" Korang! Bangun! " Afiey mengejutkan kami.
" Ala padia kau ni Fiey. " Jawab Helena dalam keadaan masih mamai. Digosok-gosok kedua-dua belah matanya.
Aku dan Flora turut terjaga. Fatir juga begitu. Kecuali Nawal, masih lena dibuai mimpi.
Dibiarkan si Nawal, Afiey mula bertanya dalam keadaan cemas.
" Kaze mana Kaze?! Dia gi mana sorang-sorang ni? Troublemaker betullah dia ni! "
Pertanyaan ' Kaze mana Kaze? ' itu membuatkan kami melihat sekeliling.
Yalah, dia hilang. Pagi-pagi buta dah menghilangkan diri. Fikir dia tu berani sangat ke?
Kehilangan Kaze hanya mampu membuat kami melepaskan keluhan berat. Dahlah Aisa dah takde, ini pulak Kaze hilang.
Entah-entah dia kena tangkap dengan konco-konco Naga Mabra? Ayoyo.
" Okey macam ni. Yang hilang kita biarkan hilang. Yang 'pergi' kita biarkan 'pergi'. " Afiey memberi kata putus.
" Kalau yang tidur? Biar je tidur? " Tanya Fatir, berniat hendak memerli Nawal.
" Ya, biar je. " Jawab Afiey. Serta merta mata Nawal terbuka luas.
" Oi, oi. Mengumpat aku ye? Fikir aku betul-betul tidur ah? Aku saje je pejam mata padahal aku dengar apa yang jadi. " Nawal mula bersuara, sedikit tegas.
Kami hanya memuntahkan ketawa besar.
Perjalanan.
" Haiyah bila nak sampai niiiiiii! " Omel Flora.
" Shhh! Senyaplah. Nanti-nanti sampailah. " Jawab Fatir.
" Takleh jauh lagi ke? " Tambah Flora.
" Boleh je. Kita restart perjalanan kita dari istana. Nak? " Jawab Fatir lagi.
" Ala, orang bergurau pun salah. Blah la. " Jawab Flora lalu mempercepatkan langkahnya. Ditinggalkan ahli yang lain di belakang.
" Ayokkkk, tatayokkk, Flora merajokkk! " Nawal 'membudak'.
Fatir hanya mendiamkan diri. Kemungkinan takde mood.
Sementara itu...
" Aisa! Aisa! Aku tahu kau hidup lagi! Jawablah aku panggil ni! " Jerit Kaze sekuat hati di dalam hutan yang lebat itu.
Seperti hendak berputus asa, Kaze terduduk dan menyandarkan badannya di sebuah pohon yang besar.
Lelahnya dia merentasi hutan tersebut semata-mata mencari Aisa.
Tetapi... Kenapa nak cari pulak? Bukan memang dah depan mata ke Aisa mati?
Okey, macam ni.
Kan malam tu kan ahli-ahli tu kan tidur?
Lepas tu, Kaze termimpikan Aisa.
Dalam mimpi tu, Aisa terjaga dari 'mati'nya lepas berlari tanpa arah tuju.
Then, Kaze pun terbangun dan terus menghilang pergi cari Aisa.Dah faham?
Good." Huarghhhh, ngantuknya! " Kaze menggeliat lalu dipejamkan matanya.
' Tidur kejaplah. ' Bisik hatinya.
- - - - -
" Sesiapa?! Tolong aku! " Laung seorang perempuan meminta bantuan.
Kelihatan dia diserang oleh Mousterfly yang banyak. Dia tak mampu nak lawan seorang diri. Tambahan pulak, Mousterfly tu telah diupgrade menjadi lebih besar dan kuat.
Nanti. Perempuan tu macam...
AISA!
- - - - -
" Aisa, bertahan! " Kaze mengigau. Dibuka matanya secara tiba-tiba.
" Aisa? Aisa! Too bad. Dia diserang. " Kaze berbicara sendiri. Dipejamkan matanya, seolah-olah mengingat semula mimpi tersebut.
" Tasik! Aisa ada kat Tasik Magika! " Katanya lalu membuka mata. Berlari sekuat hati menuju ke Tasik Magika.
Pengembaraan bersambung...
YOU ARE READING
Realiti Fantasi
FantasyFantasi? Wujud ke dunia Fantasi tu? Bagi Aisa mungkin 'ya'. Tetapi bagi yang lain, semestinya 'tidak' dan 'mengarut bin merepek'. " Kau percaya tak dengan Dunia Fantasi? " - Aisa. " Itulah kau, banyak sangat baca novel-novel fantasi. Huh, jangan pe...