Bab 15

80 6 3
                                    

Kaze's POV

Dua hari telah berlalu sejak Aisa pengsan. Pengsan sebab apa?

Kekacakan aku lorhh.
//flip hair (lol).

Aku dah pesan kat Aisa jangan sebarkan lagi pasal hubungan special kitorang. Adalah sebabnya tu kau taulah nanti.

Sejak aku lamar dia tu, selalu jugak la aku curi-curi pandang Aisa. Pastu mulalah geng aku kecam,

"Haaaa, tengok ape tu Kazeeeee?
Ada yang berkenan keeee?"
"Berkenan boleh PM tepi ya! Hahaha!"
"JATOH CHENTA LAGEH! LAGEH LAGEH KAZE JATOH CHENTA!"

Memang, memang annoying. Namun begitu, aku tak kesah. Sebab aku seronok ada team sekepala macam ni.

Emm.

Sebenarnya kan la,
Aku ada sebuah rahsia yang giler besar,
Takde sape yang tahu,
Aisa sendiri tak tahu,
Tuan Shimaga dan lain-lain jugak,
Apatah lagi kau nak tahu.

Sabar, mungkin aku akan bongkarkan. Cuma nanti.

- - - - -
Helena's POV

"Lena, banyak lagi ke penawar?" Flora bertanya. Aku menyemak beg silang penawarku. Lalu mengangguk.

"Banyak lagi, jangan risau." aku tersenyum.

"Helena.." Panggil Aisa, lemah. Aku menoleh.

"Ya?" aku menyahut.

"Ada tak.. penawar untuk aku.. Aku rasa tak sedap badan je.. Lemah lain macam.." Aisa menyatakan hasratnya sedaya upaya untuk menghabiskan ayatnya.

"Jap." Aku memunggah beg silangku. "Mesti ada ni." aku meyakininya.

8 saat mencari, akhirnya!

"Nah Aisa, minum." dihulurkan penawar itu ke Aisa. Dibantu oleh Aira.

"Kau kenapa macam tak sihat je ni?" Tanya Aira yang duduk disebelah Aisa.

"HAAAAAH?!" Ah sudah, sape pulak ni?

"KENAPA DENGAN AISA? KAU OKEY TAK? NAK APA-APA TAK? MEH AKU GI CARI!" Kaze tetiba je datang 'menyerang'. Tipulah kalau kitorang kata kitorang tak terkejut.

Bongok betul team sorang ni.

'Kerisauan' Kaze membuat kami semua menghamburkan ketawa besar. Aisa pulak hanya mampu ketawa kecil. (Dia belum minum penawar tu sebab tu tak sihat lagih.)

"Halah halah halahhh. Lebih-lebih pulak. Lepas minum penawar ni baiklah! Kau kecoh sangat kenapa?" Free je petang-petang kena marah ngan aku.

Kaze tertunduk malu.

"WAHAHAHAHA KAZE KENA MARAH DENGAN HELENA WEH!"
"UUUU TATOTNYEERRR"
"PONTIANAK MENGAMOK!"

Kedengaran team lelaki menyakat Kaze dari belakang. Aku menjeling mereka tajam. Kemudian, Kaze menoleh.

"Pssst.. Helena jeling kita.." Afiey memberitahu.

"Lari weh lari~" Nawal menyuruh.

"Nak pi mana tu haaaaa!" Kaze macam beruk lapar dah tu.

"MAKKK CABOTTTT!!" Dan mainan kejar-lari pun bermula.

- - - - -

"Wah. Rasa lega balik! Makaseh Helena!" Aisa memberi ucapan penghargaan. Aku menangguk dan tersenyum.

"Jom mula-" Ayat Aisa tergantung. "Mana team lelaki?" tanyanya.

Kitorang bertiga menunding ibu jari ke arah belakang. Diikuti dengan anak mata Aisa. Kini Aisa tahu, Kaze dah ikat ketiga-tiga team lelaki tu di sebuah batu.

"Apa dah jadi?" Kebarangkalian Aisa terlalu lemah tadi sampai tak ingat apa-apa. Kami malas menjawab, angkat bahu jelah.

Aisa pun macam malas nak layan.

"Jom mulakan pengembaraan!" Aisa bersemangat.

"Jom!" Serta-merta kami berempat buat hi-5.

"Oii tunggu!" Kaze mengejar.

"Oi Jebon! KAU NAK GI MANA TU HAH? MAI SINI BALIK TOLONG BUKAK TALI NI WOI NAK IKUT JUGAK BAPAK AH WOIIII!" Team kena ikat tu hanya mampu menjerit.

Sape suruh cari pasal?

Nasib baiklah Kaze ni baik nak patah balik bukakkan tali. Kalau tak, bye-bye la korang.

Pengembaraan bersambung...

Realiti FantasiWhere stories live. Discover now