20

48 7 0
                                    

Namjoon POV

Aku tersedar dari lamunan ataupun memori sebenarnya. aku tersedar pun sebab tiba tiba je suga masuk dalam bilik ni. 

"aku dah siap" dia terus duduk di atas kerusi, bersebelahan dengan aku. jujur, aku takut.

"kau buat apa tadi?" soal aku, ingin merungkai segala persoalan di dalam kepala.

"aku tak buat apa pun. cuma dia je yang melebih" suga melihat susuk tubuh pembunuh tersebut melalui cermin tinted ni. aku tak tahu apa yang dah jadi tapi pembunuh tu macam dah tak bermaya.

"kau biar betul. kalau macam tu kenapa dia --" 

"kau jangan banyak tanya boleh tak? sekarang, aku nak kau amik dia, pergi campak masuk penjara" arah suga.

"sedapnya kau mengarah" aku memandang dia dengan perasaan bengang.

"habis tu, kalau aku hantar dia, tak pasal pasal dia mati dulu, kau nak buat apa?" soal suga sambil mengangkat kening.

"bukan yoongi kesayangan kau tu boleh buat apa pun" tambahnya lagi sambil tersengih.

"dia akan berpaling tadah, percayalah" tambah suga lagi, kemudian dia tertawa.

"kau.." aku mencekak bajunya "tolonglah jangan bercakap lagi" aku mengeluh, melepaskan tangan dan berjalan ke arah pintu.

"kau kena ingat untuk sentiasa berhati-hati. kesian aku tengok budak pendek tu nanti" terus suga ketawa bagai orang gila. aku berdecit lalu membuka pintu dan menghempas pintu supaya pintu tersebut tertutup. 

"tak guna punya orang! KAU FIKIR KAU SIAPA HAH?" jerit aku kepada pintu itu.

semakin galak punya deraian tawa suga. buatkan aku terlampau panas hati.

"kau tunggu! aku akan bunuh kau pulak lepas ni!" tambah aku lagi. muka aku memerah. jantung aku berdegup kencang. 

aku menghela nafas untuk merelakskan minda. aku perlu cepat.

aku berjalan masuk ke dalam bilik yang dihuni pembunuh tersebut kemudian memandang ke arah cermin tinted di hadapan aku. aku memandang pembunuh tersebut yang terkulai layu, dan menarik badannya. tangannya sudah aku gari sebelum dia masuk kat dalam bilik ni.

+++

aku masukkan dia ke dalam kereta aku. aku baringkan dia pada seat belakang kereta dan aku terus duduk di tempat duduk pemandu. aku memanaskan enjin kereta dan bersandar. 

"kau tak takut ke dengan suga?" soal pembunuh tu.

"aku marah dengan dia" aku memejamkan mata dan menghela nafas panjang.

"kau, tak takut mati dalam tangan aku?" soal pembunuh tu lagi.

"nama pun mati, mestilah takut" jawab aku sambil menekan pedal minyak.

"kenapa kau biarkan aku macam ni? kenapa kau tak bunuh aku dulu? kenapa kau tak fikir masak masak dulu?" soal pembunuh itu bertubi tubi

"kenapa kau tanya banyak sangat soalan ni?" soal aku melihat dia melalui cermin pandang belakang.

"kau terlampau bodoh untuk seorang yang pandai" tawa pembunuh itu menegakkan bulu roma aku.

"kau jangan cabar aku lah syaitan" ugut aku.

"cabar? tak, aku tak pernah cabar kau pun. kau yang tak pernah kisah pasal keadaan sekeliling kau" balas pembunuh tu.

"apa maksud kau?" soal aku, mula geram dengan provokkan dia yang dari tadi tidak berhenti.

✔ ᴋᴇᴊᴀᴍ +ᴍʏɢWhere stories live. Discover now