Keesokan harinya.
" Inilah harinya, Aisa. Inilah harinya! " Aira memegang kedua-dua belah bahuku dan mengcongcang-goncangkan badanku.
" Hey, aku fikir kau berani? Asal tetiba nervous pulak ni? Relakslah. Aku pasti, kemenangan pasti akan menyebelahi kita. " Jawabku, penuh yakin.
" Aku bukan nervous or something. Tapi tula, aku cuma macam tak percaya. Itu aje. " Jawab Aira pula, melepaskan kedua-dua belah tangannya di bahuku.
" Aku janji, Aira. Kalau kau mati dalam pengembaraan ni, aku akan mati dengan kau. " Jawabku, memandang tetap dalam matanya.
" A-Aisa. Te-terima kasih, Aisa! Kaulah kembar terbaik aku! " Tanpa dipinta, Aira memelukku erat dan air matanya dengan derasnya menurun.
" CUT! " Laung Kaze.
" Hahaha, baik ah lakonan korang! Macam real pulak aku rasa. Fuhh, aku kasi semua 10 bintang! " Ujar Afiey pula, mempamerkan thumbs up nya.
" Korang. " Panggil seorang perempuan.
Semua ahli pahlawan menoleh kearah suara itu.
" Kenapa korang buang masa buat lakonan tak guna ni? Cepatlah, kita kena bergerak sekarang. " Bebel Helena.
" Hey, Helena. Umm haha, relakslah. Seronok apa buat lakonan tak berbayar ni. Kan Aira? " Aku cuba menenangkan Helena. Kemudian aku berpaling kearah Aira untuk mendapatkan jawapannya.
" Bolehlah. " Jawab Aira sepatah.
" Okei. Semua dah sedia? " Tanya Nawal.
" Dah! "
" Helena, Flora. Barang kuasa korang ada? "
" Sentiasa di sini! " Jawab mereka serentak sambil menayangkan barang mereka.
" Kaze, kipas pondan kau ada? "
" Kurang ajar kau kata kipas aku ni pondan. Get lost duh." Jawab Nawal. Ditangannya terdapat kipas tangan kuasa.
" Afiey, Fatir. Your swords are at your back? "
" Yes! " Jawab mereka serentak sambil memusingkan badan mereka. Kelihatan ada pedang yang tersangkut dibelakang mereka.
" Lastly, aku. Okei, pemanah aku dah tersedia lama dah. " Jawab Nawal sambil meraba-raba pemanah dibelakangnya.
Nawal tak tanya pasal barang kuasa kitorang sebab dia tau, kitorang punya kuasa hanya dari hati dan tangan.
" Let's go! " Seru Afiey.
" Yeah!! " Laung kami, penuh bersemangat.
Jujur aku cakap, keempat-empat pahlawan lelaki tu nampak hensem pakai baju-baju macam tu.
Memang taste akulah muahahaha.
Nak tau nape aku suka? Sebab pakaian camtu menampakkan diorang tu gagah dan berani.
Ecehwahh ayat takleh bla.
-
Tasik Aquale.Kumpulan kami diketuai oleh Nawal. Kami hanya mengikut kemana saja dia pergi. Dia berhenti, kitorang berhenti.
Dia berak, kitorang tutup hidung. Okei itu je yang kitorang tak ikut.
Nawal berhenti kat Tasik Aquale sekejap. Katanya;
" Walaupun kita nak pergi srang Dr. Ashzack dan Naga Mabra, bukan bermakna kita kena bunuh mereka. Tujuan kita SEBENARNYA adalah untuk menghentikan mereka daripada merosakkan hutan ini dan mengikat semula tali persahabatan mereka dengan Tuan Shimaga. Faham? " Tegas Nawal.
" Faham! " Laung kami, serius dan bersemangat.
" Walau apa pun terjadi, jangan bunuh mereka? " Tanya Flora. Nawal hanya mengangguk laju.
" WALAU APA PUN TERJADI. Biarlah kita yang mati, jangan mereka yang mati. " Ujar Nawal bersemangat, namun tertunduk sedikit.
" Roger! "
Pengembaraan bersambung.
YOU ARE READING
Realiti Fantasi
FantasyFantasi? Wujud ke dunia Fantasi tu? Bagi Aisa mungkin 'ya'. Tetapi bagi yang lain, semestinya 'tidak' dan 'mengarut bin merepek'. " Kau percaya tak dengan Dunia Fantasi? " - Aisa. " Itulah kau, banyak sangat baca novel-novel fantasi. Huh, jangan pe...