3

130 22 7
                                    

Author POV

Dorg lengang kangkung je balik balai. Dh terbiasa dgn keadaan terlampau kecoh mcm sekarang ni. Tp yg x best tu kitaorg kena panggil ngan bos. Baru lps balik kes kot. Amende bos ni.

"Amacam? Citer lah" sibuk plak bos nk tau.

Namjoon terdiam. Seokjin mengeleng. Sume mmg xde komen.

"Ank tuan rumah tu comel" tetiba je Hoseok bersuara. Semua memandang. Dia tersenyum.Masing2 menggangguk.

"Aku ckp pasal kerja lah" bos mengeleng2 kpl tanda pending melayan kerenah dorg yg semestinya kebdk bdkkn ni.

"Politik lah sunbae.. dh x sanggup nk masuk mahkamah lg dh" Namjoon yg dh terbiasa panggil bos sebagai sunbae mencelah.

"Habis tu? Korg suka x kes ni?" Soal bos. Dia pandang sorg2 ank2 buah dia. Sbb dia mmg seorg yg bertanggungjawab. Bkn mcm pegawai atasan yg dok dlm ofis ada aircond, yg tk pernah tau pon psl keadaan huru hara balai. Camna naik pangkat pon xtau. Yelah, ada manusia yg akal tp x pakai. Dn adalah pulak yg suka nk amik kesempatan bila ekonomi merundum.

Sume serentak menggeleng. Tk terkecuali Hoseok. "Habis tu? Camna ni? Boleh tk habis kan? Sbb lps sunbae2 awk sume balik 3 hari lg, kes terus jalan" pesan bos.

"Tp biar betul bos? Betul bos nk amik kes ni? Risiko x tinggi sangat ke bos? Kalau nk pkai jalan shortcut skali pon.." ayat Taehyung dipotong.

"Ni bkn shortcut tae, ni adalah satunya peluang yg kita ada utk lwn dorg" bos memandang wajah Taehyung. Ada rasa kesian dkt pandangan bos. 

"okay..." melentokkan kepala di atas bahu Hoseok. dia memeluk tubuh. 

+++++++

Unknown POV

"aigooo... kenapalah dorg spt sgt dtg sini?" aku menggaru telinga yg sememangnya gatal. mayat bibik yg baru sahaja aku kerat dh digantung kemas di atas pokok yg dh mati kat hutan ni. nk tau camna aku bunuh bibik? camni citer dia...

Flashback

aku ketuk pintu rumah ni berkali2. seminit kendian baru bibik tu nk bkk. aku nk mengamuk tapi tahan kemerahan yg sibuk bergelodak ni. 

"awk ni siapa?" soal bibik. dia memandang wajah aku pelik. "boleh saya tolong?" soalnya lagi.

disebbkn kat sini berdekatan dgn hutan simpan, mmg ramai yg kekadang salah simpang pastu termasuk kat sini. 

aku mengeluh dan terus menikam perut bibik tu. pisau tu tersekat kat perut dia. terus dia rebah. mata dia terbelalak. sebaik kat sini org jarang masuk. aku tarik bibik masuk dlm rumah. td aku nmpk polis2 tu bwk kuar ank tuan rumah ni. aku sengaja cari psl ngan dorg. hehe

bibik tu dengan  beraninya menarik pisau dkt perut dia. dia membaling pisau tu jauh2. aku jadi bengang, terus masuk rumah agam tu tinggalkan dia sengsorg kat luar. kalau dia lari pon, aku yakin dpt jejak. 

dari dlm rumah, aku cari dapur. dh jumpa, aku cari pisau pemotong daging. tp, sblom aku dpt kuar dari rumah agam ni, hantu mana dtg ni tetiba ada kat dpn aku, tk kasi aku kuar. hantu baik ke? dlm dunia ni mana ada hantu yg baik... sume durjana.

✔ ᴋᴇᴊᴀᴍ +ᴍʏɢWhere stories live. Discover now