Bab 13

99 8 1
                                    

Aisa's POV

"Tolong.. Isk isk.. Tolong.." Dalam keadaan yang lemah, aku tetap melawan Mousterflies tersebut.

"Aku... Le..tihh.." Diteruskan juga melawan makhluk pelik itu walaupun sudah tidak berdaya.

Dah nak pengsan aku dibuatnya.

Tiba-tiba..

"BERTAHAN, AISAAAAA!" Terdengar suara garau seorang lelaki entah dari mana. Membuatku memandang sekeliling hutan mencari kelibat suara itu.

- - - - -

"Te-terima kasih, Kaze." Aku tergamam.

"Heh, no hal lah!" jawabnya sambil mengenyitkan matanya. Aku tersenyum pendek.

Kenapa ye? Bila aku berdepan dengan Kaze je, tiba-tiba aku rasa aku tak tentu arah?

Adakah ini dinamakan cinta?  
//slapped.

Apa aku nih! Aku masih mudalah! Kaze pun same. So takde mase nak fikir pasal cinta. Single is free and fun ~

"Macam mana kau tau aku masih 'hidup'? Mana yang lain?" tanyaku, menyembunyikan rasa kekok.

"Hahaha, adelah. Mana boleh bagi tahu. Biarlah rahsiaaa." Nak berahsia pulak pakcik ni.

Pakcik? Biarlah dia sebaya aku pun. I don't care. Pastu aku terus terbayang apa yang berlaku tadi.

Okaylah, nak jujur ni. Kaze nampak smart lawan makhluk-makhluk pelik tadi tuuuu!

Ai kennot!

"Uhh, so Aisa..." Kaze bersuara, mematikan lamunan aku.

"Ya?" Soalku.

"Bagi kau best tak pengembaraan fantasi ni? Haha."

"Best! Tapi tulah, penat jugak."

"Ya. Penat tu dah tentu."

"By the way, nak tahu satu rahsia tak?"

"Apa dia?" Aku merenungnya. Nampak macam ada rahsia besar.

"Aku dulu pun minat dengan benda-benda fantasi ni. One day, kawan aku ajak aku gi jalan-jalan kat hutan. Pastu masatu, aku mandi sungai, then tetiba datanglah Tuan Shimaga and dia kata aku ni pahlawan hutan ni. Kawan aku takut masetu dan terus blah keluar hutan ni tak pakai baju." Diberhentikan ceritanya, terus menghamburkan ketawanya. Diikuti gelak ketawaku.

Disambungnya,
"Pastu aku ikut Tuan Shimaga balik istana dan dipakaikan aku baju pahlawan ni. Kemudian diberi aku kuasa angin."

"Oh."
"Dah pastu yang kawan keluar hutan tu macam mana?" Tanyaku, tersengih. Kaze mengangkat bahu.

"Entahlah. Mesti orang luar sana ingat dia orang asli hutan ni." Kaze memang hebat berjenaka. Gila aku jadinya dalam hutan tu.

Aku tetibe senyap. Seperti memikir..

"Kau kata dulu kau suka suka fantasi pastu masuk hutan ni pastu bla bla bla kan? So maknanya kau ni.."

"Ye, aku pun manusia biasa pada mulanya. Kini aku jadi manusia fantasi, macam kau."   

Mulut aku terlopong mendengar kata-kata Kaze. Rupanya geng-geng aku semua tu ialah manusia biasa juga.

Aku meneruskan perjalanan tanpa bersuara. Hanya kedengaran bunyi daun-daun kering menjerit kesakitan apabila dipijak oleh kami.

Setelah lama mendiamkan diri.. Kaze kembali bersuara,

"Aisa." aku menoleh memandang wajahnya.
Diberhentikan langkah kami berdua seketika.

Kaze melutut di depan ku dan mula berkata,

"Aku tahu umur kita still muda. Baru je 19 tahun. Ye aku tahu. Tapi izinkan aku cop kau awal-awal sebagai menantu mak aku. Aku taknak kau kena rembat dengan orang lain. Sudikah kau jadi penyeri dan warna dalam hidupku?"

Aku menatap wajahnya lama-lama. Seperti mengharapkan sesuatu. Mataku mula berkaca. Rupanya aku tak tepuk sebelah tangan. Perlahan-lahan aku menganggukkan kepala.  

Kaze tersenyum dan mula berdiri. Kini aku berada di dalam dakapannya yang hangat. "Terima kasih sebab terima abang, sayang."

PEHHH DIA PANGGIL AKU SAYANG NI YANG RASA NAK MELETOPPP NI!

Baru aku sedar, selama ni aku sukakan Kaze. Bahagia.

Ya, itulah nikmat aku rasakan sekarang.

Realiti FantasiWhere stories live. Discover now