Author POV
Yoongi masih meracau tk tentu pasal. Dari tadi meminta maaf. Menyatakan bahawa dia yg bersalah. Dia yg membunuh. Dia kata dia tk sengaja. Benda ni dia tk rancang.
Semua membisu. Memandang Yoongi. Mempersalahkan Yoongi. Tapi dari tadi mulut masing2 terkunci. Mereka sendiri tk pasti nk ckp apa dgn Yoongi.
Sama ada Yoongi jadi gila sbb bos kemalangan ataupun atas faktor yg semua masih x ketahui.
"Maafkan aku"
"Maafkan aku"
"Maafkan aku"
"Maafkan aku"
"Maafkan aku"
"sudahlah tu hyung!!!" Jimin menjerit. Semua tergamam. Termasuk Yoongi. Tapi hanya sekejap. Selang beberapa saat, dia ttp meminta kemaafan tanpa henti.
"Apa hyung dh buat?! Knp?! Cukup2 lah tu!! Chim dh tk nk dgr! Yoongi hyung x salah pape pon..." suara Jimin makin lama makin mengendur.
"Ntah hyung ni... Jgnlah buat kitaorg emo tk tentu pasal..." Jungkook menggosok belakang Jimin.
Yoongi terdiam. Tiada sinaran pada matanya. Dia hanya terpunduk, dan sebenarnya mempertimbangkan utk membunuh diri sendiri. Biarlah... Asalkan semua yg aku syg akn bahagia tanpa aku.
"Kau kenapa?" Seokjin memdekati Yoongi. Menggosok bahu & belakangnya. Sedih melihat Yoongi berperangai lain macam.
"Kalau ada masalah,cerita... kitaorg sanggup dgr" Seokjin memujuk.
"Aku... Sbb aku... Dorg marah aku..." Tersekat2 suara Yoongi menuturkan keresahan hati. Sakit apabila terfikir pasal tae & hobie yg sekarang ni ingin menjauhkan diri drpdnya.
"Siapa?" Soalnya Seokjin lagi. Dia ingin mencungkil segalanya rahsia Yoongi.
"Kalau aku citer skali pon... Korg x kan caye... Korg xkan kesah" Yoongi menjawab pasrah.
"Mana hyung tau kitaorg x caye?! Kitaorg x kesah?!" Jimin marah. Matanya merah. Sakit hati.
"Aku dh pernah bgtau korg!! Apa yg aku dpt?! Korg langsung x caye... Sampai dorg dh x caye kat aku!! Dorg marah aku!! Aku pon x phm apa masalah dia ngan aku?! Apa kena mengena korg dgn aku?!" Yoongi marah.
Sakit. Sakit nk menuturkan ayat yg terhambur tadi. Sakit nk terima kenyataan pahit ni.
"Apa maksud hyung?" Amarah Jimin mengendur.
"Aku dh ckp pasal benda ni ngan korg... Aku dh pernah jujur ngan korg... Dan sekarang korg nk aku ckp lagi?!" Yoongi meninggikan suara.
"Apa dia?! Apa dia yg kau dh ckp?!" Namjoon tetiba mencelah. Tak tahan dgn perangai Yoongi.
"Korg... Sabarlah... Benda ni kita bincang... Sini hospital... Bkn tempat menjerit" Seokjin menenangkan semua.
" Mmg kau ke yg bunuh dorg?! Kau ke yg tarik nyawa dorg?! Kau ke yg salah?!" Namjoon mencekak baju Yoongi.
Yoongi membisu. Dia tk sanggup nk pandang wajah Namjoon.
"Jawablah!!!" Namjoon memaksa.
"Kim Namjoon!! Kau jgn nk melebih! Sini bkn tempat gaduh!" Marah Seokjin. Dia terpaksa meninggikan suara.
"Kita dtg sini nk bincang leklok. Bkn nk menjerit cam org gila" Seokjin memujuk.
"Aku dh ckp... Aku boleh nampak dorg..." Perlahan sungguh suara Yoongi.
"Org tu bunuh dorg sbb aku" sambungnya lagi.
"Jadi sume ni sbb aku"
"Aku yg salah"
YOU ARE READING
✔ ᴋᴇᴊᴀᴍ +ᴍʏɢ
Paranormal"Aku tak nak semua ni jadi tapi aku tak boleh kawal. Tetap salah aku ke?" Start: 4/2/2017 End: 1/10/2017 Cover made by : @aisykim