Namjoon POV
Aku keluar dari bilik mayat tu dgn perasaan bercampur aduk. Aku rasa sakit. Aku rasa sedih. Aku rasa marah. Aku rasa gembira. Aku rasa penat.
Aku tahu yg Jimin tengah gembira sekarang ni dan aku juga tahu yg Yoongi hyung tgh takut. Mmg sejak dulu dia mmg x masuk bilik mayat. Tapi sejak kematian hobie, dia mula belajar keluar masuk bilik mayat.
"Dorg tgh buat apa hyung?" Perhatian Jimin terus beralih kepada Yoongi hyung. Jujur, aku mahu tau apa yg dorg buat.
"Dorg sedih" pendek sungguh jawapan yg dia berikan.
"Kenapa pulak?"soal Jimin.
"Sbb hyung tk dapat nk kotakan janji hyung. Hyung dh janji nk jaga korg tapi hyung gagal" dia meraup muka. Keluhan demi keluhan kedengaran.
"Dorg marah kat hyung ke?" Soal Jimin.
"Lebih kurang" Yoongi hyung masih dalam posisi sedikit membongkokkan badan.
"Tapi dorg x patut" Jimin mengeluh.
"Dorg patut" Yoongi hyung mengangkat muka.
"Maksud hyung?" Aku pula mencelah.
"Xde papelah... Korg akan tahu jgk nnt" bisik Yoongi hyung, perlahan.
"Jom kita balik balai" aku mengajak.
"Chim nk baliklah hyung" Jimin memandang wajah aku, sayu.
"Tak boleh! Hyung x benarkan!" Tegas Yoongi hyung.
"Kenapa? Pembunuh tu dh kena tangkap" Jimin masih dgn pendiriannya utk pulang ke rumah.
"Tak boleh aku kata" Yoongi hyung masih lagi bertegas.
"Hyung? Knp ni? Ada benda x kena ke?" Soal aku, risau.
"Kalau korg nk rehat, rehat kat balai... Tolong, ada dkt dgn aku" Yoongi hyung seakan merayu.
"Yelah" Jimin akhirnya mengalah.
"Maaf chim... Aku buat ni bersbb" balas Yoongi hyung, lalu dia bgn dari kerusi dan bergerak pergi.
"Ish hyung ni... Tadi suruh dok dkt2! Jgnlah tinggalkn kitaorg kat blakang!" Aku menarik lengan Jimin yg x bermaya tu dan mengekori Yoongi hyung.
"Cepat skit jalan tu" tegur Yoongi hyung. Mukanya agak tegang.
"Maaf" balasku sepatah.
Aku masih menggenggam kemas lengan berotot Jimin. Dia seperti mahu pengsan kerana terlampau penat.
"Tahan skit ngantuk tu chim... nnt kes dh selesai kau nk tido seminggu x bgn2 pon boleh" aku tersengih.
"Hmm" Jimin menggosok mata sepet miliknya.
+++
Unknown POV
"Berapa ramai lagi kau dh bunuh?!" Aku ditengking.
Sakit telinga aku. Berdengung aku rasa. Sejujurnya, aku masih mahukan dia utk menyoal siasat aku. Aku xnk min yoongi... Tapi aku nk dia.
Susah betul kerja ngan detektif2 kat sini. Tak reti nk berbudi bahasa. Tapi kalau dorg ckp leklok skali pon, aku x rasa aku akan dgr ckp dorg selagi dorg x kasi aku dia.
Meja dihentak dgn kuat membuatkan aku agak terkejut.
"Kau dgr x apa aku ckp ni?!" Aku memilih utk berdiam diri. Buat sakit hati je nk ada conversation dgn org yg xde adab ni.
YOU ARE READING
✔ ᴋᴇᴊᴀᴍ +ᴍʏɢ
Paranormal"Aku tak nak semua ni jadi tapi aku tak boleh kawal. Tetap salah aku ke?" Start: 4/2/2017 End: 1/10/2017 Cover made by : @aisykim