4

111 21 11
                                    

Namjoon POV

polis dn forensik yg lain dh sampai kat sini, rumah agam milik eun soo. baru harini kitaorg dpt tau yg kes2 pembunuhan sebelom ni, mangsanya adalah parents eun soo. kali ni, tk de lagi senyuman dan gelak tawa kitaorg. semuanya tlh mati dibawa pergi oleh roh eun soo dan bibik yg tk aman. 

sejak sampai kat sini dan akhirnya terjumpa mayat2 dorg, aku rasa x sdp hati dgn perangai yoongi hyung yg tetiba jd penakut semacam. aku dari td asyik memandang dia sampai konsentrasi utk bekerja aku tergugat. selalunya dia x camni.

"hyung, kenapa ni? takut je aku tengok?" akhirnya, aku menegur. dia memandang aku dan kemudian anak mata dia terarah kearah blakang aku. 

aku memusingkan bdn keblakang. "kenapa ni hyung?" soal aku, memandang dia, beriya. dia mengeleng dan tetap senyap. aku dh terbiasa dgn situasi ni tp knp rasa lain mcm?

"hyung?" sekali lg aku memanggil. dia memandang. nampak sgt ank mata dia cuba utk tk pandang blakang aku. sekarang ni, dia asyik menunduk. kekadang terdengar jgk dia mengeluh ngan telan air liur. tp yg plg mengejutkn, mata dia berair. tp dia xnangis.

"hyung... meh sini kejap" aku menarik lengan diri yg tersangatlah kurus tuh. kalah minah2 diet. dhla putih melepak. aigoo. 

"kau knp?" dia memandang bwh. mmg selalu, kalau dia nk ckp, dia akn pandang ank mata org tu. katanya biadap kalau x buat. dan dia sgt sies dlm hal2 camni. tp kali ni, dia x buat apa yg dia selalu buat. 

"hyung kenapa ni? ada benda kacau ke?" setelah sampai bwh pokok, aku menyoal, tk pikir panjang. yelah, sekarang ni kan kat crime scene pembunuhan. 

"kau..." dia memandang tepat kearah aku, nampak mcm marah. "dh jgn ckp camni. hormat skit org dh mati" dia menarik nafas dan terus memandang ke bwh balik. langsung tk nk pandang muka aku yg hensem ni. 

"habis tu? apa yg hyung rahsiakan? kenapa hyung nampak.... takut?" sebelum cakap perkataan 'takut' tu aku berhenti sekejap sambil pandang yoongi hyung atas bwh.

"apa dia? yoongi hyung takut?" soal jimin yg tetiba muncul sebelah aku. nk je jotos si kenot ni. kacau daun betul.

"tipulah... kan hyung kan? hyung kan swag" jimin sekali lagi menyatakan perkara yg amatlh xpatot time2 cemni.

"tk pelah, aku penat je ni. nnt kan ceremony dorg aku dtg sendiri. jgn call" dia berkalih, berjalan terus keluar daripada tempat penyiasatan ni.

hyung dh kenapa harini?

"hyung dh kenapa namjoon?" soal hoseok meletakkan lgn pada bahu aku yg lagi tinggi dari bahu dia.

"ntah lah, tk pasti" aku memandang hoseok sekilas sebelum merenung kereta polis yg dipandu oleh seorg polis manakala yoongi hyung ddk di tempat penumpang, keluar dari sini.

++++++

Yoongi POV

"pergilah! jgn kacau hidup aku! aku tk bunuh korg pon kan?! pergi lah kat syurga sana! aku xnampak korg!" aku dh mula mengamuk. sakit hati bila namjoon prasan perubahan aku. aku cuba stay kool tp dorg dh start mcm nk kecam kwn2 aku. aku rasa dorg salahkan kitaorg.

sekarang ni aku ada kat umah sewa kat atas bumbung org. aku menjerit terlolong. sbb eun soo ngan bibik tu masih ada kat sini, dkt dpn aku, terdiam tp masih merenung. jujur aku kata, aku takut.

Flashback

"hyung, kenapa ni? takut je aku tengok?" aku memandang dia, tp roh bibik tu lagi kontra.

ahh sudah, bila namjoon pandang je blakang, roh bibik tu mcm nk cekik namjoon tp tk jd sbb namjoon pandang aku balik. 

aku dgr dia panggil. mata aku dh berair. aku x phm knp aku rasa takut sgt sekarang ni. 

✔ ᴋᴇᴊᴀᴍ +ᴍʏɢWhere stories live. Discover now