Bab 23

75 3 4
                                    

Awal pagi, kami bersiap sedia untuk keluar.

Entahlah. Tiba-tiba aku rasa tak sedap hati. Aku nak tarik diri dari team ni tapi nanti apa pulak dorang kata.

Takpelah, ikut jelah.

"Semua dah ready?" Tanya Jack sebelum keluar dari pintu rumah rumah.

"Ready!"

- - -

Nawal POV

Sementara itu...

Susah la macam ni. Kesan-kesan kehilangan Helena langsung takde ni.

Aku terus berjalan, melintasi sebuah tasik. Keletihan, kami berehat.

Kami duduk seketika di batu besar. Aku merenung kearah tasik tersebut. Nampak macam dah tercemar. Air kotor, tak jernih.

Tiba-tiba..

"WEH!" Teriak Flora. Kami menoleh. Flora sedang mencapai sesuatu.

"Botol penawar." Flora mengangkat sesuatu di tangannya. Helena pasti ada di sekeliling ini. Dia dalam bahaya.

- - -

Helena POV

"Comelnya haiwan kat sini!" Cahya memuja. Disetujui oleh Earra.

Aku tersenyap. Aku taktau nak suka atau duka. Entahlahhh.

Aku harap satu je. Aku harap yang-

"HELENA!" Satu suara garau memanggil. Kami semua tercari-caei kelibat suara tersebut.

"Huh, hah, huh, hah.." Mataku terhenti pada kelibat setubuh badan sasa yang sedang berebut oksigen. "Nawal." Bisik hati kecilku.

Aku baru sahaja hendak lari mendapatkan Nawal.. namun Earra cepat menggengam tanganku.

"Jangan, Helena. Ingat balik kejahatan diorang buat kat kau!" Earra menghasut.

"Ish! Lepaskan aku pompuan!" Aku cuba menarik namun genggamannya semakin kuat. "Nawal tolong aku!"

"Helena!" Jerit Nawal. Dia cuba lari, tiba-tiba Jack datang menyerangnya.

"Weh pakcik! Jangan halang dia!" Aku memarahinya.

"Senyap Helena, you with us." Jawab Jack bersahaja.

Flora POV

Helena kena culik ke? Siapa minah pegang tangan dia tu? Siapa lelaki tu?

Lelaki itu mencekik Nawal sesuka hati.

"JANGAN BUNUH DIA, SIAL!!" Fatir sudah naik angin, terus menyerang mereka.

Oh, smart gile.
Sabar Flora, orang tengah serious.

Afiey juga sedang bantu menyerang mereka. Mana Kaze?

Kaze POV

Aku terpaku melihat kelibat mereka. Lagi-lagi perempuan bersama Helena itu. Ya, Earra.

Baiklah, semua readers sekalian. Aku patut bongkarkan rahsia aku sekarang.

7 tahun yang lepas.

"Happy birthday to Earra, happy birthday to you!" Kanak-kanak berumur 12,tahun bersuka-ria menyambut hari jadi dalam sebuah hutan.

Kata ibu Earra, hutan ini cantik dan nyaman. Jadi mereka bercadang menyambut hari jadi disini.

Earra nampak cantik berambut dandan. Aku dah lama suka dia, sejak darjah 4 lagi. Cuma aku takut nak luahkan.

Aku tunggu masa yang sesuai untuk luahkan tapi..

"Earra nak jalan-jalan kat tasik tu kejap tau. Nak jalan dengan Cahya. Nanti Earra datang balik."

Akhirnya, Earra & Cahya tak balik-balik. Mereka hilang tanpa jejak.

End of throwback.

Harini, detik ini, kita bertemu kembali. Kau nampak lebih cantik dari dulu.

Maaf, Aisa. Sekarang hati aku dah berbelah bagi. Aku sepatutnya miliki Earra dulu. Bukan kau Aisa.

Mana patut aku pilih?

Earra atau Aisa?

Pengembaraan bersambung...

AYOK GAISSSS, KAZE DAH JUMPA EX CRUSH DIA. HATI DIA DAH BERBOLAH BALIK. AKU NAK KORANG PILIH LAH YE. SEBAB KORANG YANG BACA BUKAN AKU.

AISA OR EARRA ?

Realiti FantasiWhere stories live. Discover now