Author POV
Flashback
dia berlari anak mengejar jungkook di padang bunga di jeju ni. Sebab jungkook dh curi selipar dia.
"Kookie!!! Bagi balik selipar saya!!!" Suaranya serious boleh mengegarkan dunia.
"Kookie~ bagi balik selipar saya~" juga sengaja mengejek dia.
Sakitnya hati dia.
"Jungkookie!!!!" Sekali lagi, suara dia bergema. "Mari sini!!!!" Semakin lama, lariannya semakin pantas. Seperti singa betina yg berburu... Ataupun cheetah.
"Arghhhhh"akhirnya, kedua dua mereka terjelopok ke tanah, badan dia berada di atas jungkook.
"Dapat! Haha kookie kalah! Haha!" Dia mengejek jungkook sambil menjelir lidah.
"Eiii kau ni~" jungkook sengaja memuncungkan bibir. Serentak itu juga pipinya ditampar lembut.
"Eiii muka dh lah buruk" dia segera bangun, membetulkan pakaiannya yang habis berkesan dengan tanah.
"Ish... Mana ada! Muka kookie lagi hensem daripada Jimin hyung!" Jungkook duduk, memandang dia tajam tanda protes.
"Kenapa mesti Jimin? Kan ada hyung lain yg lagi hensem dari kookie" dia mencangkung di hadapan jungkook dan menyerabaikan rambutnya.
"Sbb kookie pernah dgr kau ckp yg Jimin hyung hensem" Makin lebar pulak muncung jungkook.
Dia spontan mencubit kedua dua pipi jungkook. "Aiguuu... Manjanya kookie dengan saya" dia terus menerus mencubit.
"Sa-sakit lah!" Jungkook menepis perlahan tangan dia membuatkan dia terddk apabila hilang imbangan.
"Tau pon. Chim mmg hensem. Semua pon hensem tau. Setiap org ada kelebihan dan kekurangan. Dah berapa kali saya ulang?" dia ddk bersimpuh.
"Berjuta" jawab jungkook sepatah, dengan nada tak suka.
"Hehe... Dah dah, takmo merajuk. Tak comel" sekali lagi dia mencubit pipi jungkook.
"Hmmmm..." Jungkook masih mencebik bagaikan merajuk.
" Ish... Dah lah! Saya nk balik! Masak lagi bagus! Takde lah kebulur semua orang!" Dia memprotes.
"Kau marah ke?" Kookie memandang dia sambil kelopak matanya berkelip kelip.
"Takdelah, suka sangat!" Dia meninggalkan jungkook di situ.
"Jangan tinggal aku!!" Akhirnya jungkook berkejar untik mendapatkan dia.
"Hmph" tanpa menghiraukan jungkook, dia terus berjalan laju.
+++++++++
"Hyun!!! Salah tu!!!" Omelan Seokjin bermula apabila Hyun memotong kentang terlampau... Senang cerita, bentuk dan saiz tak sama.
"Hyun!!! Sup tu!!!" Air sup mengelegak sehingga tertumpah kebawah menyebabkan api semakin marak.
"Hyun!!! Sayur hangus!!!" Seokjin berlari anak mendapatkan sayur yang sepatutnya dijaga oleh Hyun.
YOU ARE READING
✔ ᴋᴇᴊᴀᴍ +ᴍʏɢ
Paranormal"Aku tak nak semua ni jadi tapi aku tak boleh kawal. Tetap salah aku ke?" Start: 4/2/2017 End: 1/10/2017 Cover made by : @aisykim