Author's POV
"Selamat pagiiiii Malaysia!" Laung Afiey sambil menggeliat. Fatir datang entah dari mana menepuk belakang Afiey dengan kuat."Malaysia abah dia! Pagi-pagi dah memekak, bising bongok!" Bebel Fatir. Afiey menjelir lidah tanda mengejek.
"Sayang, ape bising-bising ni? Abang nak tidur lah," Nawal bersuara dengan mata masih tertutup. Fatir dan Afiey yang tadinya berperang mulut, sama-sama melihat ke arah Nawal.
Mereka berdua meletuskan metawa besar. "SAYANG ABAH DIAAAA!!" Jerit Fatir dan Afiey seraya melompat keatas badan Nawal serentak.
"Oh-- nampak macam sak--" belum sempat Aira menghabiskan kata-katanya---
"ADUUUUHHH, TULANG AKU RETAK!" Nawal mengerang kesakitan. Fatir dan Nawal buat rileks je, dah biasa macam ni, nanti okay la tu. Dorang pun bangun dan tinggal Nawal mengerang sakit sorang-sorang.
"kitt---" sambung Aira dan Aisa serentak. Mereka berdua mengerutkan muka macam dorang pulak yang tanggung kesakitan Nawal.
"Wey, bangun ah. Nak jalan dah ni." Aira memeluk tubuh. Nawal membuka mata perlahan-lahan. Mesti sangat gilo woi! Dua orang rempuh badan sekaligus!
"Sabar la weh, sakit agi ni." Nawal membuat muka simpati. Kononnya nak raih simpati. Aira ni jenis takde perasaan sikit, mana nak layan Nawal sekarang ni.
"Weh korang, Helena demam!" Flora mendekati kami. Muka dia nampak gelisah semacam.
"Bagi jela dia minun ubat penawar?" Afiey memberi cadangan. Flora menggeleng laju.
"Saya dah bagi ubat penawar, dia dah minum habis tapi dia still demam. Bukan ke kalau seseorang tu minum ubat penawar, dia akan terus jadi sihat dan cergas semula?" Terang Flora. Kami semua mengangguk faham.
"Jadi--- ni bukan demam biasa-biasa. Macamana kita nak jalan ni kalau Helena demam? Mesti dia tak larat." Akhirnya Aisa pula bersuara. Dia tertunduk mengenangkan ketidaksihatan Helena.
"Takpe Aisa--" Satu suara garau bersuara. Semua mencari pemilik suara tersebut. Kelihatan Nawal menggagahkan diri untuk berdiri.
"Korang pergilah, biar aku jaga Helena sampai sihat." Ujar Nawal sambil memegang bahagian kiri perutnya dengan tangan kanan. Dibongkokkan sedikit tubuhnya bagi mengurangkan kerenggangan urat.
Mereka semua memandang Nawal atas bawah atas bawah. Kening juga turut dikerutkan.
"Err, kau pasti ke Nawal? Aku-- err." Gagap Kaze. Orang lain mula mengetap bibir. Boleh ke Nawal nak jaga Helena dalam keadaan camni?
Nawal berdiri tegak dan tangannya diluruskan. Mukanya meraih simpati untuk meyakinkan semua orang yang dia okey untuk jaga Helena.
At least bagilah aku nak bersama dengan Helena buat seketika, getus Nawal dalam hati.
"Please lah korang, yakinlah dengan aku. Aku dah kenal Helena lama, aku tau la nak jaga dia macam mana. Korang pergi je dulu, takpe, aku serious okey." Ujar Nawal, ikhlas.
Semua orang pandang antara satu sama lain. Flora pulak menutup mulutnya menahan keterharuan. Afiey pulak dengan drama dia, acah-acah lap air mata.
Dramanya lah watak RF yang sorang ni...
Aisa memandang ke arah Kaze. Kebetulan Kaze tengah pandang Aisa. Kemudian Kaze tersenyum, Aisa terus blushing tho! Aisa cepat-cepat melarikan pandangan.
Kaze tertawa kecil. Comel betul tengok Aisa blushing.
"Nawalllllll!" Afiey dan Fatir berlari-lari anak mendapatkan Nawal. Afiey terus memeluk tubuh Nawal. Tapi Fatir taklah, hilang kemachoan nanti.
YOU ARE READING
Realiti Fantasi
FantasyFantasi? Wujud ke dunia Fantasi tu? Bagi Aisa mungkin 'ya'. Tetapi bagi yang lain, semestinya 'tidak' dan 'mengarut bin merepek'. " Kau percaya tak dengan Dunia Fantasi? " - Aisa. " Itulah kau, banyak sangat baca novel-novel fantasi. Huh, jangan pe...