Author POV
Dorg meredah hutan tebal di pinggir bandar Seoul ni. Calar2 tdk lg mereka endahkan. Semangat mencari pembunuh durjana tak guna tu berkobar2 di hati.
"Mana dia nk lari lagi? Satu hutan ni dh kena kepung..." Keluh jungkook kerana sudah penat dgn kerenah pembunuh ni.
"Sabarlah... Pasni, hyung Kasi kau belasah dia sampai hujung nyawa" semangat sungguh Namjoon.
"Hahaha" Jimin ketawa.
"Apa yg kelakar?" soal Namjoon sambil tangan ligat meredah semak samun dan batang dahan.
"Chim rasa kelakar... Sbb kalau Jin hyung ada kat sini, mesti dia hempuk kepala joon hyung pkai ranting2 kat sini" Jimin menggeleng kepala.
"Pembetulan, dia mmg ada kat sini" Yoongi dgn selamba memberitahu.
"Maaf hyung" Namjoon menunduk 45' kpd Yoongi. Dia tergelak kecil.
"Tae hyung! Lepas ni kookie akan pukul dia kuat2! Kookie hempuk kepala dia sampai berdarah! Tae hyung tengok tau!" Jungkook menjerit.
"Engkau ni dh knp?? Dia mmg akan tgk walaupun dia tk nk... Jgn buat dia sengih boleh x?? Buat meremang bulu aku je" Bebel Yoongi.
"Ntahnya bdk ni... Dh lah tetgh malam nk menjerit... Tgh hutan plak tu" Jimin menyiku jungkook yg berada di sebelahnya.
"Sunbae nim, dh lebih 5 jam kita mencari ni... X jumpa2" tetiba, seseorg mendekati mereka.
Yoongi agak terkejut dgn kehadiran bdk tu.
"Kau ni kan... Sekali x buat aku terkejut xleh ke?" Yoongi menyekeh kepala bdk itu.
"Hehe... Lagipun sunbae nim kan kurang sihat, sepatutnya sunbae nim rehat. Kenapa ada kat sini?" Soalnya, agk keliru.
"Entahnya dia ni... X padan dgn sakit" balas Namjoon sambil mematah2 kan ranting.
"Oi... Aku hyung kau lah! Sesedap je panggil aku camtu" Yoongi bercekak pinggang.
"Habis tu camana sunbae nim?" Soal bdk itu.
"Yg kau tanya aku kenapa? Tanyalah dorg" Yoongi mula berjalan dan mematahkan ranting2 kayu yg menghalang jalan.
"Dorg suruh tanya sunbae nim" dia bertanya pasrah.
"Kita carik dia sampai pagi" balas Namjoon selamba.
"Apa?!" Bdk tu menjerit.
"Kau yg tanya kitaorg camana nk buat kan?" Soal Jimin, yg berada dia atas pokok yg agak rendah dan kurang rimbun.
"Hyung buat apa naik pokok tu? Nk jd Tarzan ke?" Soal jungkook juga berada di atas satu dhn besar pokok selang 2 pokok dari pokok Jimin.
"Engkorg ni dh kenapa? Turun! Kalau jatuh, buat naya jelah!" Namjoon memarahi jikook yg mengada2 tu.
"Ala... Penatlah hyung! Dok kat atas ni best! Sejuk! Permandangan luas" jungkook menari pelik.
"Saya pergi bgtau yg lain" bdk itu pun berlalu pergi. Kedengaran jeritan pasrah dia mengarahkan utk stay dlm hutan ni sampai pagi.
"Sian dorg" Jimin bersuara.
"Apa yg kesian?" Soal yoongi, setelah lama mendiamkan diri.
"Dorgkan ada family, anak, isteri, mak ayah... Tk pe ke kita tahan dorg sampai pagi?" Soal jimin, prihatin.
"Chim hyung! Sekarang dh kol 3 setengah lah! Tunggu jelah sampai pagi!" Jungkook sedikit menjerit kerana kedudukannya amat jauh.
"Woi kook, turun! Kita nk masuk dlm lagi ni!" Yoongi menjerit, memanggil jungkook.
YOU ARE READING
✔ ᴋᴇᴊᴀᴍ +ᴍʏɢ
Paranormal"Aku tak nak semua ni jadi tapi aku tak boleh kawal. Tetap salah aku ke?" Start: 4/2/2017 End: 1/10/2017 Cover made by : @aisykim