibirnya apabila nampak orang yang dicari sedang melambai padanya.
"Appa nak turun... " Rengek Jihae. Wajahnya disembunyikan pada dada ayahnya apabila ternampak orang yang dinyatakan tadi. Segannya, hanya dia yang rasa apabila mata mereka bertembung.
"Ya, sekejap tunggu appa duduk kejap." Pinta appanya apabila Jihae mula menunjukkan ciri-ciri ingin bergelut dengannya. Laju dia duduk di atas kerusi, bersebelahan isterinya sebelum melepaskan anaknya daripada dukungan. Sempat dicium dahi isterinya sekilas.
"Kenapa lambat? Tadi janji pukul sembilan, sekarang dah pukul 11. Majlis nak habis dah." Bebel sang isteri seperti kebiasaan.
"Omma, appa dah datang. Tak apalah, lagipun appa mesti penat."
Dia tersenyum kecil apabila Jihae pertahankan dirinya. Tangan mengusap rambut lurus anaknya. "Gumawo Jihae-ah."
Perempuan itu mengembungkan pipi tanda merajuk. Tak habis- habis suaminya yang di-backup.
Lelaki itu perasan akan perubahan wajah isterinya terus memeluk bahu wanita itu. "Aigoo uri Shinhae... Jangan macam ni, nanti baby kita tembam macam awak. Ikan buntal." Usik Jimin sambil pipi Shinhae dicubit kecil.
"Oppa.." Rungut Shinhae, tercebik bibirnya menahan geram. Ada disamakan dirinya dengan ikan buntal.
"Mianhe.. " Tangannya dibawa pada perut isterinya yang kelihatan membukit, diusap perlahan dengan penuh kasih sayang, menanti lagi dua bulan untuk menyambut kehadiran anak keduanya. "Anak appa sihat?"
"Appa.. Jihaelah anak appa." Cebik Jihae sebelum riba lelaki itu dipanjat, dipeluk leher lelaki itu, tak membenarkan Jimin bergerak.
"Ya, appa tahu- Jihae, appa tak boleh bernafas. Lepaskan appa."
"Mianhe." Dilepaskan pelukan pada leher appanya dan dicium sekilas pipi kanan ayahnya sebelum dia kembali duduk di atas riba Jimin.
"Appa je, omma?" Tanya Shinhae dengan muka simpati.
Belum sempat anaknya ingin memberi jawapan, bibir Jimin melekap pada pipi Shinhae membuat perempuan itu terkesima. Terkejut dengan tindakan tak terduga suaminya.
"Jimiin." Dicubit lengan suaminya.
"Argh!!"
Jihae ketawa kecil. Mulutnya ditekup menggunakan tangan kanan sambil jari telunjuk kirinya tak berhenti menuding pada ayahnya. Sengaja ingin mentertawakan appanya. Tak berhenti-henti dia ketawa, wajahnya iras dengan Jimin apabila dia ketawa sebegitu.
YOU ARE READING
☑ Beware with him⇨p.j.m
FanfictionBerhati-hati dengan dia, Sebab dia boleh buat hidup kau huru hara. Once you are addicted, He'll never let you go, Because you're meant to be His target