5

99 20 23
                                    

Author POV

"kejadian ini berlaku di salah sebuah bangunan terbengkalai di pinggir bandar Seoul. mangsa telah dibunuh dgn kejam oleh si pembunuh misteri yg sekarang ini menghantui hidup penduduk korea. diharap utk tdk berjalan berseorangan apabila mlm bg memastikan keselamatan keluarga terjamin."

jungkook membaca surat khabar yg diterbitkan hari ni dan jimin sibuk melayan berita tengah hari kt tv. seokjin yg tgh mkn tgh hari mengeleng2 kpl akibat pening dgn kes yg dorg akn kendalikan lps ni.

"hyung, betul ke kita nk buat benda ni?" soal taehyung, yg masih lg blom pilih utk siasat kes ni ataupun x.

"tae takutlah hyung" tambahnya lagi. lalu, dia ddk disebelah jungkook dan meninjau bhn bacaan yg dipenggang jungkook.

"hyung pon x pasti lah tae" balas seokjin, jujur. tp nasib baik selera seokjin blom mati.

"tae takut kalau tetiba jd apa2 kat kita sume" tambah taehyung lagi.

"jgnlh pikir bkn2 tae. kita kena positif. bkn kita dh janji nk jg eun soo ke? walaupun dia dh tinggalkn dunia ni, kita masih bertanggungjawab. kita dh janji. janji kena tepati" hoseok tetiba muncul dari dlm bilik mesyuarat.

"yoongi hyung camna?" soal jungkook memandang hoseok.

"dia okay. tgh tido" hoseok membalas kemudian ddk dkt kerusi tempat dia. habis berselerak tempat kerja dia akibat siatan kes ni. pembunuh ni saje carik pasal ataupun mmg satu keluarga eun soo mmg sepatutnya mangsa yg perlu dihapuskan?

satu benda yg dorg tk phm, knp baru sekarang dorg kena buat penyiasatan psal kes buli Eun Soo padahal parents eun soo mati lebih kurang 3 hari sebelum dorg kenal Eun Soo? gap masa tu dorg buat apa?

sekarang ni, dorg sibuk plak dgn kes pembunuhan dkt bangunan terbengkalai tu. dorg percaya yg pembunuh mereka adalh org yg sama. firasat masing2 hanya kuat mengatakan. tkde bukti kukuh yg boleh diberikan.

+++++++

Unknown POV

Aku dh tk sabar nk bunuh dorg sorg2. Sbb lps ni aku akn mula dpt apa yg aku nk. Kebahagiaan yg selamanya. Aku akn jd high walaupun aku bkn sorg penagih. Aku nk bahagia setelah lama aku derita. Aku nk bahagia setelah hancur bahagia aku disebbkn oleh org tk guna tu. Aku nk dia tau apa yg aku rasa. Aku nk dia ingat balik apa yg dia buat kat aku.

And by that time, dia akn menyesal semua hidup dia sbb nyawa manusia cuma ada satu.

Walaupun aku mmg ada just nk bunuh org sekeliling dia, tp aku rasa cukup2 lah babitkan org2 lain yg secara x langsung ada kaitan. Dlm movie kan korg suka kalau main character yg mati? Jd... Korg akan dpt apa yg korg nk...

+++++++
Yoongi POV

Aghhhh... Kepala aku pening. Pandangan aku pusing. Badan aku sejuk. Tekak aku loya. Hanya sbb aku mengamuk dn minum melebihi yg sepatutnya semalam. Apasal aku ni bodoh sgt?

Hoseok ajk aku pegi klinik tp sbb aku dh puas kuar masuk klinik, aku tolak ajkn tu. Aku mmg dh x larat dh nk bau ubat kat klinik tu.

Walau mcm mana pon aku try tuk tido, mata aku xleh lelap. Kepala aku sakit gile2 sekarang ni. patut ke aku ikut ckp dorg utk pergi ke klinik amik ubat? entahlah.

+++++++

Hoseok POV

akhirnya setelah 2130 kali kena pujuk dengan aku baru dia nk pergi ke klinik. tp dia suruh aku teman.

✔ ᴋᴇᴊᴀᴍ +ᴍʏɢWhere stories live. Discover now