6

82 20 9
                                    

Yoongi POV

aku terus membaling kerusi lipat plastik tu tp terus kerusi tu terkena dkt dinding. aku memandang dia. dia menunduk membuatkan kepala separuh cair dia tu obvious pada pandangan aku. 

aku tk pikir panjang sbb terlalu jd aku cuba menumbuk dia. bkn niat aku untuk menumbuk dia tapi, sekarang ni aku terlampau marah. dekat diri sendiri dan pembunuh tu.

tp akhirnya, penumbuk padu aku singgah kat dinding bilik. kuat bunyinya. berdarah penumbuk aku yg besar tu. sakit dia teramat. muka aku merah. hoseok kat belakang aku sekarang ni.

aku terddk, terus menumbuk2 dinding tu. "kenapa?" soalku, perlahan.

"hyung... kenapa ni? ada benda jadi ke?" namjoon menyentuh bahu aku.

aku tak melayan persoalan namjoon. tangan aku ligat menumbuk dinding konkrit. semakin lama semakin kuat aku menumbuk. berdentum2 bunyinya. air mata masih mengalir tp tk pulak bahu aku terhinjut.

"hyung..." namjoon mencapai keras tgn aku. "sudah... tgn hyung dh berdarah habis ni" namjoon memandang tepat ke mata aku.

"hyung okay ke?" soal jungkook. aku terdengar dia menelan liur.

"meh sini aku rawat" seokjin hyung mengambil first aid sementara aku dipapah utk berdiri oleh namjoon dan jungkook. aku diddkkn pada salah satu kerusi yg masih elok.

"korg... bos pang..." jimin tetiba masuk memandang tepat tgn aku yg berdarah.

"hyung kenapa?!" jimin terus menerpa kearah aku. "hyung okay? sakit ke hyung? kenapa tgn ni? hyung-!!" akhirnya soalan tu terhenti bila namjoon mencepuk kepala jimin yg pendek tu.

"senyaplah! kepala dia tgh serabut tu" namjoon memarahi jimin.

"sorry hyung... tak sengaja" jimin menundukkan kepala dia kpd aku. tp mata aku masih tertumpu pada hoseok yg berada di sebelah jimin, menangis. 

air mata aku dh kering. Aku dh xleh nk proses apa2 dh. Sekarang aku hanya perlu tunggu sesiapa yg bertuah yg akn jumpa mayat Hoseok yg hancur ni.

++++++

Author POV

Dh lebih kurang 3 hari slps kejadian Yoongi jd gila tumbuk finding tanpa sbb.

Puas masing2 soal Yoongi. Tp jawapan dia ttp 'nnt ahli ahli forensik bg tau'.

Dan sbb itu jgk dorg asyik keluar masuk pejabat bhgn forensik bg meminta jwpn. Tp hampa sbb jwpn to boleh diberikan.

Tp harini lain lak citer nye. Satu opis forensik sibuk sbb ada sorg mayat ni baru jumpa. Badan dia berulat. Bau dia.... Jgn tanya. Badan dia hancur.

Dari satu sudut, kelihatan Yoongi tersenyum hambar.

"Weyh, dorg dh jumpa kau.... Lps ni bersemadilah dgn aman. Aku happy yg akhirnya kau akan pergi tempat yg sepatutnya. Aku x nk kau terseksa lagi" kata Yoongi perlahan.

++++++

Kawasan perkuburan ni suasananya amat tegang. Tk de sorg pon memain. Jimin & Taehyung teruk menangis. Keluarga Hoseok lagikan plk.

Yoongi ddk jauh dari perkuburan Hoseok, menenagkan pemikiran apabila Hoseok yg dia ingatkan akn pergi masih berada di hadapan dia, menangis.

"Sudah2 lah tu menangis. Kau kan lelaki" ucap Yoongi perlahan takut didengari oleh manusia2 kat sini. Nnt kena tuduh gila, sampai bila pon Yoongi x tau sapa pembunuh tu.

'hyung, mak ayah aku.... Akak aku... Dorg berlima....' terhinjut2 bahu dia yg separuh cair tu.

✔ ᴋᴇᴊᴀᴍ +ᴍʏɢWhere stories live. Discover now