14

62 11 5
                                    

Yoongi POV

Aku x sangka hantu pon boleh gaduh benda remeh temeh cmtu. Buat aku lagi pening kepala adalah.

Aku nk jerit surut dorg senyap tapi bila dia dh bg statement sentap takkan aku nk kena mengalah.

"Seronok?" Soal dia menghilang hening diantara kami. Aku sejujurnya x paham kenapa susah sgt aku nk ingat pada dia. Maksud aku dari segi muka, suara, perwatakan. Sedangkan aku antara org plg kuat ingatan selain dari Namjoon.

"Apa yg seronok?" Soal aku keliru. Suara2 dia menerjah kotak memori aku. Aku pernah dgr suara ni sejak dua menjak ni. Tapi kat mana?

"Dgr kengkawan kau bergaduh x tentu pasal" balas dia tersenyum mengejek.

"Kau... Boleh dgr jgk?" Soal aku agak terkejut dengan pernyataan dia.

"Habistu kau pikir camana aku ngan suga boleh kenal" balas dia dengan nada suara yg menyampah.

"Lah... Aku dh tanya kan tadi camana... Kau yg tak jawab? Camana aku boleh pikir mcm aku boleh baca fikiran org?" Balas aku, sengaja memprovok.

"Heh... Kau ingat aku akan terasa?" Sekali lagi dia mengejek aku.

"Aku tak cakap apa² pon pasal terasa... Kenapa? Kau terasa ke?" Soal aku cuba kontrol baran.

"Heh... Pandai kau berlakon" aku senyum hambar. Kalau diikutkan hati, nk je aku bunuh dia pkai gergaji puting ke, pahat ke, penukul, cangkul... Macam2 dh aku pikir ni.

"Kau ckp kau nk aku soal siasat kau... Sekarang aku nk tanya kau soalan" aku membelek2 fail bg mengontrol perasaan baran aku.

"Aku cuma nk suga" balas dia, tersengih.

"Apa yg kau suka sgt dgn suga yg x siuman tu?" Aku menyoal, agak menyampah.

"Suga tu sapa hyung?" Soal Namjoon yg sedia dengan laptop bagi menaip bukti dan pengakuan.

"Dia" balas aku sepatah. Tetiba tekak aku rasa perit. Nafas aku turun naik. Aku terlupa cara nk tepan air liur sendiri. Juga terlupa bagaimana mahu bernafas.

"Hyung okay x?" Namjoon bangun dari ddknya dan mendapatkan aku.

Mata aku pejam serapat boleh.

Kejadian tu membuatkan aku senak. Dorg kenal suga tu sapa. Tapi dorg x tau itu suga. Lama aku simpan rahsia suga. Kenapa watak dia perlu muncul balik.

"Kau tahu x susah aku nk lupakn dia sbb makhluk2 yg direjam ni?!" Amarah aku tak terkawal. Aku bkn marah sangat pon sekarang ni. Kenapa--?

+++

Suga POV

"Hyung? Hyung?! Yoongi hyung?!" Seorg manusia tinggi lampai menegur aku. Bahu aku digoncangnya. Kali terakhir ingat aku keluar masa Ada bdk pompuan mati.

Tak pulak aku perasan siapa mamat tinggi kalah lampu ni. Muka dh hensem. Uishhh pujaan hati wanita2 gatal nih. Mesti.

"Hyung? Kenapa diam je ni?" Soal dia, masih mengitar kasar kedua dia bahu aku.

"Suga?" Satu lagi suara memanggil nama aku. Aku memandang dia.

"OH ISTERI AKU PENDEK ANK TIGA"

"Kau... Apa kau buat kat sini? Aku kat mana? Lama x jumpa? Apa kabo?" Soal aku, ramah. Ni mmg perangai aku lah. Jgn cringe.

"Dey... Kau sedap tekak kau je nk melatah... Manyak nyer ank sampai tiga... Lagi satu, ada ke minah lagi pendek dari kau?" Perlian mamat ni buat aku panas.

✔ ᴋᴇᴊᴀᴍ +ᴍʏɢWhere stories live. Discover now