Bab 21

56 4 4
                                    

Helenas's POV

Aku duduk diatas sebuah batu besar di sebuah tasik. Tak pasti apa nama tasiknya tapi nampak macam dah tercemar. Ini mesti angkara Dr. Ashzack dulu.

Aku takde mood lah nak join team tu lagi. Diorang macam happy je tanpa aku.

Aku menanggalkan beg silang penawar aku. Aku termenungkan beg itu.

Beg ni dihadiahkan oleh Nawal 7 tahun yang lalu. Dia jahit sendiri. Pandai jugak.

Throwback

"Helena!" Laung Nawal. Aku yang sedap ratah toad meat tersedak.

Aku menoleh. Menyepetkan mata seboleh-bolehnya. "Apa kau nak?"

"Ingat tak harini hari apa?" Tanya Nawal, mempamerkan barisan giginya. Aku menggeleng.

"Harini hari aku hampir tersesak toad meat." Aku menjawab selamba. Nawal menghamburkan ketawa.

"Apalah kau ni! Harini birthday kau kan?"  Tanya Nawal.

"Dah tau tu kenapa tanya?" Tanyaku pula.

"Nah! Happy birthday!" Nawal mengeluarkan sesuatu yang tersembunyi dibelakangnya. Mataku terbeliak luas.

"Sape punya ni? Cantiknya!" Aku tau dah ni aku punya, saje tanya soalan bodoh.

"Kau punyalah!"
"Tuan Shimaga ada bagi kau kuasa penyembuh kan? Kau boleh letak semua botol penawar tu dalam ni!"

Aku terfikir sejenak. Ada betul jugak.

"Nanti bila ada pengembaraan kau boleh bawak sekali dengan penawar kan?" Sambungnya.

"Betullah! Thanks! Kau kawan baik aku selamanya!" Aku menghargainya.

Sedang aku membelek-belek beg tu, aku sempat menjeling wajah Nawal. Dia nampak sedih. Eh? Tadi happy sangat?

(Kau pergi friendzone dia kenapa?)
- author

"Dahlah, aku nak pergi padang jap. Nak practice sikit guna kuasa langit ni." Nawal yang tadi duduk disebelahku terus mengangkat punggung dan terus melangkah pergi.

Aku sempat memberitahunya,"Kau pergi dulu! Nanti aku datang tengok tau!" Dia menoleh. Senyum dan angguk.

Aku terus kebilikku untuk memasukkan semua botol penawar itu dalam beg ni. Best birthday present ever!

Setelah tu, aku terus pergi padang belakang istana.

End throwback.

Dahlah, beg ni takde guna lagi. Aku bersedia untuk mencampaknya kedalam tasik tercemar itu. Dahlah busuk! Nyahlah kau!

Aku membalingnya sekuat hati.
Tetiba,

Wooosh!

Angin kencang datang entah dari mana seolah-olah mengelakkan beg itu jatuh dalam tasik. Aku terdengar bunyi daun-daun kering yang gugur dipijak. Aku tercari-cari kelibat itu.

"Jom try join team kitorang pulak?" Seseorang gadis menghulurkan beg penawarku. Wajahnya seperti sebaya dengan umurku.

Aku menyambut beg penawar itu dan terus bertanya, "siapa kau? Kau team mana pulak ni?"

"Nama aku Earra. Kuasa aku tanah. Nnma team aku, Xtreme Elementerz tak sehebat nama team kau." Jawab gadis tu. Dia menghulurkan tangannya.

"Kau kata nama team kau tak hebat? Hebat apa! Aku join korang!"

Aku menyambut tangan Earra dan secara rasminya aku team Xtreme Elementerz.

Kata Earra, misi mereka perlu mencari beberapa jenis fauna dalam hutan ni.

Dan yang paling menarik,
Menghapuskan team The Light Magic.

Masa untuk membalas dendam.

Pengembaraan bersambung...

Realiti FantasiWhere stories live. Discover now