Bab 20

57 5 10
                                    

Helena's POV

Damn.
I'm done with all of these games.

"Helenaaaa!" Laung Aira. Aku tidak berpaling. Aku tengah sakit hati.

Aira suka Nawal jugak ke? Dahlah weh cukuplah aku derita dalam real world.

Takkan dalam dunia fantasi ni pun aku kena nasib yang sama jugak? Kenapalah ramai sangat perempuan yang lawa?

"Helena, masa kat dunia realiti dulu kau tengok tak MAMA apetah aku tak ingat. Tapi MAMA 2015 tu." Aira datang sambil mengcongcang-concangkan bahuku.

Aku diam.

Aira's POV

"Psst, Aira." Panggilku perlahan. Mujur Aira dengar. Dia menoleh.

Dia mengangkat sebelah kening. Aku melibas-libaskan tanganku tanda 'meh sini'. Dia faham lalu mula mengaturkan langkah mendekati aku dan Flora.

"Saya nampak Helena macam badmood?" Tanya Flora.

"Hah, sebab tu lah aku suruh datang sini. Aku rasalah kan, Helena jeles dengan kau lah Aira." Aku berteka-teki.

"Jeles sebab apa?" Aira masih belum faham.

"Well you know, kepulan awan Nawal?" Aku mengangkat kedua belah tangan peace lalu mengjongket-jongketnya.

"Lahh, itupun jeles?" Tanya Aira.

"Mestilah jeles! Cuba kalau Afiey lebihkan perempuan lain dari awak, apa perasaan awak?" Marah Flora.

"Oi! Kenapa Afiey? Takleh ke Dr. Ashzack ke Aaren Azez ke? Hensem sikit. Ini, hmmmm." Jawapan Aira berjaya menambat hati kami berdua.

Aduii, nak marah tak jadi.

"Okeylah, sebenarnya cerita dia macam-" belum sempat Aira menyambung Nawal yang tetibe berdiri belakang aku berdehem.

Kitorang tertoleh lah tho. Ingatkan Aaren Azez tadi. Rupanya, hmmm.

Aira tetibe tersengih. "Sorry!" Ucap Aira.

Mata Flora sempat menangkap kepada Helena. Aku pun ikut tengok sekali. Helena sedang memerhati, kemudian cepat-cepat menoleh. Jeles bebenor horrr ~

Ade-ade jelah.

Nawal's POV

"Ha sudah-sudah. Dah banyak rehat kan? Jom sambung." Arahku persis komander angkatan askar.

"Alahai, malaslah." Kelihatan Afiey sedang korek hidung. Ishhhh tak senonoh. Tak boleh buat suami ni.

"Eeeeeee, Afiey! Basuh tangan tu!" Aira mempamerkan muka gelinya itu.

"Bak la sini air kau. Aku nak basuh tangan guna apa? Tanah? Daun?" Afiey menjeling. Aira turut menjeling. Ada 'fatir' diantara jelingan mereka. Bila-bila masa sahaja boleh bertinju-tinjuan macam game PS2 Ultraboy.

"Curahan air tahap paip," serta merta ada air tumpah didepan Afiey. Dia pun membasuh tangan.

"Sedia semua!" Aku bersemangat!
"Sediaaaaa." Semua menjawab malas. Alah aku tau dorang gurau je tu.

"Jap." Arah seseorang gadis, Flora.

"Mana Helena?"

Pengembaraan bersambung...

HELLOOOOOO HAHAHAHAX looool sorry lambat update weh aku duk asrama kau ape tau? Btw tengs sebab sudi follow citer RF sampai sini!

Realiti FantasiWhere stories live. Discover now