KAPITOLA 10 | Vyhnanství

640 55 2
                                    

DEN 480

Bella tiše zasténala a pevně stiskla víčka k sobě.

To nebyl ten nejlepší nápad, co jsem kdy měla, pomyslela si malátně a promnula si levý spánek, kde jí pulsovala ostrá bolest. Soutěž v pití s Minhem? Co mě to sakra napadlo?

"Guty?" broukl Newt a pobaveně se na ni zašklebil.

Bella otevřela oči a zadívala se na něj – blonďaté vlasy měl vlhké od toho, jak se potopil do sudu s ledovou ranní vodou, aby ze sebe setřásl zbytky alkoholového opojení a zářily proti slunci jako svatozář.

Vážně bych neměla tolik pít.

Něco z jejích myšlenek se jí nejspíš objevilo ve tváři, protože se štěkavě zasmál a zahýbal na ni obočím. "Celkem to ušlo, vážně. Nedělala si nic nepřístojnýho... dokud Minho neprobudil Pierra a nevyžebral si zatracenej maratón písniček na kytaru."

"Ach, bože."

"Tancovala si na stole, což ještě bylo guty. Horší bylo, když se k tobě přidal Minho a ten frasnej stůl pod váma praskl. Pak ste se rozhodli vytvořit kapelu a skoro hodinu ste hráli na všechno Pánvičkovo zatracený nádobí."

Bella si odkašlala, aby si pročistila suchý krk, ale jen ji to ještě více rozdrásalo hrdlo. "Co to sakra ten grind vytváří za hnus?"

"Jeho tajnej recept," poznamenal Newt a zvrátil hlavu dozadu, aby si vyhřál tvář od slunce. Bella ho chvíli pozorovala, než se se zatřesením hlavy uklidnila.

"Jakto, že nejsi v labyrintu?"

Newt pokrčil rameny a pohodil hlavou. "Brány ještě nejsou otevřený, Krásko. Říkal sem si, že tě probudim dřív, než vstanou ostatní."

"Hm, guty," zamumlala Bella a pokusila se postavit, ale najednou ucítila těžkou ruku, cizí ruku, kterou měla přehozenou přes bok. Opatrně se otočila dozadu a skoro vyletěla z kůže, když jen kousek od svých zad spatřila Minhovu klidně oddechující tvář.

Mačkal ji k sobě jako plyšového medvídka.

Když se pokusila jeho ruku zvednout a vyklouznout z jeho náruče, zabrbral cosi neurčitého a přitáhl si ji k sobě ještě těsněji, až Bella zalapala po dechu a ucítila bolest v žebrech. "Newte, pomoz mi, jinak mě rozmačká."

Newt se tiše zasmál a vytáhl ji na nohy. "Pojď, Pánvička snad má něco k snědku. Zatraceně, mám hlad jako rmut."

"A divíš se?" zeptala se Bella laškovně a strčila do něj ramenem. "Dokonce tak i vypadáš, jen se na sebe podívej!"

Rozesmála se, když se na ni hravě zamračil a jemně ji štípl do ruky. "Frase, tak za tohle ji nedám žádnej zatracenej náskok, abys věděla."

Bella na ni jiného nečekala a hbitě vyrazila přes Plac směrem ke Dvoru, kde byla pomalu se probouzející se kuchyně.


DEN 525

"Mám dobrou a špatnou zprávu," začal Minho a posadil se proti Belle. "A protože to seš ty, kterou chceš slyšet dřív?" Aniž by ji dal možnost odpovědět, pokračoval: "Vlastně jsou obě frasný. 

A je jen jedna, teda jedna a půl: David je v Lochu."

Bella se zamračila.

David byl jeden z běžců, kteří se Bellu vytrvale pokoušeli sbalit a nepřestalo je bavit se o ni neustále ucházet a Loch byla nízká, betonová budova podobná mapovému bunkru, která působila jako vězení.

Několikrát byla svědkem, že tam Rada někoho poslala na několik dní jako trest za vyprovokování rvačky, nebo podobné "chlapské záležitosti", ale běžci netrávili v Place tolik času na to, aby měli čas nebo energii provádět něco, za co by je musel Nick trestat.

"Co se stalo?"

Minho sklonil hlavu a pevně zaťal pěsti. "Byl bodnutej."

Snažila se zachovat klid, ale srdce jí začala bušit zběsileji. Byla jen jednou svědkem toho, že někoho za denního světla napadli rmuti a to byl Gally, který se z toho víceméně vzpamatoval.

Ale ten byl na marodce, ne v Lochu.

"Ten frasák napadl Dmitriho, kterej se ho snažil dotáhnout do Dvora. Skoro ho rozpáral nožem odshora dolů. Je totálně mimo."

V Belle se probouzelo příšerné podezření: přistihla se, jak vehementně kroutí hlavou. "Byl bodnutej. Nevěděl o sobě, byl v šoku. Nemůže za to."

Zarazil ji jeho lítostivý pohled. "O tom já nerozhoduju."


DEN 527

Toho dne se poprvé účastnila vyhnanství.

Rada kápů celkem jednomyslně odhlasovala, že napadení jiného Placera nemůžou přehlížet, i když za to David nemohl, jak Bella Nickovi stále dokola opakovala, ale nikdo ji neposlouchal. Cítila se, jako by byla jediná rozumná v celém Place bláznů.

"Vždyť je to šílenství!" Vybuchla toho rána, sotva Nick vstal a zastoupila mu cestu z jeho pokoje, ale k ničemu to nebylo.

Nick byl vůči jejím protestům hluchý, Minho se zdál být ještě vzteklejší než ona a dokonce i Newt, od kterého očekávala alespoň vlažnou oporu, nepřesvědčivě zamumlal, že to je rozhodnutí Rady a on se proti tomu nemůže ohradit.

"Vy jste Rada!" Zaječela na něj. "Kdo o tom rozhoduje? VY!"

Davida skoro neznala, když by ho měla popsat, použila by slova jako "otravný", "vlezlý", "špatné vtipy", ale nechtěla, aby zemřel.

Za tři měsíce byla nepřímým svědkem jedné smrti.

Měla spoustu práce na marodce, takže hluku venku nevěnovala moc pozornosti a dozvěděla se jeho původ až při večeři od tichého Nicka: nový bažant zpanikařil a vběhl přímo do Labyrintu, než ho stačili zastavit. Hledali ho a skoro tam při tom zůstali i další dva běžci.

Další den Minho v Krchálku pohřbil zakrvácené, potrhané tričko – to jediné, co po něm našel a mohl do hrobu uložit.

Ale tohle byl David, ne žádný bezejmenný bažant.

"Nemusíš tu být," zamumlal Newt, když se Placeři v tichosti deset minut před sedmou hodinou večer shromáždili u severní brány. Bella nic neřekla, jen se mu tvrdě zadívala do očí, až se odvrátil a s tichým povzdechem se vydal do zahradní kůlny nedaleko.

Neohlédla se, ani když za sebou slyšela zoufalý vzlykot a štkaní vyděšeného chlapce.

Přihlížela, jak se Newt vynořil z kůlny a sesazoval dohromady několik metrů dlouhou tyč s koženým límcem na jednom konci. Bellu zamrazilo na zádech z jejího účelu, i když to měla za několik minut vidět na vlastní oči.

Minho Davida srazil na kolena a dýkou mu roztrhl pouta na rukou. Newt štkajícímu chlapci s chladným výrazem připevnil kolem krku límec a Nick pokynul kápům, aby každý z nich přistoupil k tyči a pevně ji chytil.

Stín začal šplhat na stožár.

Bella se trochu zakymácela, když z labyrintu vyvanul suchý vzduch s trochou písku a rozčechral jí rozpuštěné vlasy. Mlhavě slyšela, jak Nick vydal pokyn a kápové začali postupovat dopředu a tlačit Davida mezi pomalu se zavírající se zdi vstříc Labyrintu.

Vstříc smrti.

➤ EXPERIMENT 2: Labyrint [FF TMR]Kde žijí příběhy. Začni objevovat