2

211 29 24
                                    

Jimin POV

sekarang kitaorg kat satu rumah agam kat pinggir bandar ni. xde keje langsung bos suruh pergi sini ramai2.... sorg dua org x cukup ke? bkn kes berat sgt pon. ada ke patut sunbae lps tgn dengan kes2 mcm ni? kitaorg bknnya daripada bahagian 'org kurg siuman' pon. 

sekarang ni matahari pon tk naik atas langit tinggi2 lagi. dh lh kitaorg skip breakfast tadi! tak menyempat nk mkn sbb keje ni. haih kalau tuan rumah tk bg mkn breakfast aku rasa nk mkn kookie pas ni kot. aduih, lapar nye~

namjoon hyung dh pon tekan loceng like 2 kali kot. pastu seminit kendian baru tuan rumah, maybe bibik tlg bkk kan. bau manis mknn masuk dulu dlm rongga hidung sebelum aku dpt btl2 proses muka bibik yg sibuk tersenyum manis tu. tk psl2 perut aku berbunyi nyaring. kalah microphone.

"jemputlah" dia menjemput kami masuk dalam rumah.  

Aku dh tersengih2. Tk tau malu sungguh. Mata aku melilau cari mknn yg tk tau kat mana.

Seokjin hyung menyiku aku. Aku dgr dia menelan air liur dia. Adumak eat Jin x mkn lagi~.

Aku jd seram sejuk tkt jgk dia tetiba gigit aku tk tentu pasal. Aku rasa dia dh pandang aku kecik besar kecik besar.

"Mesti tk sarapan lagi kan? Jemputlah... mmg msk utk awk sume" makan dgn itu, tersengih2 lah kitaorg sume.

Rezeki jgn ditolak. X gitu?

Yoongi POV

Aku x sdp hati dgn rumah ni. Mcm ada aura seram kat rumah ni. Dari td aku ada nmpk satu lembaga. Dia intai2 je kitaorg dari tingkat atas. Antara manusia atau roh, aku masih x pasti.

Ada satu fakta yg korg perlu tau. Aku boleh nampak roh. 3/4 daripada hijab aku mmg terbkk drpd aku kecik. Mmg boleh nampak makhluk2 durjana tu kalau dia x aman. Kekadang sampai xleh beza manusia ngan makhluk2 tu.

Disebbkn ni jgk aku seorg yg pendiam. Aku xnk ada yg histeria sbb aku plg x suka bunyi bising.

Tp bila menghadap mknn yg panas2 tuh, aku langsung dh x ingat dunia dh. Jom makan~

+++++++
Unknown POV

Haduk mak. Cpt betul dorg jumpa myt tuh. Pasni polis mana lak yg nk cari aku? Boleh tk aku nk bunuh dorg? Sbb dorg ni mcm nyamuk. Annoying giler.

Aku duduk diatas sofa lembut, menyilang kaki tanda aku seorg yg fabluous. Hah. Pas ni aku x tau sapa nk bunuh. Sume org yg buat salah aku dh hukum.

Hmm, korg nk cdgkan sapa patut bunuh?

+++++++

Yoongi POV

Fuhh... Kenyang sungguh mkn sdp2 camni. Baru semangat nk kerja. Tetiba, makhluk tu turun bwh pastu mendekati kami yg hensem2 ni.

"Ini ank tuan rumah ni... Perkenalkan, Seo Eun Soo" bibik td menepuk2 blakang makhluk tu. Ummm, Eun Soo.

Okay, dia ni bkn hantu lah kan? So, bkn aku sorg je nampak dia kan? Okay... Swag.

"Jd, apa sebenarnya tujuan kami dipanggil sampai ke sini?" Soal Seokjin hyung sebelum mengelap mulut dia menggunakn tisu basah yg disediakan.

✔ ᴋᴇᴊᴀᴍ +ᴍʏɢWhere stories live. Discover now