11

65 11 4
                                    

Namjoon POV

Aku terkejut dgn tindakan aku sendiri. Apa aku dh buat ni?

"Hyung?? Hyung?!" Jimin dari tadi cuba utk membangunkan Yoongi hyung.

"Kookie pergi panggil doktor" terus saja maknae berlari pantas keluar.

Aku dh tumbuk dia. Aku x sengaja. Dia yg buat aku marah. Dia yg carik pasal dulu...

Ada ke patut dia ckp roh Jin hyung ada kat sini? Kalau betul... maksudnya, aku dh tumbuk Yoongi hyung dpn dorg lah?

Apa jd ngan aku ni? Apa aku dh buat ni? Kenapa susah sgt aku nk percaya kat dia?

"Apa yg hyung dh buat ni???" Jimin meraung, memandang aku tajam. Dia bgn, segera menumbuk aku.

Aku terduduk ke belakang. Sakit betul penangan tangan kecik milik Jimin.

"Apa salah Yoongi hyung? Kenapa hyung susah sgt percaya kat dia? Pernah ke dia tipu kita?! Ni kes hidup mati! Bukan ke kita ni sepatutnya sama²?!" Jimin mencekak kolar baju aku.

Tak sanggup aku nk pandang muka dia. Aku sendiri tak faham kenapa aku benci sgt yg Yoongi hyung boleh nampak hantu. Sekarang, dia ckp yg Jin hyung plak dh mati. Camna aku nk caya?

Aku sayang dorg. Dorg keluarga aku. Dorg tempat aku melepaskan sedih. Tempat aku akhirnya mengalah dgn ego aku sendiri. Tapi sekarang?

Aku lari. Aku tk pandang dorg dh. Selepas byk yg telah dorg korbankan kpd aku. Setelah apa yg kitaorg lalui...

Aku ni penting kan diri sendiri ke? Kenapa aku sombong sgt? Kenapa setiap kali aku bg soalan, diri aku sendiri gugup nk jwb? Padahal aku tahu setiap jwpn bg setiap persoalan bodoh aku.

"Namjoon hyung!! Jawab!!" Jimin mengoncang sikit bdn aku. Aku sedar semula ke alam nyata.

"Aku mintak maaf... Badan aku bergerak sendiri... Aku xleh kawal perasaan" aku tunduk.

Jimin melepaskan kolar baju aku perlahan2. Aku agak terkejut dgn tindakan dia.

"Chim..." Dia mengeluh. "Hyung jgnlah marah diri hyung je... Sume salah dlm hal ni... Sekarang, macam mana?" Jimin memandang Yoongi hyung yg berada di atas lantai.

"Sini! Sini! Cepat!" Terdengar semula suara maknae.

Aku terus memandang ke belakang. Tercunggap2 doktor lelaki yg separuh abad itu cuba mengejar maknae yg separuh umur beliau.

Aku tunduk. Serba salah. Takut. Semua perasaan negatif bercampur aduk. Takut kalau tetiba doktor tanya ttg apa yg dh jd.

"Namjoon... Aku bwk berita" aku terdgr satu suara dari arah belakang.

"Sunbae... Kenapa ni?" Soal Jimin terus berjalan pantas berhadapan dgn sunbae.

"Kitaorg dh jumpa mayat Seokjin. Pembunuh tu tgh larikan diri. Tapi setakat ni kitaorg masih boleh kesan pergerakan dia... Lagi satu, laporan ada ckp yg dia ada bunuh seorg wanita ditempat Seokjin dibunuh... Kitaorg percaya yg perempuan tu sebenarnya saksi kpd pembunuhan Seokjin... Aku bersimpati" kata2 sunbae betul² menghiris kesabaran aku.

"Betul ke?" Jimin menggoncang sedikit bahu sunbae.

"Ye... Harap korg tabah" sunbae menepuk2 bahu Jimin.

"Hyung, jom kita carik pembunuh tu" Jimin menggempalkan penumbuknya.

"Kau jg hyung... Biar aku yg pergi" aku mengarah sbb keadaan sekarang buat aku rasa kekok dgn Yoongi hyung lepas ni.

"Asal dgn Yoongi tu?" Sunbae mengitai ke balakang aku.

" Saya x sengaja tertumbuk dia... Pastu dia terhantuk... Pastu pengsan" aku mengeluh.

✔ ᴋᴇᴊᴀᴍ +ᴍʏɢWhere stories live. Discover now