1

548 39 54
                                    

Unknown POV

Aku duduk sambil main game kat smartphone yg menjadi peneman sejak 3 jam yang lps. Puas nak tunggu orang tu masak. Berapa kali aku level up pon aku tak ingat. Panas sangat ke dalam tu? Aku bukak 40 darjah celcius pon nk meraung macam org gila. Salah sendiri. Sapa suruh buat salah tak kena tempat? Tak pasal pasal kena siat kulit dengan aku. Secara jujur, aku tak kesah sangat pon dia meraung kuat kuat dlm bilik tu. Dh mcm irama Beethoven dah aku dgr.

Bosan main game, aku mula asah parang dan peralatan yg tajam tajam takut tumpul dan berkarat. Aku tak lah sekejam mana sebenarnya kalau nak diikutkan. Aku siat kulit dorang pastu terserahlah pada aku nk buat apa lepas tu. Bila buat semua benda ni aku dah tak pikir apa. Ni baru sorang. Lepas ni ramai lagi.

+++++++

Author POV

Bukan main sibuk lagi tempat ni lepas sorang lagi orang kaya hilang kat kawasan ni. Lepas tengok train to busan terus ada rumor cakap yang zombie culik dorang. Tak pelah terserah kepada sesapa je yang nak cakap. Bukan ada yang percaya pon. Kecuali budak budak pramatang umur 10 dan kebawah. Masing masing ada akal. Guna jelah.

Kat sini. Dorg kat sini. Kecoh dia kemain lagi. Ada yg urut2 kepala. Ada yg cekak2 baju tanda x puas hati. Ada yg tergeleng2 serupa mcm citer hindustan. Chewah~

Tp kat sini alkisahnya 7 org polis hensem yg semestinya memasing ada boyfriend material memasing. Chewah~

"Aku tk bersalah lah bodoh! Pompuan ni yg mengada2 kata aku buat sexual harassment kat dia! Padahal malam td sebok ajak aku minum hilangkan stress. Tup2 aku bangun ada kat hotel!" Sempat lagi nk drama hentak2 meja.

" Mana adalah jantan! Manalah aku tau apa jd semalam!" Aduhmak... Inilah senjata pompuan, air mata. Apa ke jadah dorg ni??

"Aku tk buat pape kat kau lah betina!" Aik? Ingatkan x siuman, rupanya haiwan.

"Encik & puan bwk bersabar dlu... Tarik nafas..... Uuuuhhhhh.... Lepas.... Hhhhuuuu.... Tarik nafas.... Uuuuuhhhh.... Lepas... Hhhhuuuu" sempat lagi salah sorg daripada polis hensem yg 7 org tu suruh dorg buat adegan senam robik 'tarik nafas,lepas' tangan tu dh mmg main peranan sjk mula.

"Aigoooo sian hyung" salah sorg daripada 7 mamat hensem yg kebetulan kat sblah mamat yg buat senam robik tgh hari ni mengeleng.

Kat dpn dia plak ada suami isteri yg sibuk bergaduh x ingat dunia. Balai polis bkn tempat bergaduh lah~~.

Kat blakang tu plak, sorg gangster tgh duduk kwaja giler, kaki atas meja, muka lebam2 pastu ada 3 org kuli diri sblah dia tunduk pandang lantai.

"Apa boleh saya bantu?" Lagi sorg dari 7 mamat hensem yg tk lekang dgn senyuman plg ikhlas memandang. Mcm langsung x kesah dengan kelakuan gangster kwaja tu.

"Aku gaduh ngan mangkuk ayun mana tah" balas dia selamba.

"Habis tu?" Mamat senyum tu tanya lagi. Kali ni senyum dia kecik skit.

"Kau tk nk tangkap aku ke?" Tanya gangster kwaja tu.

Buang tebiat ke apa? Mintak kene gari tuhhh

"Maaf, saya xde waran lagipun encik boleh bergaduh suka hati asalkan x susahkan org lain" senyum dia terus besar balik.

"Oh... Aku boleh balik lah ni?" Gangster kwaja tu turunkan kaki dia.

✔ ᴋᴇᴊᴀᴍ +ᴍʏɢWhere stories live. Discover now