8

60 16 0
                                    


Jungkook POV

Hati aku sakit sangat sekarang ni. Hidup aku merana. Semua sbb lagi seorang hyung aku amat kasihi mati. Dia mati. Fikiran aku bercelaru. Aku takut. Yoongi hyung cakap dia masih ada kat sini, pujuk aku.

tapi xde sorg diantara kami dpt tgk sifat hyung aku. aku tak dpt nk tgk lagi senyuman dua org hyung yg bg aku ketenangan kpd kehidupan dewasa yg penuh stress.

Aku rasa Yoongi hyung sengaja nk sejukkan hati aku. tp, monolog tadi mmg betul. Aku stress. Aku mencari2 sifat hyung2 aku yg xpasti kewujudan.

Aku tersenyum pasrah. Yoongi hyung kata, tgn aku menebusi sifat tae hyung. Yoongi hyung kata, tae hyung tengah mintak maaf byk kali sbb mungkir janji kami.

"kook rindu hyung... jgn tinggalkan kook... kook syg hyung" aku merintih. Ayat itu aku ulang lebih berates kali. Sememangnya aku xleh move on. Aku membenam kepala di dalam lutut aku yg terlipat. Kaki aku kebas tp aku dh tk peduli.

"kook... sudah2 lah tu..." seokjin hyung menggosok bahu aku.

aku tahu semua sedih dgn apa yg jd. Aku tau yoongi hyung yg susah keluarkan air mata pun menangis teruk.

Kepala aku dh mula nk pening akibat kekurangan air. Tekak aku perit. Aku memandang keatas. Masalahnya, pandangan aku berpinar. Lampu pendaflour dkt atas syiling aku nampak spt berbayang.

Tp tu bkn masalahnya. Aku rasa aku nampak hyung aku.

+++++

Author POV

Suasana menjadi lebih kelam kabut apabila jungkook tetiba pengsan tak sedarkan diri. Yoongi mengeluh pasrah dgn apa yg jd.

"kookie!! Bangun!! Jgn tinggalkn hyung!!" jimin memeluk badan lemah jungkook. Sememangnya jimin sendiri pun tdk berdaya.

"kookie? Kookie? kau dgr x?" seokjin menepuk2 pipi jungkook. Namun, tiada reaksi.

"joonie, kau pergi panggil doktor" seokjin memandang namjoon sekilas sebelum menepuk2 pipi jungkook semula.

"okey" dgn gaya yg teragak2, namjoon berlari pantas meninggalkan 4 org kwnnya.

"kookie? kookie dgr x? kookie dgr hyung x? kookie?" seokjin tk berhenti henti cuba untuk mengejutkan jungkook.

"kookie... jgn tinggalkan hyung... cukup2 lah apa yg dh jd" air mata jimin tumpah sekali lagi.

"jgn ckp bkn2 lah chim" seokjin menjeling jimin tajam.

"tapi..." ayat jimin terpotong apabila seorg pemuda berkot putih terhegeh2 mendekati mereka berempat.

"ni ha, doktor" namjoon menundukkan badan sambil memegang lutut slps melepaskan tgn doktor yg tercungap2 tu.

"meh sini saya cek" doctor itu terus memastikan sama ada jungkook masih mempunyai denyutan nadi ataupun tdk.

+++++

Beberapa hari selepas kematian taehyung, mereka berlima sekarang berada di dalam bilik mesyuarat, tidak berbuat apa2.

Yoongi memandang jungkook yg masih termenung jauh. Dia kasihan tgk dongsaeng dia berperangai mcm ni.

Situasi seokjin pula, dia sibuk memikirkan itu ini. Ttg mcm mana nk kembalikan semangat geng. Ttg apa yg dia boleh buat. kadang2, dia mempersalahkan hoseok dan taehyung kerana meninggalkan mereka semua.

'hidup sama2... mati sama2'

Janji yg mereka bertiga tdk kotakan. Janji palsu yg menjadi sumpah kpd mereka ber 9.

✔ ᴋᴇᴊᴀᴍ +ᴍʏɢWhere stories live. Discover now