21

39 8 16
                                    

Yoongi POV

Aku berjalan masuk ke dalam rumah yang baru sahaja aku beli ni. Dekat sini, tenang, tak ada benda yang boleh kacau kitaorang.

Tak ada siapa yang boleh bunuh kitaorang.

Aku teroihat Jimin yang sedang duduk termenung di hadapan taman di bahagian luar rumah. Aku mendekatinya.

"Kau... Buat apa ni?" Soal aku, terkejut apabila terlihat dia tanpa sedar, menangis dan mencederakan diri sendiri.

Aku terus merampas pisau lipat yang dipegangnya dan membalingnya sejauh mungkin.

"Apa kau cuba buat ni?" Marah aku. "kita baru je lari dari dia tu supaya kita nak teruskan hidup. Kenapa kau cuba cederakan diri kau pulak?!" Aku mengoncang bahunya. "Pandang hyung Jimin!" Tegas aku.

"Sudahlah hyung, Jimin penat" Jimin berdiri dan melangkah masuk ke dalam rumah dengan lengannya yang dilumuri darah.

"Kau ni kan" kata aku menggenggam penumbuk sendiri.

++

"Jimin, jom makan" pelawaku lembut apabila melihat Jimin yang sedang memandang televisyen tanpa siaran itu. Siaran dah habis kot. Ataupun signal televisyen tak function. Macam cerita hantu dah aku tengok.

"Jimin? Jomlah makan. Hyung dah masak ni" aku mendekatinya dan mengocang sedikit bahunya. Dia memandang aku.

"Hyung. Chim baru teringat sesuatu" katanya secara tiba-tiba.

"Teringat apa?" Aku berkerut.

"Macam mana dengan sunbae?" Soalan Jimin membuatkan aku terkedu.

++

Unknown POV

Lepas dah lari daripada penyangak yang memberkas aku tu, aku pergi ke tempat aku. Aku menghempas diri ke atas sofa yang sudah hancur akibat aku mengambil sofa ini daripada tempat pembuangan sampah.

"Korang nak apa?" Aku menjeling ke arah beberapa ekor hantu yang sedang duduk di sebelah aku. Ada juga yang bermain tembus pada televisyen di hadapan ni.

'haih, aku tak rasa hanya sebab tu kau bunuh kitaorang' -entah aku tak ingat siapa.

'entahnya, balas dendam? Aku rasa kau bunuh kitaorang sebab kau gila' -yang ni pun aku tak ingat.

"Suka hati korang lah nak percaya ke tak" balas aku, malas melayan. "Dah tepi! Aku nak tengok tv" marah aku.

Hantu it beralih di sebelah aku.

'ish kau ni, sebok! Aku duduk sini dulu kan?'

'aku nak tanya kau something ni'

"..."

"Oh, kau nak tanya aku ke?" Aku memandang tuan punya suara.

'habis tu, siapa lagi?'

"Manalah tahu... Kat sini semua setan... Ramai sangat" balas aku.

'apa-apa jelah! Sekarang ni serious talk. Kau... Apa yang kau cakap kat bilik tu semua tipu kan?'

"Tak semua" mata aku hanya memfokus kepada tv dihadapan aku. Terdapat satu siaran yang menarik perhatian aku. Siaran tu menyiarkan berita tentang beberapa kematian di luar negara.

✔ ᴋᴇᴊᴀᴍ +ᴍʏɢWhere stories live. Discover now