Bab 24

51 4 1
                                    

{Kaze POV}

"Earra. Kau.. gi mana selama ni? Kenapa kau tinggal family kau? Kenapa kau tinggal klasmet kau? Kenapa kau tinggal... aku?" Tanyaku, tertunduk.

Earra yang sibuk menahan Helena melarikan diri, melepaskan Helana.

"Si- si- siapa kau? Mana kau tahu nama aku?" Earra menutup mulutnya dengan kedua belah tangannya. Aku mendekati Earra dengan langkah demi langkah.

"Earra.. ni aku.. Khairul.. Khairul Zeeyad. Tapi.. aku dah tukar nama, panggil aku Kaze." Jawabku, tersenyum dalam kepayahan.

Ye, nama sebenar aku Khairul Zeeyad. Tapi Tuan Shimaga suruh aku cari nama spesifik, so aku guna nama Kaze. Aku dapat nama aku ni dari KhAirul ZEeyad. Jadilah KAZE.

"Khairul? Kaze? Apa semua ni!?" Earra menghentak kaki. "JACK!!! TOLONG AKU!!" 

Lelaki bernama Jack terus menghadap aku. Aku agak terketar. "Baik kau blah."

Aku mengenggam buku lima. "Kau siapa nak halang aku!?" Tengkingku sekuat hati.

"KAZE!!" Laung Fatir dari jauh.

Aku berlari sekuat hati dan menolak Jack ketepi. Akhirnya, badannya yang besar itu berjaya tersungkur dengan sekali tolakan saja.

"Earra.. tolong dengar aku cakap dulu.." Aku merendahkan kadar suara. Nanti dia takut pulak kalau tengking-tengking.

"Okey, aku dengar, tapi kau jangan dekat dengan aku." Earra melangkah kebelakang. Aku mula hentikan langkah.

"Earra. Kau.. makin cantik dari 7 tahun lepas. Masa kita darjah 6. Kau ingat tak masa kau sambut birthday kau kat sini?"

Earra terdiam. Mungkin mengimbas kenangan.

"Ya.. itulah kali terakhir aku nampak parents aku." Mata Earra berkaca. Aku tau dia sedih, aku pun sama.

"Earra!" Panggil Cahya. Cahya berlari-lari anak mendapatkan Earra.

"Earra, kau okey? Apa yang laki ni buat sampai kau-" Ayat Cahya tergantung bila melihatku. Mulutnya terlopong.

"Khairul." Ucap Cahya sepatah.
"Kau ingat aku lagi, ya?" Aku tersenyum lemah.

Serta-merta Cahya pun turut menangis. "Khai.. tolong kitorang! Kitorang tak suka duduk kat sini! Kitorang nak balik!" Raung Cahya sambil memeluk bahu Earra yang juga menangis.

Payahlah macam ni.

[Aira POV]

"Helena? Kau okey?" Tanya Flora penuh prihatin.

"M-maafkan aku!" Helena mahu menangis tetapi cuba ditahan. Aku tau dia nak tunjuk gagah.

"Menangislah, Helena. This would make you feel better." Ujarku, tersenyum. Flora yang duduk disebelahnya, menggosok-gosok bahunya.

Tiba-tiba aku terlihat Aisa yang sedang duduk keseorangan di sebuah batu.

Apahal pulak dia ni?

"Jap eh, Helena, Flora." Aku seolah-seolah meminta diri.

Aku terus mendekati Aisa yang keseorangan itu. Aku ingat nak buat terkejut dia tapi..

"Isk.. isk.." Aisa menangis? Kenapa pulak ni?

"Err, Aisa?" Aku menepuk bahunya, perlahan. Aisa menutup mukanya.

"Kenapa ni?" Aku mengambil tempat di sebelahnya.

Aisa mula mengangkat kepala. Matanya merah dan bengkak dek menangis terlalu lama. Aku pun tak perasan bila dia nangis. Mungkin sibuk sangat cara pasal Helena.

"Aisa? Kenapa ni? Share la dengan aku!" Aku tersenyum kecil.

"Lelaki semua sama je kan, Aira?" Aisa mempamerkan fake smilenya.

"Aih? Kenapa pulak? Manada sama lah, based on their manners la. Dah tu, Kaze tu macam mana pulak?" Tanyaku, penuh hairan dan tanda soal.

"Tapi.. tu.." Aisa menunding jari telunjuknya kesatu arah, setelah itu dia berlalu pergi.

Pengembaraan bersambung...

EYY WOIHHH LAMA TAK UPDATE WOIH HAHAHAHAHAHA SORRY YA READERS TENKIU SBB SETIA :') BTW PART NI BANYAK NANGIS LA KAN, CAHYA EARRA AISA HELENA SUME NANGIS, NASIB BAIK AKU TAK NANGIS JUGAK HAHAHAKS

STAY TUNED OKEY

JGN LUPE VOTE & COMMENT

Realiti FantasiWhere stories live. Discover now